ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test vozu Hyundai i30 Fastback
21. srpna 2018

Třetí karosářská verze modelu Hyundai i30 vyráběná v Nošovicích vzbudila při svém příjezdu na trh v listopadu 2017 velké očekávání. Tvarem karoserie se totiž velmi podobá Škodě Octavia., a tak se logicky nabízí, že půjde o přímou konkurenci tuzemskému bestselleru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Třetí karosářská verze modelu Hyundai i30 vyráběná v Nošovicích vzbudila při svém příjezdu na trh v listopadu 2017 velké očekávání. Tvarem karoserie se totiž velmi podobá Škodě Octavia., a tak se logicky nabízí, že půjde o přímou konkurenci tuzemskému bestselleru.

Náš test ale odhalil, že za úplně přímou konkurenci tyto dvě auta považovat nelze. Mimo jiné i proto, že liftback, tedy Octavia, není úplně stejný typ karoserie jako fastback, tedy Hyundai. Obě auta sice mají pětidveřovou karoserii s protáhlou zádí a výklopnými pátými dveřmi, ale zatímco liftback bývá orientovaný spíše na praktičnost a velký kufr, fastback se více podobá kupé a zdůrazňuje styl a soustředí se na jízdní vlastnosti. A to je také největší rozdíl mezi octavií a i30 fastback.

Hyundai v tom na českém trhu dělá trochu zmatek, když jako liftback označoval základní pětidveřovou verzi modelu i30, aby vzbudil zdání přímé konkurence s Octavií. Tento krátký Hyundai i30 je ale typický hatchback, tedy přímý konkurent například pro VW Golf.

Ale teď už zpět k nové i30 liftback. Mezi jeho nejsilnější stránky patří podvozek. Auto je v zatáčkách jako přilepené k asfaltu a na malých nerovnostech přitom komfortní. Další vlastnost, ve které musím i30 vyzdvihnout. je řízení - skoro až sportovně citlivé. Volant skvěle padne do ruky.

Naopak při porovnání s Octavií třetí novodobé generace zaostává Hyundai i30 fastback nejvíce v prostornosti. Nákladovou hranou o 7cm vyšší než u mladoboleslavské konkurentky a kufrem menším o 140l, jen těžko přesvědčí větší rodiny, aby si jej koupily.

Hyundai i30 fastback si tak budou pořizovat spíše páry, nebo menší rodiny. Lidé, pro které jsou styl, jízdní vlastnosti a bohatá výbava důležitější než co největší zavazadlový prostor a místo na nohy.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Karoserie s ostrými hranami z mnoha úhlů připomíná sportovní kupé. Zejména zadní část vozu vypadá podle mne úchvatně. Právě na ní je nejvíce znatelný rozdíl mezi liftbackem/fastabckem a sedanem. Hyundai i30 Fastback má zaoblenější zadní část než sedany a páté dveře se vyklápějí celé i se zadním sklem. Spoiler a široká koncovka výfuku vzbuzují sportovní dojem.

K ještě větší podobě s kupátky chybí bezrámové dveře.

Dobře vypadající světla (na snímku s diodami pro denní svícení - standard už pro některé motorizace u základní výbavy Trikolor) ladně zapadají do celého designu auta. V nabídce jsou za příplatek i světlomety tvořené pouze LED diodami. Počínaje limitovanou sérií Best of Czech dodává Hyundai každou i30 Fastback s automatickými dálkovými světly a přisvěcováním do zatáček.

Testovaná verze byla vybavena hezkými šestnáctipalcovými litými koly (standard některých akčních verzí). Základní provedení vyjíždí na ocelových šestnáctkách, nejvyšší výbava Style na litých sedmnáctkách.

Design přístrojové desky nepůsobí robustním dojmem, její tvary jsou štíhlé a elegantní. Z hlediska kvality materiálů na pohled a pohmat patří Hyundai i30 Fastback v nižší střední třídě ke špičce.

Kabina je velmi dobře odhlučněná.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem i30 Fastback jsem si připadal trochu stísněně - jako ve sportovním kupé. Může za to nízká střecha, od které se pozvolna láme čelní sklo. Na druhou stranu výplně dveří vlevo ani přístro…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus