ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Arteon
19. srpna 2017

Vůz se zajímavým jménem je tu pro ty, kterým běžný Volkswagen Passat nestačí. Oba modely spolu sdílí řadu techniky, ale Arteon je postaven výš. Je stylovější, komfortnější a přináší pořádný balík výbavy. Včetně vypracovaného systému poloautomatického řízení i mimo dálnice.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Výběr motorů je jednoduchý. Aktuálně (srpen 2017) jsou v ceníku tři. Základem je novější naftový čtyřválec o výkonu 110 kW, který má jako jediný pohon předních kol. Top naftovou jednotkou je pak dvoulitr BiTDI o výkonu 176 kW a s pohonem všech kol 4Motion. S ním je k dostání také jediný benzinový zástupce – motor 2.0 TSI (206 kW). Všechny pohonné jednotky jsou standardně spojené s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG.

Výkonnější motor se v rámci sedanů a liftbacků střední třídy chlubí nadprůměrnou dynamikou, ale jeho spotřeba také patří k nejvyšším. Podobně je na tom i benzinový motor s pohonem všech kol. Základní naftový motor nevybočuje z průměru.

reklama

2.0 TSI/140 kW DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TSI/200 kW DSG 4Motion

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/110 kW DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/110 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/140 kW DSG 4Motion

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/140 kW DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 BiTDI DSG 4Motion

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Jedinou možností je automatická dvouspojková převodovka DSG se sedmi stupni. Tu znám už z jiných modelů. V případě Arteonu jsem ji zatím zkoušel s naftovým bi-turbem, kde k jejímu fungování nelze mít zásadnější připomínky. Řadí bleskově, bez přerušení tahu a pokud chcete, umožní manuální řazení páčkami na volantu.

Kolega Ondřej měl podobné zkušenosti s benzinovým motorem a stěžoval si pouze při parkovacích manévrech v těsných prostorách, kdy nebylo úplně jednoduché kvůli cukání převodovky parkovat mezi dvěma auty s přesností na centimetry.

Řízení

Řízení je nastavené spíše odtažitěji. Změna jízdních režimů z komfortního na standardní nebo sportovní mění účinek posilovače, nebo si jej lze změnit i individuálně. Na komunikativnosti to ale mnoho nepřidává. Nejde ale o zásadní problém, řízení je totiž jinak vyvážené a auto reaguje hbitě. Nevtáhne vás tedy úplně do hry, ale za volantem se bavit budete.

Podvozek

Arteon stojí na platformě MQB, to už je samo o sobě předpokladem, že se dočkáte dobrých jízdních vlastnosti. Nižší, rozkročenější auto s delším rozvorem než má standardní Passat se velmi dobře ovládá, ochotně mění směr a spolu s pohonem všech kol předvádí i dobře čitelnou jízdu v zatáčkách. Náklony jsou zde minimální.

Pokud si pořídíte základní model bez pohonu 4Motion, bude vám alespoň pomáhat elektronická uzávěra předního diferenciálu XDS.

Kolega Ondřej si nemohl vynachválit pohon všech kol při testech v Alpách. Na deštěm skrápěném asfaltu se projevila parádní přilnavost kol a schopnost vystřelit kupředu z místa třeba při odjezdu od benzinky, kdy bylo potřeba se rychle zařadit do malé skulinky v souvislém proudu vozidel.

Adaptivní tlumiče podvozku DCC jsou standardem pro benzinový motor i nejsilnější turbodiesel, což je dobrá zpráva. Navíc novinkou oproti ostatním volkswagenům je, že lze tuhost tlumičů nastavovat plynule. Místo tří módů komfort-standard-sport je tak stupnice tuhosti rozdělena na mnohem více políček a tak si může řidič dopřát přesně takový komfort, po jakém touží. Hádám ale, že v realitě si zvolí svůj individuální a pak už na nastavení příliš sahat nebude.

Ono ani není třeba, i v tuhém režimu je Arteon docela komfortní. Jen působí v zatáčkách nebo při spěchu na dálnici ještě jistěji a také více víte o silnici, po které se pohybujete. V nejpohodlnějším nastavení je naopak auto docela měkké, ale ne tolik jako třeba v případě Škody Superb a jejích tlumičů, které někdy až nepříjemně houpou.

Připomínkou toho, že přece jen ještě nesedíte v autě luxusní značky, je trochu zvýšený hluk od kol, na který jsem narazil během jízdy. Silnice totiž ani v okolí Hannoveru, kde probíhaly první jízdy, nebyly místy příliš hladké, kvalita povrchu se měnila. Na hrubší vozovce už se ozývala kola klasickým valivým hlukem. Naopak je potěšující, že o bezrámových dveřích během jízdy vůbec nevíte. Žádný rušivý svist jsem nezaznamenal a tak auto jede stejně, jako by mělo standardní dveře.

Arteonu nejvíc půjdou cesty na dlouhou vzdálenost, na které může poskytnout dostatek pohodlí. Budete se v něm cítit komfortněji, než v klasickém Passatu. Na druhou stranu i přes sportovní vzezření od něj nečekejte přílišné adrenalinové dovádění.

Kolega Ondřej testoval auto v Česku a Rakousku a nejvíce ho fascinovalo pohodlí auta nastaveného do komfortního režimu na extrémních dvacetipalcových pneumatikách. Pouze hodně propadlé kanály byly slyšet.

Rozdíl mezi kraj ním sportovním a komfortním režimem je opravdu značný. Sportovní režim si Ondřej dával zejména při rychlých jízdách po německých dálnicích, kdy se pak s tuhým odpružením při rychlostech nad 200 km/h auto chová podobně sebejistě jako výrobky prémiových značek.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus