ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Tiguan Allspace
11. září 2018

Prodloužená verze SUV Volkswagen Tiguan je zajímavá zejména ze dvou důvodů. Za prvé může převézt až sedm lidí a za druhé jde o sourozence, ale zároveň i konkurenta v Česku oblíbené Škody Kodiaq.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Prodloužená verze SUV Volkswagen Tiguan je zajímavá zejména ze dvou důvodů. Za prvé může převézt až sedm lidí a za druhé jde o sourozence, ale zároveň i konkurenta v Česku oblíbené Škody Kodiaq.

VW Tiguan Allspace je o 215 mm delší než krátké provedení a všechny centimetry navíc se projevují za druhou řadou sedadel. Toto prodloužení zároveň Allspace posouvá mezi škatulkami rozdělujícími SUV z kompaktní (klasický Tiguan) do střední třídy. Ani v ní nepatří vnějšími a vnitřními rozměry mezi outsidery, naopak často jej najdeme v nadprůměru.

V rámci SUV střední třídy vyniká VW Tiguan Allspace jízdním komfortem, variabilitou kabiny a objemem zavazadlového prostoru v pětimístné konfiguraci.

Základní provedení nabízí dvě řady sedadel, třetí je za příplatek a jen nouzová, nebo pro děti.

V nabídce jsou verze s pohonem přední nápravy, nebo všech kol.

Mezi konkurencí VW Tiguan Allspace vyniká také úsporností základního benzinového motoru. Za největší nevýhodu považuji vysokou cenu lépe vybavených verzí. Například ta testovaná stála více než 1,5 milionu korun. Sedmimístná varianta má velmi mělký zavazadlový prostor, pětimístnou jsem zatím nezkoušel a neměřil. Jinak jde stejně jako u kratšího Tiguana o vyvážený automobil s minimem chyb.

Vynikající jsou i jeho jízdní vlastnosti na silnici a to i v zatáčkách. V těžším terénu jsem ho zatím netestoval, ale připadá mi na použití mimo asfalt méně vhodný než krátká verze, nebo větší Touareg.

Při porovnání se Škodou Kodiaq měl Tiguan Allspace alespoň v roce 2018 výhodu v podobě širší nabídky motorů a některých prvků příplatkové výbavy. Ty jsou ale vykoupeny opravdu vysokou cenou.

Volkswagen Tiguan Allspace vidím jako ideální volbu větších rodin všech věkových kategorií, pro které má krátká verze příliš malý kufr, nebo občas potřebují více míst k sezení než pět. Vhodnější než krátká verze bude i pro aktivní jednotlivce a páry, kteří uvnitř auta převážejí třeba kola nebo další sportovní vybavení.

VW Tiguan Allspace se na českém trhu prodává od druhé poloviny roku 2017.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Allspace není pouze prodlouženou kabinou na stejném podvozku. Proti klasickému Tiguanu se prodloužil i rozvor, tedy vzdálenost náprav. Ne však o tolik, takže převisy karoserie jsou větší a VW Tiguan Allspace nepůsobí tak kompaktním, čistým a uhlazeným dojmem jako jeho kratší sourozenec. Na druhou stranu nevypadá ani jako nějaký jezevčík.

Při porovnání se Škodou Kodiaq působí Tiguan Allspace méně robustně a sportovněji.

Stejně jako u kratšího Tiguanu si lze i u Allspace pořídit příplatkový Offroad paket, jehož nárazníky umožňují lepší nájezdové úhly v terénu. Zatím jsem ho ale nezkoušel.

A stejně jako u běžného "Tigiho" lze i Allspace pořídit s takzvaným R-Line paketem, jemuž jde hlavně o co nejvýraznější design. Liší se například jinými nárazníky, širšími blatníky, rozšířenými prahy nebo zadním spojlerem. Ani ten jsme ale u této prodloužené verze zatím nezkoušeli.

Interiér Tiguanu vychází z modelů Golf a Passat, což znamená přehledné uspořádání a kvalitní materiály. Zvlášť námi testovaná nejvyšší verze vypadala i velmi moderně a high-tech - třeba díky velkému displeji s volitelným vzhledem přístrojů místo klasických ciferníků za volantem (standard výbavy Highline).

Active Info Display je jednou z věcí, kterou může mít v roce 2018 VW Tiguan Allspace navíc proti Škodě Kodiaq.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Téměř se neliší od krátkého VW Tiguan. Pozice řidiče za volantem mi při porovnání s konkurenty stále připadá v nejnižší poloze relativně sportovní. Potěší předoboční výhled z auta. Zrcátko netv…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus