
Test druhé generace Volkswagenu Tiguan
11. července 2019

Vyvážené auto bez zásadních slabin - to byla vizitka prvního kompaktního SUV značky Volkswagen, modelu Tiguan. Druhá generace tohle motto ještě posiluje.
Stejně jako předchůdce se i nový Tiguan od ostatních kompaktních SUV nejvíce odlišuje různými designy přídě včetně speciální verze s takzvaným Offroad paketem pro jízdu v těžším terénu.
Druhá generace stejně jako ta první boduje komfortem uvnitř prostorného a na poměry SUV i variabilního interiéru s možností sériového posouvání zadních sedadel a nastavování sklonu jejich opěradel. Méně jízdního pohodlí jsem zaregistroval pouze při jízdě na extrémně velkých dvacetipalcových kolech.
Dvě největší nevýhody, které jsem jmenoval u předchůdce, nová generace napravila. Základní výbava Trendline už nemá škrábající plastový volant, ale kožený. A prostřední sedadlo ve druhé řadě lze u nového VW Tiguan obsadit i dospělým cestujícím, takže jde o plnohodnotně pětimístný vůz.
Při prvních testech nového tiguanu jsem jako největší nevýhody vnímal relativní lenost motoru 2.0 TDI/110 KW. I papírové parametry motorů týkající se dynamiky i spotřeby v porovnání se soupeři většinou patří pouze k průměru.
Existují varianty s pohonem přední nápravy i všech kol.
Volkswagen Tiguan patří stejně jako většina SUV od kompaktní velikosti výš k nejvšestrannějším autům na trhu. Objevíte u něj geny hatchbacku, kombíku, víceúčelového MPV i terénního auta. Osloví většinu skupin kupců nových aut od rodin přes páry, jednotlivce nebo živnostníky. Osobně by mi nevadil ani jako služební vůz.
Volkswagen Tiguan druhé generace se oficiálně v Česku prodává od 13. května 2016. Auto se pro český trh vyrábí ve Wolfsburgu, produkuje jej také továrna v ruské Kaluze.
Naposled jsme testovali Tiguan v povedeném paketu R-Line Black Style s naftovým dvoulitrem a automatem, který nám dělal skvělou společnost na letním výletu do Dolomit.
Design
Už první Volkswagen Tiguan si zakládal na čistotě a uhlazenosti designu, "dvojka" tento trend ještě posílila. Výrazné zvětšení rozvoru neboli vzdálenosti mezi koly zmenšilo převisy karoserie a spolu s jejím snížením a rozšířením působí Volkswagen Tiguan druhé generace přes nárůst délky ještě kompaktněji a skladněji než předchůdce.
Uhlazenost křivek ve stylu ocucaného bonbónu se projevuje i na mezigeneračním zlepšení aerodynamiky a tím pádem úbytku šumů při vysokých rychlostech. Okolo Berlína jsme na dálnici svištěli i tachometrových 170 km/h. Sice jsme slyšeli šumění vzduchu kolem zrcátek, ale celková úroveň hluku mi připadala na poměry SUV nízká. Trochu horší to bylo u verze s paketem R-Line. Tam mi auto připadalo při obtékání vzuchu docela hlučné už od 160 km/h.
Stejně jako minulá generace se i novinka od konkurence odlišuje možností pořídit si různé designy nárazníků s ohledem na míru terénních schopností auta.
Vlevo vidíte Volkswagen Tiguan s příplatkovým Offroad paketem, jehož nárazníky umožňují lepší nájezdové úhly. Vpravo je klasická silniční verze. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.
Ještě v první polovině roku 2016 jsme testovali i Tiguan s R-Line paketem, jemuž jde hlavně o co nejvýraznější design. Liší se například jinými nárazníky, širšími blatníky, rozšířenými prahy nebo zadním spojlerem. Standard tvoří devatenáctipalcová kola, naše verze dokonce obouvala příplatková dvacetipalcová.
V polovině roku 2019 jsme pak R-Line vyzkoušeli znovu, tentokrát ve speciální variantě nazvané Black Style. Ta přináší mimo jiné černá luxusní kola Sebring velikosti 19" a řadu dalších černě stylizovaných doplňků. Paradoxně si ji můžete koupit nejen v černém, ale i bílém laku. To byl také náš případ.
Interiér Tiguanu vychází z modelů Golf a Passat, což znamená přehledné uspořádání a kvalitní materiály. Přístrojová deska je o generaci modernější a atraktivnější.
Vyšperkované testovací verze disponovaly v duchu současné doby velkými displeji na středovém panelu i za volantem.
V kabině vozu jsme v roce 2019 měli tu čest s novým zábavním systémem, který dostal lesklou dotykovou obrazovku. Ta je sice stylová, ale mnohem víc na ní ulpívají otisky prstů.
