ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Volva V40
18. srpna 2016

Volvo V40 je v Evropě nejprodávanějším modelem této značky a v rámci celosvětových statistik mu patří druhé místo.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test modernizovaného Volva V40
reklama

Volvo V40 je v Evropě nejprodávanějším modelem této značky a v rámci celosvětových statistik mu patří druhé místo.

Je tedy jasné, že při faceliftu, který se představil na autosalonu v Ženevě v březnu roku 2016, se velké změny z hlediska designu nedělaly. V tomto novém provedení je vůz, který se řadí do segmentu prémiových hatchbacků v prodeji od jara roku 2016. I nadále se dá očekávat, že mezi převahu mezi kupujícícmi budou mít dobře situovaní jednotlivci z měst, případně mladé páry s maximálně dvěma malými dětmi. Dobře může posloužit i jako auto pro středně vysoce postaveného manažera, který spíše než na okázalost klade důraz na ekologičnost a bezpečnost.

Oproti verzi před faceliftem se na vnějším designu změnily vlastně jen lamely v mřížce chladiče.

Místo dřívějších horizontálně orientovaných jsou nyní svislé. Mírnou proměnou prošlo také logo značkyv jejím středu.

Světlomety tvořené kompletně LED diodami v sobě obsahují motiv Thorova kladiva, známého například již z nové generace Volva XC 90. Zdarma je v létě 2016 dostali pouze objednavatelé nejvyššího stupně výbavy Inscription. Jinak (jako v testovaném voze) byly součástí paketu Light za 26 600 Kč.

Tak, jak bývá při podobných příležitostech zvykem, rozšířila a proměnila se také nabídka laků karosérie a čalounění v interiéru.

Ten nyní působí o poznání hodnotněji. Zvláště, pokud jde o dvoubarevné provedení jako v testovaném voze.

Dvoubarevné je dokonce i obšití věnce volantu.

Změnou, která potěší zejména alergiky a osoby citlivé na kvalitu vzduchu, je nový typ dvouzónové automatické klimatizace. Na ventilačních mřížkách se skví nápis CleanZone. Klimatizace zajišťuje podstatně kvalitnější filtrování přicházejícího vnějšího vzduchu. Ten by měl být zbaven všech škodlivin. Jde ovšem o příplatkový prvek, u něhož v létě roku 2016 byla v ceníku uvedena taxa 8 700 Kč. 

Facelift znamenal také změny motorů. Nejvýrazněji se zapracovalo na verzi D2, což značí nasazení dvoulitrového vznětového čtyřválce s maximálním výkonem 120 koňských sil.

Agregát má podle ve výrobce dosahovat špičkovou normovanou spotřebu 3,4 litru. To se ale týká spojení s manuální převodovkou. Testoval jsem provedení s automatem, který má rovněž šest převodových stupňů. U něho je spotřeba horší o čtyři desetiny litru.

V praxi se ukázalo, že uváděné spotřeby (a dokonce ještě o desetinu litru lepší) se dá dosáhnout při klidné jízdě v nenáročném venkovském terénu ustálenou rychlostí 90 kilometrů v hodině. V takovém případě ručička otáčkoměru při zařazené "šetce" mířila na hodnotu 1600 otáček za minutu.

Dálniční stotřicítka znamenala 2300 otáček a spotřebu 5,2 litru. V této souvislosti se nemůžu nezmínit o funkci adaptivního tempomatu. Přestože lze nastavit odstup od vozidel vpředu, i ta nejkratší možná vzdálenost je příliš velká. V praxi tedy do mezery před mým již zpomalujícím vozem stále někdo vjížděl.

V městském provozu jsem obvykle jezdil se spotřebou mezi šesti a sedmi litry.

Líbilo se mi odhlučnění vozu.

Podvozek ve spojení s šestnácipalcovými koly s profilovým číslem 55 je naladěn spíše do komfortu, příliš ale neprotestoval ani při snaze o rychlejší průjezd "utaženějších" zatáček.

Další podrobné informace o Volvu V40 najdete v podrobném testu verze před faceliftem. Číst můžete zde.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus