ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Arteon
19. srpna 2017

Vůz se zajímavým jménem je tu pro ty, kterým běžný Volkswagen Passat nestačí. Oba modely spolu sdílí řadu techniky, ale Arteon je postaven výš. Je stylovější, komfortnější a přináší pořádný balík výbavy. Včetně vypracovaného systému poloautomatického řízení i mimo dálnice.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Vůz se zajímavým jménem je tu pro ty, kterým běžný Volkswagen Passat nestačí. Oba modely spolu sdílí řadu techniky, ale Arteon je postaven výš. Je stylovější, komfortnější a přináší pořádný balík výbavy. Včetně vypracovaného systému poloautomatického řízení i mimo dálnice.

Úvod článku popisuje cílovou skupinu řidičů. Podle mě půjde hlavně o dobře situované muže, kteří potřebují svezení na denní ježdění, ale nechtějí se z nějakého důvodu přímo pouštět k luxusní značce. Za Arteon se sice platí výrazně víc než za Passat, má ale hodně prvků v základní výbavě. A díky designu působí výjimečně.

Konkurenty bude hledat hlavně mezi luxusními auty. Zamíří do řad křídel vlastního koncernu VW k Audi A5 Sportback a může se potkat i s prakticky naladěným BMW 3 GT.

Arteon je nepřímým nástupcem Volkswagenu CC a jeho předchůdce Passatu CC. Na rozdíl od nich je ale obdařen praktickou karosérií typu liftback, pod kterou se skrývá rozměrný zavazadlový prostor.Tím pádem se bude v rámci konkurenčního boje potkávat i s vrcholnými verzemi vozů jsko jsou Ford Mondeo, Opel Insignia Grand Sport nebo Škoda Superb.

Při porovnání s ostatními liftbacky a sedany střední třídy zaujme Arteon designem a boduje podélnou prostorností kabiny a parametry zavazadlového prostoru. Těžko hledat vyložené slabiny. Jde například o laboratorní spotřebu obou verzí s pohonem všech kol. Ta reálná ale do žádného extrému nešla. Nelíbil se nám velký hluk obtékajícího zvuku kolem bezrámových dveří, který ale můžete zažít pouze na německých dálnicích, neboť se projevuje až při rychlostech nad 200 km/h.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design vozu je jednou z jeho silných stránek, tedy alespoň pokud se bavíme o exteriéru. Ten dává zcela zapomenout, že příbuzným tohoto auta je trochu hrubě řečeno obyčejný Passat.

Zatím jsem testoval model v bílém laku, ve kterém mi přišel sice více výrazný než ve stříbrném, ale zato tolik nevynikal jako v zlaté barvě. S tou opravdu vyčnívá nad ostatní provoz a i v Německu, kde jsme auto poprvé zkoušeli, jsme vyvolávali pozornost. Kolega Ondřej zkoušel zlaté auto začátkem srpna v Rakousku a i v době, kdy už se auto na tamním trhu prodávalo, vyvolávalo až nečekaný rozruch a zájem kolemjdoucích.

Je to například zvláštní maskou chladiče s výrazným žebrováním, které se jakoby rozvětvuje směrem do světlometů.

Právě světla na masku téměř perfektně navazují, jako by LED pro denní svícení rostly přímo z ní. Na někoho je to moc drsné, jiní ale ocení neotřelost a nápad.

Přední kapota je dlouhá a má prolisy, což přidává na sportovním dojmu z vozu, který je oproti běžnému Passatu delší, širší a nižší. Má i delší rozvor. Vždy jde ale o rozdíly v řádu milimetrů. I to ale stačí.

Protože Arteon navazuje na Volkswagen CC, najdeme na karoserii svažující se linii střechy, která přechází přímo v záď. Tak jak se na správný sedan-kupé sluší, i když dnes je to tedy už liftback-kupé.

Záď asi nejvíc připomíná starší CC, je ale propracovanější. Výrazná jsou hlavně zadní brzdová světla. Aby bylo jasno, je přes celou plochu zadního víka natažen obrovský nápis ARTEON.

Zastavme se ještě u kol, ta jsou velmi povedená. V základu dostanete disky Cardif o velikosti 17“, ve vyšších jsou 18“ s jiným designem. Maximem je 20“ za příplatek na obrázku i u všech zobrazených aut. Na výběr je řada designů litých kol.

Ještě se na moment podíváme do kabiny, což je asi nejrozporuplnější bod celého vozu. Zatímco vnějškem se Arteon snaží odlišit, uvnitř jste prostě v Passatu. Nedá se nic dělat.

Tedy, je tu pár výjimečných detailů. Pokud si všimnete, tak například grafika přístrojů má jiný font než u Passatu. Takový stylovější. Liší se i dekory přístrojové desky nebo třeba provedení displeje multimediálního systému na středovém panelu. Jde ale spíše o detaily.

Při běžných rychlostech se nám líilo odhlučnění kabiny. Teprve německé dálnice a rychlosti nad 200 km/h odhalily problém s bezrámovými dveřmi, kolem nichž v tomto tempu vzduch obtéká mnohem hlasitěji než u dveří s rámy.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Palubní deska je prakticky shodná s tou, kterou najdeme v Passatu, přece jen jsou tu ale nějaké odlišnosti. Pozitivem může být, že pokud jste už někdy seděli ve volkswagenu, zorientujete se okamžitě…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus