ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volva S90
26. července 2016

Velký sedan pro top manažery a bohaté páry zejména staršího věku – to je nové Volvo V90. Délkou se řadí do vyšší střední třídy, tedy o kategorii výš než Škoda Superb.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký sedan pro top manažery a bohaté páry zejména staršího věku – to je nové Volvo V90. Délkou se řadí do vyšší střední třídy, tedy o kategorii výš než Škoda Superb.

Volvo se nepokouší jízdní dynamikou konkurovat německým soupeřům od Audi, BMW nebo Mercedesu. Vsadilo na komfort, bezpečnost, robustnost a luxus – tedy atributy, které od severského výrobce očekáváte a v nichž vyniká.

Hodně silné je i v technologiích, výčet standardně montovaných i příplatkových asistentů připomíná telefonní seznam a je mezi nimi i několik systémů, které se dají v roce 2016, tedy v době příjezdu auta na trh, označit jako unikátní. Jde například o asistent zabraňující nechtěnému vyjetí z vozovky, nebo systém varující před srážkou s mnoha překážkami včetně velké zvěře, který umí spustit i na řidiči nezávislé brzdění.

Volvo S90 zaostává v zatáčkách, tam působí těžkopádně a neláká k žádnému řádění. Slabinou bude i vysoká cenová hladina, kterou ale částečně ospravedlňuje v některých ohledech bohatá standardní výbava. Pod kapotou si lze vybírat pouze ze čtyřválcových motorů dopovaných turbodmychadlem. Díky novému patentu PowerPulse, který v nízkých otáčkách „plivnutím“ vzduchu z tlakové lahve roztočí turbodmychadlo, a skvělému odhlučnění se ale nejsilnější naftový motor D5 nemusí stydět v porovnání s šestiválci u konkurence.

Kromě benzinových a naftových motorů je v nabídce i plug-in hybrid, tedy agregát kombinující benzinový motor s elektromotorem s dobíjením baterií i ze sítě a možností fungovat jako elektromobil. Označuje se T8.

Volvo S90 navazuje na model S80. V Česku se dá objednávat od jara 2016, u prodejců budou auta od září.

Jelikož jsem nedávno napsal podrobný test kombíku V90 (čtěte zde), zaměřím se pouze na rozdíly mezi oběma typy karoserie. Jedním z nich je právě to, že sedan navazuje na předchozí generaci (S80), kdežto kombík je úplnou novinkou.

Z hlediska designu se mi kombík líbí minimálně o jednu známku na školní stupnici víc než sedan. Příď je sice stejná a tedy stejně fascinující, boční profil s dlouhou přídí také nevypadá zle, ale provedení zadních světel mi něčím vadí.

V porovnání s S80 je novinka o 11 cm delší. Zatímco "osmdesátka" tak byla ke konci své kariéry nejkratším sedanem vyšší střední třídy, novinka naopak na začátku své dráhy patří k nejdelším.  V interiéru se ale centimetry k dobru téměř neprojevily. Prostor pro cestující zůstává na poměry kategorie lehce podprůměrný, ale nezaznamenal jsem žádný zásadnější problém.

Centimetry k dobru se projevily v kufru, který je podle našeho měření v S90 o 6 cm delší než u S80. Jeho objem vzrostl o 20 litrů na 500 litrů, což znamená posun z nejmenšího zavazadelníku třídy k běžným zvyklostem.

Samozřejmě, že proti kombíku V90 je sedan méně praktický, ale zůstává mu například možnost sklápění opěradel zadních sedadel, za příplatek i elektricky.

Také kufr sedanu obsahuje některé praktické doplňky jako háčky na nákupní tašky nebo síťku na přidržení menších předmětů. Pružiny otvírající víko zavazadlového prostoru jsou luxusně zakrytované.

Měl jsem pocit, že z místa řidiče vidím u sedanu ještě hůř než u kombíku. Sedadlo jsem si musel i tady štelovat do vyšší polohy.

Naladění podvozku mi připadalo ještě měkčí než u V90, takže se auto v zatáčkách opravdu hodně naklání. Stejně jako kombík jsem i sedan zkoušel na extrémních dvacetipalcových kolech, která poskytovala výborný komfort na kvalitních silnicích a solidní na menších nerovnostech. Přejetí těch větších jsem ale vnímal dost výrazně.

V zatáčkách jsem měl ze sedanu ještě horší pocit než z kombíku. rychlejších průjezdů jsem se občas kvůli výrazným náklonům auta vyloženě bál a nebyl jsem schopen odhadnout jeho chování na limitu. Může za to i nepříliš přesné a plynulé řízení. Zkrátka tenhle sedan ani se silným benzinovým turbomotorem ke sportovnější jízdě rozhodně nelákal.

Motor T6 (čtvřválcovým benzinový turbomotor s objemem 2 litry přeplňovaný turbem) mi překvapivě připadal hlučnější než diesel pod kapotou kombíku. Jinak se ale potvrdila jeho charakteristika, kterou jsem poznal už u SUV XC90. V nižších otáčkách působí dynamicky až ostře, líný mi připadal pouze při zrychlování z nižších otáček třeba při zafixovaném osmém rychlostním stupni. Jeho chod je kultivovaný. Docela mě ale šokovala spotřeba. Více než jedenáct litrů mi i na okruhu vedoucím z velké části horskými silničkami a městečky připadalo opravdu hodně. Lepší to bude při plynulé jízdě vyššími rychlostmi se zařazenou osmičkou. Ta totiž točí při rychlosti 90 km/h pouze 1600 otáček a při dálničních 130 km/h asi 2250 otáček.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus