ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volva XC90
25. listopadu 2015

Velký a prostorný, až sedmimístný vůz kategorie SUV sázející na modernu a bezpečnost - to je druhá generace Volva XC90.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký a prostorný, až sedmimístný vůz kategorie SUV sázející na modernu a bezpečnost - to je druhá generace Volva XC90.

Navázala v roce 2015 na stejnojmenného předchůdce, který se vyráběl od roku 2002, takže vydržel na trhu dlouhých třináct let, během nichž si až do konce udržoval solidní prodejnost.

Novinka ho výrazně přerostla a patří mezi největší a nejprostornější poloterénní auta vyšší střední třídy. Vynikajícími parametry se chlubí zejména ložná plocha kufru.

Volvo X90 mezi soupeři už tradičně vyniká bezpečností, mezi nejlepšími jsou při uvedení na trh v roce 2015 i papírové údaje týkající se spotřeby motorů.

Na druhou stranu jako problém vidím u tak velkého auta absenci jiných než čtyřválcových pohonných jednotek. Auto je i na poměry velkých SUV drahé.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Karoserie Volva XC90 vyzařuje robustnost, jednoduchost a modernu.

Pokud chcete okolí opravdu zaujmout, doporučuji výbavu R-Design (modré auto), která představuje cosi jako tovární tuning zaměřený zejména na vizuální dojmy. Každý stupeň výbavy má totiž trochu jinou mřížku chladiče. Čím vyšší, tím reprezentativnější a monumentálnější.

Dominantou vyšších výbav jsou LED světlomety, uvnitř kterých se nachází denní svícení ve tvaru kladiv severského boha Thora. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Styl interiéru auta vyznává stejné vlastnosti jako vnější kabát, ale přidává k tomu zejména u testovaných verzí ještě luxus a kvalitu vnímavou nejen zrakem, ale i hmatem a čichem. Materiály v testovaném voze za 2,3 milionu korun byly opravdu výběrové. Měkoučká, voňavá a často perforovaná kůže se nejčastěji kombinovala s tenoučkými navzájem propletenými drátky z kvalitní ocele. Plastů jsem v tomto autě v okolí řidiče moc nenašel.

Inspirací designerů je čistá švédská příroda, což se projevuje i snahou o co nejmenší množství tlačítek.

Originální nápady zastupuje například velmi netradiční startovací tlačítko připomínající šperk. Pod ním se nachází přepínač mezi jízdními módy (komfortním, ekonomickým, sportovním nebo terénním).

Odhlučnění kabiny mi připadalo v pořádku u verze s benzinovým motorem, křik naftového čtyřválce se dovnitř dostával hlasitěji, než by mi bylo milé.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Moderní, luxusní a přitom docela intuitivní. Řidič(ka) sedí tak vysoko, jak očekává od velkého vozu kategorie SUV. Tím pádem si může užívat solidní výhled z auta. Výrobce v tomto ohledu vycház…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus