ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu e-Golf
6. dubna 2017

Cítím se v něm za volantem stejně příjemně a přirozeně jako v normálním golfu. Při rozjíždění mám spíš pocit, že jedu ve sportovním Golfu GTI. Přitom neslyším motor, protože konzumuje elektřinu. Testoval jsem Volkswagen e-Golf - a to už podruhé. Nejnověji po významné modernizaci v roce 2017.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Cítím se v něm za volantem stejně příjemně a přirozeně jako v normálním golfu. Při rozjíždění mám spíš pocit, že jedu ve sportovním Golfu GTI. Přitom neslyším motor, protože konzumuje elektřinu. Testoval jsem Volkswagen e-Golf - a to už podruhé. Nejnověji po významné modernizaci v roce 2017.

Podle výrobce se s elektrickým golfem v praxi ujede na jedno nabití v průměru celého roku (hodně záleží na počasí) kolem 200 km, což mohu potvrdit, laboratorní testy zjistily dojezd až 300 km. Před modernizací e-Golfu to bylo jen 130 až 190 km. Z běžné sítě vůz následně dočerpává energii třináct hodin - stejně jako dříve.

V porovnání s ostatními elektromobily zaujme zejména čtyřmi stupni intenzity rekuperace - tedy brzdění motorem, přeměňování kinetické energie na elektřinu a jejího ukládání do baterií.

E-Golf vznikl z pětidveřového Golfu a ponechává si většinu jeho výhod při porovnání s ostatními kompaktními hatchbacky.

V první řadě jde o dospělost, komfort a suverenitu podvozku s víceprvkovou zadní nápravou. Nejen většinu elektromobilů, ale také kompaktních hatchbacků překonává rovněž propracovaností řidičovy zóny.

Volkswagen e-Golf patří stejně jako všechny ostatní elektromobily zejména do velkoměstských aglomerací. Lidem nesmrdí pod nos a neruší je hlukem, což ale může být v případě neopatrných chodců i na škodu. Fascinuje téměř dokonalý klid v kabině.

Pořídit by si Volkswagen e-Golf mohli zejména bohatší lidé z města a příměstských oblastí naklonění ekologii a novým technologiím jako druhé auto do rodiny, se kterým se jezdí do práce, na nákupy nebo pro děti do školy - zkrátka se s ním vyřizuje běžná agenda všedního dne. Na to jeho dojezd bohatě stačí. A nyní už dost často i na víkendové cesty na chalupu nebo chatu.

Největší nevýhodu podle mě představuje cena výrazně vyšší než u podobně velkého Nissanu Leaf a srovnatelná s extravagantním BMW i3. Částečně ji ale kompenzuje bohatá standardní výbava.

Volkswagen e-Golf se na českém trhu prodává od poloviny roku 2014, v roce 2017 prodělal výše zmíněnou modernizaci.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Elektrický golf se na první pohled liší od benzinového jen v detailech.

  Posuďte sami. U zlatého vozu vidíte příď klasické verze, bílý je e-Golf. Zajímavé je, že facelift v roce 2017 znamenal u elektrogolfu jen minimální změny designu.

Poznávacím znakem e-Golfu jsou i nadále zejména výrazná LED světla pro denní svícení. Kompletně diodami jsou tvořeny i hlavní světlomety (po modernizaci dostaly modré lemování) nebo zadní lampy.

V interiéru najdete změn proti běžnému golfu ještě méně. Mírně upravené jsou třeba palubní přístroje. Kožené čalounění je prošívané modrou nití, modrá je taková rozpoznávací barva pro elektrický golf.  

E-Golf se nabízí v jediném výborně vybaveném stupni výbavy, takže exceluje na poměry kompaktních hatchbacků luxusně vyhlížející přístrojovou deskou včetně velkého dotekového displeje (9,2 palců) s navigací na středovém panelu.

Modernizace se tady nejvíce projevila v možnosti připlatit si za plně digitální přístroje Active Info Displej. Větší a efektnější než dříve je také displej multimediálního systému na středovém panelu.

Parádní disciplínou většiny elektromobilů je ticho v kabině a e-Golf není v tomto ohledu výjimkou. Spíše naopak, k čemuž přispívá výborná aerodynamika.

Nenašel jsem jediný důvod ke stížnostem na kvalitu zpracování auta.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Cítím se tady jako v každém jiném golfu. To znamená, že nic nemusím hledat, téměř vše, na co si vzpomenu, se nějakým řízením osudu (ve skutečnosti ale díky skvěle propracované ergonomii) nachází pře…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus