ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volva S60
28. října 2010

Volvo prezentuje S60 jako nejsportovnější a nejemocionálnější auto značky. S tím se dá souhlasit. Skutečně sportovní sedany střední třídy ale stejně musí manažeři hledat jinde.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Volvo prezentuje S60 jako nejsportovnější a nejemocionálnější auto značky. S tím se dá souhlasit. Skutečně sportovní sedany střední třídy ale stejně musí manažeři hledat jinde.

Volvo zvolí ten, komu vyhovuje hlavně bezpečné a až na výjimky pohodlné cestování.

Aktuální generace Volva S60 se na českém trhu prodává od roku 2010.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nejraději jsem se na S60 díval ze zadního a zadobočního pohledu.

Zepředu se autu také nedá upřít zajímavost a dynamika, ale nemůžu se zbavit dojmu, že S60 šilhá. A to mi trochu vadí.

Také uvnitř kabiny převládaly pozitivní dojmy.

Dvoubarevný volant zdobený chromováním se mi opravdu hodně líbí. Jde o příplatkovou sportovní verzi, sériový se ale téměř neliší. Škoda, že grafika přístrojů za ním převzatá ze starších modelů značky už trochu ztrácí se sportovním pojetím palubní desky krok.

Naproti tomu tradičně tenký středový panel prošel proti předchůdcům modernizací, díky níž teď s dynamičtějším charakterem auta souzní. Platí to i o příjemných ovladačích, které obsahuje, a o displeji s údaji o audiosoustavě a klimatizační jednotce nad ním.

Přístrojovou desku tvoří na pohled i dotek příjemné a kvalitní materiály. Totéž se dalo u testovaných variant říct o zbytku auta, zvlášť když byl zkrášlený příplatkovým čalouněním z jemné kůže. Navíc ta světlá béžová vypadá v kombinaci s některými černými a chromovanými díly úžasně.

Škoda, že stejnou chválu nemůžu pět na zpracování auta. Potěší sice tlumené zavírání dveří i chod ovladačů, ale u obou testovaných aut v oblasti přístrojové desky popraskávalo a drnčelo při jízdě po méně kvalitních silnicích. A to bych od auta od značky, která se označuje jako prémiová, nečekal.

Odhlučnění kabiny není špatné, ale z hlediska drahého sedanu střední třídy bych také chtěl ještě o něco víc. Zvuk dieselového motoru při akceleraci nebo od podvozku při přejíždění nerovností dovnitř pronikal. Také stěrače vydávaly při dorazu do strany nepříjemný zvuk.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Dost mi připomíná příjemné a pohodlné místo šoféra u oblíbeného Volva XC60. Pár věcí mi tu ale vadí. Na rozdíl od výše zmíněného terénního modelu se tady sedí mnohem níž a tedy sportovněji. U vět…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus