ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volva V40 Cross Country
16. ledna 2017

Volvo V40 Cross Country patří mezi automobilové exoty. Jde o luxusní kompaktní hatchback s vyšší polohou řidiče a vizáží auta do terénu. Je to tedy něco jako podstupeň kategorie SUV nebo kříženec SUV a klasického hatchbacku. Občas se takovým autům přezdívá "allroady" a většinou se vyskytují mezi kombíky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Volvo V40 Cross Country patří mezi automobilové exoty. Jde o luxusní kompaktní hatchback s vyšší polohou řidiče a vizáží auta do terénu. Je to tedy něco jako podstupeň kategorie SUV nebo kříženec SUV a klasického hatchbacku. Občas se takovým autům přezdívá "allroady" a většinou se vyskytují mezi kombíky.

Cross Country vzniklo na základě modelu V40. Zůstává mezi nejdelšími a nejnižšími kompaktními hatchbacky, výškou se ani zdaleka neblíží nejnižším kompaktním SUV - tedy autům do lehčího terénu.

Disponuje téměř stejnou technikou jako V40 a v porovnání s ostatními rodinnými hatchbacky i podobnými výhodami a zápory. Potěší možnost volby mezi pohonem předních, nebo všech kol, což klasická V40 ani většina soupeřů nenabízí.

Za nemalé peníze dostávají zájemci o V40 Cross Country nemalou porci stylu, elegance – a jak už to u vozů Volvo bývá také bezpečí, které subjektivně ještě zvyšuje plastové brnění.

Nadprůměrně dobré mi připadaly jízdní vlastnosti V40 Cross Country, potěší i prostornost kabiny, zejména šířkou v loktech. Málokteré auto nabízí tak pohodlné cestování lidem na zadních sedadlech. Největší slabinu představuje kromě poměru ceny a výbavy velikost kufru.

Volvo V40 si podle mne budou pořizovat hlavně dobře situovaní jedinci a páry všech věkových kategorií. Auto se dá díky komfortu na zadních sedadlech dobře používat i jako jediný vůz pro menší rodiny bez větších nároků na přepravu zavazadel.

Terénní schopnosti sice nejsou o moc větší než u klasické V40 (světlá výška se zlepšila o 12 mm na stále hodně malých 14,5 cm), ale ve spojení s pohonem všech kol překonávají minimálně ta SUV, která hrabou jen jednou nápravou. Většina motorů pro Volvo V40 Cross Country však pohání pouze přední kola.

Volvo V40 Cross Country se v Česku prodává od konce roku 2012. V průběhu roku 2016 došlo k modernizaci vozu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Velká zbraň Volva V40 Cross Country.

Cross Country vzniklo na základě kompaktního hatchbacku Volvo V40. Zvenčí se liší prvky připomínajícími terénní auto - například ochrannými kryty karoserie, speciální konstrukcí předního a zadního nárazníku nebo tvarovanými kontrastními prahy.

Už obyčejná V40 vypadá zajímavě, moderně, dynamicky a elegantně. Záď se hodně podobá úspěšným modelům V60 a XC60 a řadím ji z hediska designu nejvýš.

Příď se při modernizaci v roce 2016 inspirovala řadou 90 a jejími LED světlomety ve tvaru Thorových kladiv (ty ale patří ke standardu pouze v nejvyšší výbavě Summum). Změnilo se i provedení mřížky chladiče.

Vlevo se podívejte na V40 CC před modernizací a vpravo po ní. Snímky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Tak, jak bývá při podobných příležitostech zvykem, rozšířila a proměnila se také nabídka laků karosérie, litých kol a čalounění v interiéru.

Oplastování verze Cross Country dodává vzhledu sympatické chlapáctví.

Pro porovnání přináším také fotku přídě běžné V40 (vlevo) hned vedle provedení Cross Country.

Interiér bohatě vybavené zkoušené verze v nejvyšším stupni výbavy Summum se spoustou příplatků nabízí řadu moderních prvků, které ale kontrastují s některými konzervativnějšími řešeními typickými pro všechny vozy značky.

Zaujalo mne například bezrámové zpětné zrcátko inspirované iPhony, se kterým Volvo přišlo jako jedno z prvních a dnes už jde o módu.

V žádném jiném autě než ve volvu jsem zatím neviděl napůl průhlednou hlavici řadicí páky. Škoda, že ve verzi po modernizaci už jsem ji neobjevil.

Materiály použité v testovaných autech na mě dělaly dojem vysoké kvality, který nekazily žádné pazvuky ani při přejíždění nerovností.

Moc pěkně vypadá obložení v designu mědi (standard výbavy Summum). Po modernizaci je také možné nakonfigurovat si černý strop.

Kabinu se konstruktérům podařilo velmi dobře odhlučnit. Při vyšších rychlostech na dálnici jsem ale dost často slyšel tiché, přesto docela nepříjemné hvízdání.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Volvo V40 působí z místa řidiče sportovně. Základní poloha sedadla by sice měla být o 4 cm výš než u klasické V40, ale rozhodně jsem si stále připadal spíš jako za volantem sportovnějšího hatchba…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus