ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volva XC60
2. června 2017

Švédské, luxusní a bezpečné. To jsou hlavní vlastnosti, na které sází SUV Volvo XC60. Ve své první generaci bylo nejprodávanějším vozem kategorie v Evropě a nic nebrání tomu, aby se mu to nepodařilo i v jeho druhém vydání. Zejména s designem, který silně navazuje na větší model XC90.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Švédské, luxusní a bezpečné. To jsou hlavní vlastnosti, na které sází SUV Volvo XC60. Ve své první generaci bylo nejprodávanějším vozem kategorie v Evropě a nic nebrání tomu, aby se mu to nepodařilo i v jeho druhém vydání. Zejména s designem, který silně navazuje na větší model XC90.

Nejsilnější kartou je pro Volvo už tradičně jeho bezpečnost. Automobilka přichází u každého modelu s novými prvky, XC60 není výjimkou. Nyní je XC60 vybaveno systémem proti střetu s jiným vozem jedoucím v protisměru, detekce mrtvého úhlu umí nově zasáhnout do řízení a aktualizovaný systém City Safety pomůže vyhnout se překážce.

Slabinou Volva XC60 může být fakt, že nepotěší zřejmě ty, kteří stojí i u SUV o sportovnější jízdní vlastnosti. I v nové genraci je totiž zaměřeno hlavně na komfortní a poklidné svezení.

Za jeho volantem tak uvidíme nejčastěji starší páry, nebo rodiny s jedním potomkem. Určitě se objeví i jako auto ve firemním vozovém parku pro výše postavené manažery. Na firemní politiku ostatně hrají i motory, které slibují rozumnou spotřebu, i když se pak realita od papíru více liší. U Volva XC60 nenajdete jiné než čtyřválce.

Hlavními konkurenty jsou kompaktní luxusní SUV v čele s německou trojkou Audi Q5, BMW X3 a Mercedesem-Benz GLC. Pokud hledáte SUV se zajímavějšími jízdními vlastnostmi, pak doporučím zabrousit k Jaguaru F-Pace nebo Alfa Romeo Stelvio.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Oproti minulé generace se auto rozměrově příliš nezměnilo, na délku narostlo jen o 44 mm, alespoň má ale výrazně delší rozvor, což zvětšuje prostor uvnitř (2865 vs 2774 mm dříve). Je také nižší a o něco málo širší. XC60 stojí na platformě SPA, má tedy společné kořeny s větším Volvem XC90.

To se ostatně na první pohled zdá i z designu. Jakoby šlo jen o zmenšenou XC90, což by nebylo vůbec špatně. Designér Thomas Ingenlath ale přidal navíc několik specialit specialit.

Například světlomety s LED pro denní svícení ve tvaru položeného Thorova kladiva navazují přímo na masku chladiče.

Zajímavě pojatá je také záď s brzdovými světly, které tenkým proužkem stále navazují na klasickou linii světel postavených na výšku. Volvo si tak s žádným jiným autem nespletete.

Uvnitř pak stojí za pozornost řada hezkých prvků, které najdete u jiných nových modelů, nebo jsou naprostou novinkou – jde například o zvlněné dřevěné obložení palubní desky se švédskou vlajkou vyrytou do hliníkové lišty.

A nebo této vlaječky odkazující na zemi původu, kterou najdete na sedadlech.

Právě to se nám na Volvu líbí – detaily. Vždyť i posuvná roletka, která kryje prostor pro odložení nápojů, klíčku a chytrého telefonu vypadá, jako by patřila třeba k psacímu stolu luxusní severské nábytkářské značky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Oproti předchozí generaci celkový pocit interiéru stoupl opravdu do luxusních sfér. Testované auto bylo vybaveno verzí Inscription, která zahrnuje už celou řadu prvků. Velmi povedená jsou například …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus