ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Nissanu Qashqai
3. ledna 2017

První generace Nissanu Qashqai nasadila laťku hodně vysoko. Jako první zástupce segmentu SUV se model s nevyslovitelným jménem nomádského kmene prosadil mezi deset nejprodávanějších aut na evropském kontinentu. A novince se na to daří navázat.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

První generace Nissanu Qashqai nasadila laťku hodně vysoko. Jako první zástupce segmentu SUV se model s nevyslovitelným jménem nomádského kmene prosadil mezi deset nejprodávanějších aut na evropském kontinentu. A novince se na to daří navázat.

Qashqai patří mezi ta nejméně terénní SUV. Většina verzí se musí spokojit pouze s pohonem přední nápravy. Zato vyniká parádním jízdním komfortem spojeným s téměř dokonale odhlučněnou kabinou. V této disciplíně udělal Qashqai i proti modernizovanému provedení první generace velký posun. Mezi výhody Nissanu Qashqai řadím i příjemné jízdní vlastnosti.

Nejvíc mi vadilo, že spotřeba základního motoru v praxi neodpovídá papírovým hodnotám. Naopak příjemným překvapením je z tohoto pohledu silnější šestnáctistovka. Auto by mohlo nabídnout lepší variabilitu kabiny.

Druhá generace Qashqaie už se na rozdíl od té první nevyrábí v prodlouženém a sedmimístném provedení Qashqai+2. Jeho roli převzala nová generace Nissanu X-Trail.

Nissan Qashqai druhé generace se stejně jako jeho předchůdce vyrábí v britském Sunderlandu a na českém trhu se prodává od začátku roku 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Úspěch prvního Qashqaie stál především na líbivém designu, takže není divu, že se novinka vydala cestou evoluční nikoli revoluční. V duchu doby se linky nového QQ zostřily, ale původní roztomilé a trochu boubelaté rysy stále ze svalové hmoty vystupují. Výrazně pohlednější se mi zdá hlavně záď auta, i když připomíná některé konkurenty mezi kompaktními SUV a tvar světlometů odkazuje i na koncernovou příbuznost s renaulty.

Rovněž interiér reaguje na nejnovější trendy. Plasty mi na pohled i omak připadaly mnohem kvalitnější než u první generace, přístrojové desce uprostřed dominuje sedmipalcová barevná dotyková obrazovka (standard nejvyšší výbavy Tekna).

Fascinuje mne parádní odhlučnění kabiny, jedno z nejlepších u všech aut, co jsem kdy testoval bez rozdílu tříd. Nádherně tiše se zavírají dveře, uvnitř vládne útulnost. Drobnou připomínku mám jen k vibrování vnějších zrcátek, které jsem zpozoroval při rychlostech nad 150 km/h.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Opět o něco přátelštější a uživatelsky přívětivější než u předchozí generace. Z hlediska high-tech a kvality kope úplně jinou ligu. Vyšší pohodlný posez v širokém, dobře tvarovaném a komfortním se…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus