ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu T-Cross
1. května 2020

Volkswagen T-Cross zapadá mezi nejmenší SUV na českém trhu. Vůz sdílející základ s hatchbackem Polo je navíc sourozencem Škody Kamiq a Seatu Arona. Nabízí stejné motory a velmi podobnou výbavu. Cíl? Nalákat co nejvíc městských lidí za volant.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

V dubnu 2020 se Volkswagen T-Cross prodává se třemi motory a dohromady ve čtyřech výkonnostních provedeních. Základem je 1.0 TSI o výkonu 70 kW, ten se pojí jen s pětistupňovým manuálem. Nedoporučujeme. Ideální volbou je silnější varianta tříválce, která má 85 kW. Navíc dostala už šestistupňový manuál nebo DSG se 7 stupni. Vrcholem nabídky je 1.5 TSI s výkonem 110 kW a pojí se pouze s automatickou převodovkou DSG. Naftu zastupuje jednotka 1.6 TDI o výkonu 70 kW. Opět ji lze spojit s manuálem i automatem.

reklama

1.0 TSI/70 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TSI/81 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TSI/81 kW DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 TSI DSG

Nejsilnější motor v nabídce oplývá slušným výkonem 150 koní a umí jej také dostatečně prodat. Maximální točivý moment 250 Nm přichází již v 1500 otáčkách a dynamika je s ohledem na konkurenci více než nadprůměrná. Z nuly na sto totiž zvládne za osm a půl vteřiny. To vše jsou solidní hodnoty, ale jak se promítly do běžného provozu?

Pomineme-li fungování automatické převodovky, jsou projevy přeplňované patnáctistovky více než dobré. Malé SUV se díky 1.5 TSI svižně pohybuje ve městě i mimo něj a v kombinaci s kvalitním podvozkem si užijete sportovnější jízdu na klikatých cestách. Není to však žádný velký dravec, i tak si díky dostatečné porci síly užijete trochu zábavy a zároveň předjíždění nebude dělat větší problémy, má to nicméně své ale. A tím je automat. Ten vytáčí motor zbytečně do vysokých otáček a drží v nich déle, než je potřeba. Tím pádem se vytrácí kultivovanost zážehového agregátu, kdy se místo klusání ozývá hřmot splašeného stáda. Podrobnosti o sedmistupňovém DSG se dočtete v další kapitole.

Zpět ale k motoru. Benzínová jedna-pětka potěšila spotřebou, a to především na okreskách. Dostali jsme se dokonce i na výrobcem udávaných čtyři a půl litru. Na dálnici pohonná jednotka točila 2 400 otáček a na stokilometrové trase po nás chtěla necelých sedm litrů paliva. Ve městě s lehkou nohou žíznivost stoupla na osm litrů, což je o půl druhého litru více, než uvádí výrobce. Ani u průměrné spotřeby jsme se neshodli. Ta dle technických údajů činí 5,2 l, my jsme naměřili o litr a půl více.  

Řazení

Řadili jsme zatím jen manuální šestistupňovou převodovkou ve spojení se silnějším tříválcem. Chod v dráze je přesný a jistý, přesně tak, jak od koncernového systému očekáváme.

Automatická převodovka spolu s motorem 1.5 TSI v určitých oblastech nespolupracovala podle představ. Při snaze o rychlý start se po sešlápnutí plynového pedálu až na podlahu rozběsní stádo koní pod kapotou do červených čísel, chvíli tak drží a po přeřazení výkon výrazně opadne, až se zdá, že jste zavadili o brzdu. V případě, že jsme nebyli tak surový na plynu při rozjezdu, problém s kolísáním výkonu ustal, ale i tak automat točil pohonnou jednotku do vyšších otáček a s řazením si dával trochu načas. Za jízdy pak sedmistupňová převodovka DSG fungovala bez problému. Jednotlivé kvalty sázela bez citelného cuknutí a ve správný čas i při podřazovaní. To vše za předpokladu, že jsme agresivně nepřidávali plyn.

Řízení

Řízení je překvapivě zábavné, dobře vyvážené a docela nás bavilo. Určitě si ho oblíbí každý, kdo neočekává extrémní závodní výkony, ale zároveň nechce úplně odlehčené zacházení s příliš aktivním posilovačem. Je tedy prakticky stejné jako u Škody, což není překvapením.

Podvozek

Podvozek je místo, kde se T-Cross opět s Kamiqem potkává. Je totiž velmi dobře naladěn. I když stojí výš než Polo, o větších náklonech do zatáček nemůže být řeč. Vyšší stavbu karoserie je možné poznat až při vysokých rychlostech a hrubším zacházení, k čemuž T-Cross rozhodně není stavěný.

Tužší tlumiče si rozumí hlavně s hladkým povrchem silnice německého stylu, to je pochopitelné. Občas tak může mít potíže se slepenou vozovkou. To jsme ostatně vyzkoušeli v okolí Jičína na rozbitých okreskách, kde se z jednoduše řešené zadní nápravy ozývaly rázy a vibrace proudily i do kabiny. Celkově je ale cestovní komfort stále na velmi dobré úrovni a rozhodně výš, než už řady jeho francouzských konkurentů.

Celkově lze jízdní vlastnosti vozu označit za vyvážené a velmi dobré. Určitě patří k lépe jezdícím autům v kategorii malých SUV a byl by jednou z našich prvních voleb, tedy podobně jako Škoda Kamiq.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus