ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Tiguan Allspace
18. listopadu 2019

Prodloužená verze SUV Volkswagen Tiguan je zajímavá zejména ze dvou důvodů. Za prvé může převézt až sedm lidí a za druhé jde o sourozence, ale zároveň i konkurenta v Česku oblíbené Škody Kodiaq.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Téměř se neliší od krátkého VW Tiguan.

Pozice řidiče za volantem mi při porovnání s konkurenty stále připadá v nejnižší poloze relativně sportovní.

Potěší předoboční výhled z auta. Zrcátko netvoří jednolitou plochu se sloupkem. Celkově je z Tiguanu Allspace vidět tak dobře jako z málokterého SUV.

Navíc řidiči pomáhá množství nejrůznějších asistenčních systémů. Standardně se do auta funguje Front Assist, který varuje před srážkou s autem nebo chodcem a je schopen jí v některých případech i zabránit. Sám jsem zažil jak důrazné varování tak samočinné brzdění.

Ke standardní výbavě patří i systém udržování auta v jízdním pruhu a varování při jeho nedobrovolném opuštění.

Za příplatky můžete mít prakticky všechny prvky představené u VW Passat.

V praxi jsem vyzkoušel třeba hlídání mrtvého úhlu, které funguje prostřednictvím viditelné diody na držáku zrcátka, což je vhodnější místo než zrcátko samotné u většiny konkurentů. Když je pruh obsazený, dioda oranžově svítí, pokud do něj i tak chcete vjet, výstražně se rozbliká. Perfektní!

Zpětná kamera patří ke standardu verze Highline. Za příplatek si lze pořídit obraz umožňujících i pohled na auto a jeho okolí z ptačí perspektivy.

U testovaného Tiguanu Allspace jsem zkoušel příplatkové sportovní sedačky s koženým čalouněním. Byly relativně tvrdé a to včetně hlavových opěrek, ale na dlouhých trasách naprosto bezbolestné. Nebolela v nich záda. Chyběla mi ale u nich možnost ventilace. Najdete je v úvodní sadě fotek na začátku příští kapitoly.

Existuje ale řada dalších typů sedadel pro Tiguan Allspace. Každá výbava má jiné - Trendline základní, Comfortline komfortní, vždy látkové, Highline s částečně semišové a existují ještě příplatkové ergonomické nebo sportovní. Řadu z nich jsem testoval v klasickém Tiguanu.

Nejdříve jsem zkoušel kožené a ergonomické provedení. Líbily se mi široké možnosti nastavení sedadla včetně opěrek (jak výškové, tak podélné), sedělo se mi v nich pohodlně a chválil jsem i slušné boční držení těla. Kůže byla ale také relativně tvrdá, chybělo mi odvětrávání a také sedák by mohl být ještě o pár centimetrů delší.

Ještě příjemnější mi připadala sedadla v kombinaci látka-mikrofleece, která jsou standardem nejvyšší výbavy Highline. Sezení v nich bylo měkčí a pohodlnější než na kůži.

Skvělá byla sedadla z verze R-line, která kombinují látku, kůži a semiš. Dokonale držela tělo v zatáčkách a byla komfortní jak ve městě, tak i na dlouhých cestách.

Chválím polohu za volantem. Mohl jsem se přiblížit i docela blízko přístrojové desce, aniž by mě něco rylo do kolen. Styčné plochy jsou sice z tvrdého plastu, ale příjemně oblé.

Nestrádal jsem ani z hlediska odkládacích prostor. Po vzoru MPV nechybí ani schránka v přístrojové desce.

Volant se hodně podobá tomu z vyšších verzí modelu Golf. Už v základním provedení je potažený kůží a najdete na něm funkční tlačítka. Líbí se mi a výborně se drží. 

Tlačítka jsou hezká, ale zvlášť ta prostřední mi přišla fakt mrňavá. Na druhou stranu jsou vystouplá, takže jsem si rychle zvykl. Přesto považuji řešení u Škody Kodiaq za lepší.

A tady je sportovněji vyhlížející volant výbavy R-Line.

Testovaný Tiguan Allspace byl vybaven přístrojovým šítem v podobě obrovského, více než dvanáctipalcového displeje (Active info Displej), který jsem znal už z Passatu. Jde o standard nejvyšší výbavy Highline.

Můžete si navolit jeden ze šesti motivů. Prostřední motiv mezi ciferníky lze zvětšit a a přístroje samotné zmenšit.

Přístroje levnějších verzí jsem zatím neviděl, ale pravděpodobně se nebudou moc lišit od těch v modelech Golf nebo Passat. Půjde o klasické analogové ciferníky s malým černobílým, nebo barevným displejem mezi nimi.

Příplatkový head-up displej se vysouvá z přístrojové desky a promítají se na něm ve velmi čitelné a graficky příjemné podobě přímo před řidičovy oči nejdůležitější informace.

Také na středovém sloupku měla zkoušená varianta top výbavu v podobě nejvyšší řady multimediálního systému s navigací a více než devítipalcovým displejem. Navigace fungovala většinou dobře a líbila se mi i její grafika.

Standardem je pro Volkswagen Tiguan Allspace barevný dotekový displej s úhlopříčkou 6,5 palců na ovládání zejména audiosoustavy.

Příplatková panoramatická střecha sice prosvětlí interiér, ale přibližně o pět centimetrů snižuje výšku nad hlavou v první a druhé řadě sedadel. Její objednání by tak měli zvážit především lidé s extrémně vysokými postavami.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální
sedadla třetí řadakufr za třetí řadou sedadel

Krátký Volkswagen Tiguan je kompaktním SUV s nejvýše pěti místy k sezení. Mezera v modelové řadě Volkswagenu mezi ním a luxusním Touaregem byla tak velká, proto Němci uvedli až sedmimístný Tiguan Allspace. Jde zároveň o blízkého příbuzného Škody Kodiaq.

Obě auta mají podvozkovou platformu MQB a velice blízké rozměry. Tiguan se chlubí délkou 4701 mm a rozvorem o hodnotě 2787 mm. V případě délky je Kodiaq o 4 mm kratší, rozvor má ale české SUV o 4 mm delší. Klasický Tiguan je pak o 215 mm kratší než Tiguan Allspace a má o 110 mm kratší rozvor náprav.

Kde Allspace na Kodiaq ztrácí o něco více, to je celková šířka. Ta je u něj shodných 1839 mm jako u krátkého provedení, kdežto Kodiaq má 1882 mm.

Mezi SUV střední třídy, kam se Tiguan Allspace v porovnání s kompaktním krátkým Tiguanem posunul, jedním z delších aut. Má však jen lehce nadprůměrný rozvor náprav. Naopak šířkou se neřadí ani do průměru třídy.

Druhá řada sedadel se u Tiguanu Allspace neliší od krátkého provedení. Nedostatkem místa jsem netrpěl v žádném směru na předních ani zadních místech. 

Opěradla sedadel druhé řady lze nastavovat v široké škále poloh. Reálně použitelné na převoz lidí jsou ale jen ty ležatější.

Sedadla druhé řady se dají i podélně posouvat a to až o 18 cm.

U testovaného auta nechybělo praktické dělení sedadel v poměru 40:20:40, které se hodí zejména při cestě čtyřčlenné posádky na lyže.

Při sklápění ale sedadla nezajíždějí do podlahy. Mezi nimi a střechou tak není moc místa.

Sedáky na krajních místech podpírají stehna snad lépe než vpředu, sedí se tu velmi pohodlně, opěrky jsou vysoko výsuvné. Tiguan Allspace umožňuje v prvních dvou řadách bezpečné sezení pěti dospělým cestujícím. Opěrka mi i na prostředním místě podepřela hlavu. Sedák je tu sice výrazně kratší, ale sezení tu není tak tuhé jako u většiny jiných vozů. Zkrátka je to auto pro pět dospělých lidí.

Opravdu jen pro pět, to píšu i po testu sedmimístné verze. Dvojice samostatných příplatkových sedadel třetí řady totiž podobně jako u Škody Kodiaq poslouží pouze dětem. A to pouze těm větším, protože si neumím představit tady zapínat sedačku. Jejich použití je tak velmi omezené.

Trochu větší děti se tady pro změnu budou mačkat. Když jsem tu se svými 174 cm výšky zkoušel sedět, tak místo na nohy bych si posunem druhé řady sedadel ještě jakž takž vytvořil, ale hlavou jsem dřel o strop. Většina ostatních sedmimístných SUV ale na tom není o moc lépe.

Sedmimístná konfigurace zároveň ubírá místo v kufru. Výrobce uvádí u Tiguanu Allspace základní objem 700 litrů, ten se ale rozhodně nevztahuje na podle nás základní konfiguraci se sedadly druhé řady posunutými zcela vzad a pod roletkou. A to ani u pětimístné verze, které se týká, a která má kufr ještě o něco hlubší. 

Ta sedmimístná má podlahu kufru zcela zarovnanou se sklopenými sedadly druhé řady, což vytváří fajn rovnou plochu, ale kufr je tak velmi mělký. Jeho základní objem podle našich měření odhadujeme na něco málo přes 400 litrů. Samozřejmě se dá zvětšovat posouváním druhé řady sedadel a sklápěním jejich opěradel..

Pod podlahou zavazadlového prostoru se v námi testovaném provedení nacházel jen malý úložný prostor. U verze s nejsilnějším naftovým motorem s biturbem je tady totiž uložený akumulátor, který se nevejde do zcela vyplněného prostoru pod kapotou.

Potěší ale praktičnost zavazadlového prostoru. Objevil jsem například několik míst na ukládání drobností, 

Za třetí řadou sedadel se podle výrobce nachází 270 l pro zavazadla. Opět se tady ale podle nás počítá i prostor pod podlahou.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
V listopadu roku 2019 se Tiguan Allspace nabízí se čtyřmi motorizacemi. Dvě jsou naftové a dvě benzínové. Základní pohonnou jednotku tvoří zážehový agregát 1.5 TSI s výkonem 110 kW. Je úsporný a dos…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus