ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagen Golf Variant
12. května 2021

Netrvalo dlouho a po příchodu nové generace Volkswagenu Golf se na českém trhu objevila také jeho praktičtější varianta nazvaná, no ano, Variant. V zemi, kde řidiči dbají na užitné vlastnosti vozu má dobře nakročena k tomu, aby jich oslovila hodně. Jako bonus k velkému kufru přidává kvalitní zpracování i vynikající jízdní vlastnosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Netrvalo dlouho a po příchodu nové generace Volkswagenu Golf se na českém trhu objevila také jeho praktičtější varianta nazvaná, no ano, Variant. V zemi, kde řidiči dbají na užitné vlastnosti vozu má dobře nakročena k tomu, aby jich oslovila hodně. Jako bonus k velkému kufru přidává kvalitní zpracování i vynikající jízdní vlastnosti.

Osmá generace Volkswagenu Golf samozřejmě už nemůže existovat bez praktické verze Golf Variant. Technicky jde o sourozence Škody Octavia Combi, která bude u Čechů vždy oblíbenější a sportovněji střiženého vozu Seat Leon ST. Jde o dobrou alternativu pro ty, kterým se líbí styl nového Golfu ale hledají auto, jenž zastane veškeré nároky běžné rodiny.

Od toho se samozřejmě odvíjí i naše doporučení. Golf Variant by si měli pořídit hlavně rodiny, zvládne pohodlně i zátěž se dvěma dětmi. A nebo páry s náročnějšími zájmy, jako je outdoor či chalupaření. Do kufru se toho vejde opravdu dost, Golf má navíc celou řadu povedených doplňků pro řadu příležitostí.

Na jaře 2021 navíc Volkswagen spustil lákavou akci Dlouhý za cenu krátkého. To znamená, že při využití financování zájemce zaplatí za Golf Variant stejně jako by zaplatil za klasický hatchback.

Volkswagen Golf v krátké verzi jsme už testovali hned v několika verzích. Proto vás odkážeme na ně i v řadě detailů a budeme se soustředit hlavně na užitné vlastnosti Golfu Variant. Jako první jsme tento model testovali v květnu 2021 ve sportovně střižené top verzi R-Line s mild-hybridní motorizací 1.5 TSI mHEV, která je známá také pod písmeny eTSI.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design nového Golfu už samozřejmě dobře známe. Golf Variant je ale díky nafouklé zádi výrazně delší než hatchback. Na délku mu naměříte 4633 mm, zatímco v případě Golfu to je 4284 mm. Octavia Combi je ale krapet delší, měří 4689 mm, Seat Leon ST má hodnotu 4642 mm. Golf Variant proti Golfu hatchaback natáhl i rozvor a to o pěkných 5 cm.
K testu jsme navíc dostali jako první model ve výbavě R-Line, která přidává hodně specifické výbavy. Od pohledu je to ale parádní kousek. Pozornost na sebe poutá masivním předním nárazníkem s obřím otvorem k chlazení motoru. Je tak velký, že chladič možná až příliš prosvítá ven. Na příď navazují full-LED světlomety, které jsou samozřejmě už součástí základní výbavy.
Karoserii s výrazným červeným lakem zdobí černé detaily včetně ližin. Testovaný vůz samozřejmě lákal k pozornosti.
Škoda je, že i u benzinových jednotek jsou už koncovky výfuku umělé. Opravdové jsou vidět ohnuté směrem k vozovce.
Logo R najdete na boku vozu.
Výbava R-Line má v základu litá kola velikosti 17“ palců, za 18“ se připlácí. Nejlevnější Variant má ale dokonce jen ocelové patnáctky, což je trochu ostuda.
Variant se liší od hatchbacku protáhlou zádí. Její tvary jsou ale povedené.
Pokud jde o praktičnost, je patrné, že toho uveze opravdu hodně. O tom ale až v dalších kapitolách.
Nyní se můžeme jít podívat do kabiny a na to, co výbava R-Line přináší v uvnitř.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Také v nové generaci za volantem poznáte, že sedíte v Golfu, i když je tu všechno jasně jinak. Stáčí se ale chvíli soustředit a je zřejmé, že se zase budete dobře orientovat. Tedy až na pár funkcí. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus