ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nového Volkswagenu Touran
11. listopadu 2015

Nový Volkswagen Touran mezigeneračně vyrostl a mírně se tak změnili jeho konkurenti. Filozofie jednoho z největších MPV nižší střední třídy však zůstala téměř stejná. Svým pojetím míří především na rodiny s převládajícím mužským elementem. Ženy design bez výstřelků orientovaný na funkci podle mne tolik neocení.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Nový Volkswagen Touran mezigeneračně vyrostl a mírně se tak změnili jeho konkurenti. Filozofie jednoho z největších MPV nižší střední třídy však zůstala téměř stejná. Svým pojetím míří především na rodiny s převládajícím mužským elementem. Ženy design bez výstřelků orientovaný na funkci podle mne tolik neocení.

Na druhou stranu jim Touran v nové generaci vyšel vstříc tím, že sedadla druhé řady už nelze vyjímat jako u předchůdce, ale pouze bez námahy sklápět.

Obě pohlaví určitě zaujme možnost převážet až sedm dospělých cestujících.

Touran představuje multifunkční auto kategorie MPV, které se uplatní zejména u větších rodin. Tím, že sedadla už nelze vyjímat z auta, přestal cílit na firmy a živnostníky, kde přenechal pole působnosti dodávkám Caddy a Transporter s množstvím jejich derivátů. Menší rodiny a činorodé páry zase loví spíše kompaktnější, levnější a výhradně pětimístný Golf Sportsvan.

V porovnání s konkurenty, kterými jsou hlavně prodloužené verze čistě osobních MPV nižší střední třídy, boduje Touran zejména prostorností a propracovaností interiéru. Jak už to u vozů VW bývá, tak v žádné hodnocené oblasti není Touran vyloženě slabý. Zato je dražší než většina konkurentů.

Aktuální generace VW Touran se v Česku prodává od podzimu 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

I když se vzhled nového Volkswagenu Touran modernizoval podle soudobých trendů, přesto i nadále uklizeným a přísně funkčním vzhledem exteriéru a interiéru mezi ostatními multifunkčními MPV střední velikosti vyčnívá z řady.

Zatímco konkurenti se předhánějí v netradičních designerských kreacích, Touran drží styl koncernu Volkswagen. A dokonce bych řekl, že patří mezi vozy VW k těm nejkonzervativnějším.

Někomu to připadá jako nuda, jiným, zejména z mužské části populace, bude nadčasový kubistický vzhled imponovat. Osobně si myslím, že se Volkswagen mohl alespoň zvenčí trochu víc odvázat a zamaskovat krabicovost karoserie.

Design pracoviště řidiče hodnotím mnohem výš, zvlášť pokud je vybaveno řadou příplatkových prvků jako v našem testu. Efektní je zejména vykládání černým klavírním lakem, které patří ke standardu výbavy Highline. I tady ale dostala přednost funkčnost před líbivostí.

Tradičně vysoko si Touran mezi konkurenty stojí při subjektivním hodnocení kvality. Nenašel jsem moc věcí, na které bych si mohl stěžovat, což platí i o odhlučnění kabiny.

reklama
Řidičova zóna
Sezení za volantem testovaného Volkswagenu Touran nemělo chybu. Nic mi nepřekáželo, docela spokojen jsem byl díky výrazně dělenému přednímu sloupku i z výhledem z auta. Ten není špatný ani směre…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus