ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volva V90 Cross Country
22. dubna 2017

Verze Cross Country velkého kombíku V90 je pokračovatelem tradice švédských allroadů, tedy vozů s pohonem všech kol, zvednutým podvozkem a ochranou do terénu, díky které si snadněji poradí s nástrahami mimo asfalt nebo s drsným počasím. Dokáže přinést výhody SUV těm, kteří v SUV jezdit příliš nechtějí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Verze Cross Country velkého kombíku V90 je pokračovatelem tradice švédských allroadů, tedy vozů s pohonem všech kol, zvednutým podvozkem a ochranou do terénu, díky které si snadněji poradí s nástrahami mimo asfalt nebo s drsným počasím. Dokáže přinést výhody SUV těm, kteří v SUV jezdit příliš nechtějí.

Volvo V90 Cross Country přináší poměrně dost změn oproti standardnímu kombi, na které se hlavně zaměříme v tomto testu. Pokud se zajímáte o Volvo V90 jako takové, přejděte na jeho velký test po kliknutí na tento odkaz.

Volvo V90 Cross Coutry je konkurentem luxusních vozů vyšší střední třídy postavených na občasné výlety do lehkého terénu. Na trhu bojuje hlavně s Audi A6 allroad quattro (test najdete zde) nebo Mercedesem-Benz E AllTerrain.

Jak je u této třídy aut zvykem, bude se líbit těm, kteří vyznávají aktivní životní styl, rádi vyrazí na lyže, horská kole nebo sjíždět řeku. Nebo alespoň těm, kteří si na takový styl života hrají. Potěší také rodiny hledající prostorné auto na cestování na dlouhé vzdálenosti.

Proti konkurentům má připravený prostorný interiér a opravdu využitelnou světlou výšku, která některým jiným vozů v této kategorii opravdu chybí. Podvozek Volva V90 Cross Country se totiž pohybuje 210 mm nad zemí, což je víc než u některých SUV a o 65 mm výš než u modelu V90.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Volvo V90 je obrovský kombík, u nějž se zdá, že musí svou délkou překračovat hranici pěti metrů, což není pravda, ale prakticky se k ní blíží. Ve verzi Cross Country pak ještě díky zvednutému podvozku vynikne jeho velikost. Testovaný model byl vyveden v hnědém laku, který se k zaměření vozu dobře hodí. V základu jsou tu ještě leskle černé lišty kolem oken a kryty zrcátek.

Součástí každého allroadu musí být plastová ochrana do terénu, což platí i pro Cross Country. Lemy najdeme po celém obvodu vozu.

Cross Country má také svou specifickou mřížku chladiče.

Aby bylo jasno, že jde o „zálesáckou“ verzi, je označení modelu vyražené do zadního nárazníku.

Základem pro Cross Country jsou jen 16“ kola. Ve verzi Cross Country Pro, což je označení pro bohatší výbavu jsou základem disky o velikosti 17“. Za větší se připlácí.

Uvnitř vozu z hlediska vzhledu rozdíl mezi V90 a V90 Cross Country nepoznáte.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Po prvním usednutí za volant Volva V90 jsem si připadal utopený. Jak mi u většiny aut připadá poloha sedadel zbytečně vysoká, tady jsem si ji musel posouvat směrem vzhůru, abych z kombíku trochu vid…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus