ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nového Volkswagenu Tiguan
22. dubna 2016

Vyvážené auto bez zásadních slabin - to byla vizitka prvního kompaktního SUV značky Volkswagen, modelu Tiguan. Druhá generace tohle motto ještě posiluje.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Vyvážené auto bez zásadních slabin - to byla vizitka prvního kompaktního SUV značky Volkswagen, modelu Tiguan. Druhá generace tohle motto ještě posiluje.

Stejně jako předchůdce se i nový Tiguan od ostatních kompaktních SUV nejvíce odlišuje různými designy přídě včetně speciální verze s takzvaným Offroad paketem pro jízdu v těžším terénu. 

Druhá generace stejně jako ta první boduje komfortem uvnitř prostorného a na poměry SUV i variabilního interiéru s možností sériového posouvání zadních sedadel a nastavování sklonu jejich opěradel. Méně jízdního pohodlí jsem zaregistroval pouze při jízdě na extrémně velkých dvacetipalcových kolech.

Dvě největší nevýhody, které jsem jmenoval u předchůdce, nová generace napravila. Základní výbava Trendline už nemá škrábající plastový volant, ale kožený. A prostřední sedadlo ve druhé řadě lze u nového VW Tiguan obsadit i dospělým cestujícím, takže jde o plnohodnotně pětimístný vůz.

V roce 2017 přijede do Evropy i prodloužená sedmimístná verze, na jejíchž základech vznikne i nová Škoda Kodiaq.

Při prvních testech nového tiguanu jsem jako největší nevýhody vnímal relativní lenost motoru 2.0 TDI/110 KW. I papírové parametry motorů týkající se dynamiky i spotřeby v porovnání se soupeři většinou patří pouze k průměru.

Existují varianty s pohonem přední nápravy i všech kol.

Volkswagen Tiguan patří stejně jako většina SUV od kompaktní velikosti výš k nejvšestrannějším autům na trhu. Objevíte u něj geny hatchbacku, kombíku, víceúčelového MPV i terénního auta. Osloví většinu skupin kupců nových aut od rodin přes páry, jednotlivce nebo živnostníky. Osobně by mi nevadil ani jako služební vůz.

Volkswagen Tiguan druhé generace se oficiálně v Česku prodává od 13. května 2016. Auto se pro český trh vyrábí ve Wolfsburgu, produkuje jej také továrna v ruské Kaluze.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už první Volkswagen Tiguan si zakládal na čistotě a uhlazenosti designu, "dvojka" tento trend ještě posílila. Výrazné zvětšení rozvoru neboli vzdálenosti mezi koly zmenšilo převisy karoserie a spolu s jejím snížením a rozšířením působí Volkswagen Tiguan druhé generace přes nárůst délky ještě kompaktněji a skladněji než předchůdce.

Uhlazenost křivek ve stylu ocucaného bonbónu se projevuje i na mezigeneračním zlepšení aerodynamiky a tím pádem úbytku šumů při vysokých rychlostech. Okolo Berlína jsme na dálnici svištěli i tachometrových 170 km/h. Sice jsme slyšeli šumění vzduchu kolem zrcátek, ale celková úroveň hluku mi připadala na poměry SUV nízká. Trochu horší to bylo u verze s paketem R-Line. Tam mi auto připadalo při obtékání vzuchu docela hlučné už od 160 km/h.

Stejně jako minulá generace se i novinka od konkurence odlišuje možností pořídit si různé designy nárazníků s ohledem na míru terénních schopností auta.

Vlevo vidíte Volkswagen Tiguan s příplatkovým Offroad paketem, jehož nárazníky umožňují lepší nájezdové úhly. Vpravo je klasická silniční verze. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Ještě v první polovině roku 2016 jsme testovali i Tiguan s R-Line paketem, jemuž jde hlavně o co nejvýraznější design. Liší se například jinými nárazníky, širšími blatníky, rozšířenými prahy nebo zadním spojlerem. Standard tvoří devatenáctipalcová kola, naše verze dokonce obouvala příplatková dvacetipalcová.

Interiér Tiguanu vychází z modelů Golf a Passat, což znamená přehledné uspořádání a kvalitní materiály. Přístrojová deska je o generaci modernější a atraktivnější.

Vyšperkované testovací verze disponovaly v duchu současné doby velkými displeji na středovém panelu i za volantem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pozice řidiče za volantem se proti předchozí generaci nepatrně zvýšila, při porovnání s konkurenty mi pořád připadá v nejnižší poloze relativně sportovní. Mezigenerační zlepšení jsem zaznamenal p…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus