ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Volkswagenu Up! 5dv.
30. června 2016

Překvapivě dospělý jízdní projev - to je i po modernizaci provedené v roce 2016 první věc, která mne při hodnocení minivozu Volkswagen Up! napadne. Jestli se dá o nějakém mrňousovi na čtyřech kolech tvrdit, že by mohl v nejhorším posloužit skromným rodinám jako jediný vůz, tak právě o něm.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Překvapivě dospělý jízdní projev - to je i po modernizaci provedené v roce 2016 první věc, která mne při hodnocení minivozu Volkswagen Up! napadne. Jestli se dá o nějakém mrňousovi na čtyřech kolech tvrdit, že by mohl v nejhorším posloužit skromným rodinám jako jediný vůz, tak právě o něm.

A díky novému silnějšímu motoru 1.0 TSI zařazeného od roku 2016 do nabídky to platí ještě více, než kdykoli předtím. Up! je díky němu také jedním z nejsvižnějších minivozů na trhu.

Dospělost se vztahuje zejména k podvozku, jehož suverenita vytváří dojem jízdy v mnohem větším autě.

Prcek (měří 3,6 m) vyráběný v Bratislavě drtí spolu se svými sourozenci Seatem Mii a Škodou Citigo většinu konkurentů šířkou v loktech na předních i zadních sedadlech a velikostí zavazadlového prostoru. Také výškou ve druhé řadě patří na špičku.

Vzhled Volkswagenu Up! mi připadá po modernizaci v roce 2016 ještě mladistvější a hravější než dříve. U některých konkurentů se nově inspiroval možnostmi personalizace karoserie i vnitřního designu.

Potěší velké mnžství variant. Nechybí verze na zemní plyn (eco-up!), na elektřinu (e-Up! - vedeme ho jako samostatný model) nebo pseudo SUV (cross-up!). Samostatně máme i méně praktickou, ale dostupnější třídveřovou variantu.

Nevýhodu představuje alespoň při uvedení na trh v roce 2016 trochu horší poměr ceny a výbavy než u konkurence. Dobře vybavené verze stojí tolik, co auta o třídu větší.

Pětidveřový Up! bude podle mě volbou hlavně pro jednotlivce a páry na začátku (nejlépe vybavené verze) a na konci (základní provedení) řidičské kariéry. Myslím, že po volkswagenu sáhne větší podíl mladších šoférů než u jiných miniaut.

Volkswagen Up! se v Česku prodává od konce května 2012, modernizace přišla přibližně v polovině roku 2016. 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Změny v roce 2016 podpořily hravý a mladistvý vzhled auta. Zejména u dražších a lépe vybavených verzí.

Vlevo vidíte příď verze před modernizací, vpravo po ní. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu. Vidíte, že novinka je tvarovanější a zajímavější.

Nové jsou například nárazníky, přední světla jsou standardně vybavena diodami pro denní svícení, verze s mlhovými světlomety pak pomáhají s přisvěcováním do zatáček. Zadní světla mohou mít rovněž diody, v nárazníku pak kvůli bezpečnosti přibyla odrazová skla.

Tyto úpravy lehce změnily celkové rozměry. Zatímco šířka zůstala stejná, nový model je o 2,6 cm vyšší a dokonce 6 cm delší než jeho předchůdce.

Nové jsou i designy kol respektive jejich kryty a také byla rozšířena paleta laků na celkových 13, přičemž sedm barev je úplně nových.

Další individualizaci nově umožňují tři kontrastní barvy střechy (bílá, šedá, černá) nebo designové grafické polepy karoserie.

Je ale nutné dodat, že jsme testovali parádně vybavené verze. Zkoušené auto bylo například vybaveno sedmnáctipalcovými koly, která ani nelze v Česku objednat. Základ tvoří čtrnáctky a ve vyšších výbavách patnáctky, za příplatek lze mít šestnáctky.

Výraznější individualizace je možná i v interiéru, kde Volkswagen nabízí deset různých obkladů palubní desky.

Potěšil mne precizní chod ovladačů i absence drnčení při přejíždění nerovností. Docela plechové zabouchnutí dveří však připomnělo, že jde o auto z nejlevnější kategorie.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Znovu musím na začátku připomenout, že jsem jak před modernizací tak po ní testoval pouze top verze VW Up!, které mi připadaly útulné. Přístrojová deska se v duchu tradice značky chlubí přehledností…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus