ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volva V90
17. června 2016

Obří kombík pro top manažery a bohaté rodiny – to je nové Volvo V90. Délkou se řadí do vyšší střední třídy, tedy o kategorii výš než Škoda Superb Combi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Obří kombík pro top manažery a bohaté rodiny – to je nové Volvo V90. Délkou se řadí do vyšší střední třídy, tedy o kategorii výš než Škoda Superb Combi.

Volvo se nepokouší jízdní dynamikou konkurovat německým soupeřům, vsadilo na komfort, bezpečnost, robustnost a luxus – tedy atributy, které od severského výrobce očekáváte a v nichž vyniká.

Hodně silné je i v technologiích, výčet standardně montovaných i příplatkových asistentů připomíná telefonní seznam a je mezi nimi i několik systémů, které se dají v roce 2016, tedy v době příjezdu auta na trh, označit jako unikátní. Jde například o asistent zabraňující nechtěnému vyjetí z vozovky, nebo systém varující před srážkou s mnoha překážkami včetně velké zvěře, který umí spustit i na řidiči nezávislé brzdění.

Volvo V90 zaostává v zatáčkách, tam působí těžkopádně a neláká k žádnému řádění. Slabinou bude i vysoká cenová hladina, kterou ale částečně ospravedlňuje v některých ohledech bohatá standardní výbava.

Pod kapotou si lze vybírat pouze ze čtyřválců dopovaných turbodmychadlem. Díky novému patentu PowerPulse, který v nízkých otáčkách „plivnutím“ vzduchu z tlakové lahve roztočí turbodmychadlo, a skvělému odhlučnění se ale nejsilnější naftový motor D5 nemusí stydět v porovnání s šestiválci u konkurence. Kromě benzinových a naftových motorů je v nabídce i plug-in hybrid, tedy agregát kombinující benzinový motor s elektromotorem s dobíjením baterií i ze sítě a možností fungovat jako elektromobil. Označuje se T8.

Volvo V90 je zcela nový model, který nenavazuje na žádného předchůdce a jde o největší kombík značky. V Česku se dá objednávat od jara 2016, u prodejců budou auta od září. 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Takhle má podle mě vypadat kombík od Volva. Robustně, nasvaleně a moderně. Zaujala mě malá plocha prosklení v porovnání s masou oceli a chromu. Je to takový ingot.

Sluší se dodat, že testovaná auta byla v nejvyšší výbavě Inscription se spoustou příplatkových prvků, takže určitě vypadala impozantněji než nejnižší výbava Kinetic, kterou jsem zatím neviděl. Zkoušené vozy obouvaly například dvacetipalcová kola, přičemž základní verze vyjíždí na sedmnáctkách.

Příď hodně krášlí LED denní svícení ve tvaru kladiv severského boha Thora dostupné od druhé výbavy Momentum. Nejlevnější varianta svítí klasickými halogeny bez nich. Full LED světlomety svítící pouze diodami (na obrázku) se prodávají za příplatek. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

To samé platí o interiéru, který se hodně inspiroval velkým SUV označovaným XC90. Měli jsme k dispozici auta se sedačkami čalouněnými voňavou, nadýchanou perforovanou bílou kůží (v nejvyšší výbavě Inscription je kožené čalounění standardem, ale bez "dírek", tedy perforování s ventilací, za to se připlácí).

Stejný materiál pokrýval zčásti i přístrojovou desku, došlo i na pravé dřevo a spoustu chromu, objevil jsem jen minimum plastů. Základní verze Kinetic jich bude mít určitě víc a kůži na spoustě míst nahradí látka. Každopádně ale vnitřek zkoušených aut působil velmi luxusně a high-tech.

Inspirací designerů je čistá švédská příroda, což se projevuje i snahou o co nejmenší množství tlačítek.

Originální nápady zastupuje například velmi netradiční startovací tlačítko připomínající šperk. Vlastně není tlačítkem, protože se s ním otáčí. Najdete ho na středovém panelu. Unikát to je v porovnání s konkurenty, stejné řešení najdete u všech zástupců Volva řady 90. Pod ním se nachází přepínač mezi jízdními módy (komfortním, ekonomickým, sportovním nebo individuálním - standard výbav R-Design a Inscription).

Ocenil jsem i parádní odhlučnění kabiny, zvlášť s naftovým motorem výrazně lepší než u modelu XC90. 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Po prvním usednutí za volant Volva V90 jsem si připadal utopený. Jak mi u většiny aut připadá poloha sedadel zbytečně vysoká, tady jsem si ji musel posouvat směrem vzhůru, abych z kombíku trochu vid…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus