ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu T-ROC
26. října 2017

Volks Wagen neboli německy lidové vozidlo v kategorii SUV, to je nový model T-ROC, který se v mnoha ohledech vymyká ostatní produkci největší evropské značky ale i většiny ostatních výrobců.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Sedím nízko a musím si sedadlo nastavit trochu výš – to byly první dojmy za volantem VW T-ROC. Na poměry SUV je základní poloha řidiče opravdu hodně sportovní.

Se svými 174 cm výšky jsem neměl problém si ideální polohu za volantem najít, ale nebylo to na „první dobrou“. Už kvůli tvrdým hranám středového sloupku, které občas vadily pravému kolenu.

Výhled z auta nijak nevybočuje ze zvyklostí v kategorii kompaktních SUV nebo hatchbacků. Parkovací senzory patří ke standardu od druhé výbavy Design. Naopak každý Volkswagen T-ROC disponuje asistentem pro jízdu v pruhu, který nejen, že upozorňuje na jeho opuštění, ale zároveň aktivně pomáhá jeho udržování. Ke standardní výbavě patří i systém Front Assist zabraňující v nárazu do překážek před vozem.

Zde se můžete podívat na čalounění sedadel u verze Sport, provedení Design Style naleznete v základní sadě snímků na začátku příští kapitoly. Sedadla Volkswagenu T-ROC patří k běžnému standardu mezi podobně velkými SUV, ničím se neodlišují v dobrém ani špatném slova smyslu. Provedení Sport by mělo mít podle českého konfigurátoru sedadla částečně čalouněná kůží a se sportovním tvarováním, ale na mezinárodní prezentací disponovalo sedadly látkovými, které mi nepřipadaly výrazně tvarovanější než sedadla u výbavy Design Style.

Volant zapadá do zvyklostí u značky Volkswagen. Už v základním provedení je potažený kůží, od druhé výbavy Design obsahuje multifunkční tlačítka. Listování v palubním počítači je logické a přehledné, ale tvar a provedení tlačítek mi nevyhovuje tolik jako třeba u škodovek.

Základní přístroje jsou čitelné a jednoduché, na aktuální produkci mezi podobně velkými SUV možná až moc. Zřejmě chce Volkswagen vytvořit velký kontrast mezi standardními přístroji a jejich digitální verzí označovanou Active Info Displej, která patří ke standardu výbavového stupně Sport.

Podobu Active Info Displeje si může řidič personalizovat, existuje stovky různých kombinací údajů, které může vidět, i jejich velikostního rozložení. Lze mít před sebou třeba pouze velkou navigační mapu, nebo naopak co nejvíce údajů o jízdě, jak jsem si je nastavil já. Musím se ale přiznat, že jsem se s nastavováním vzhledu přístrojů hodně nadřel a zdaleka ne vše jsem po prvních testovacích jízdách bez návodu pochopil.

Vrchol středového sloupku každého Volkswagenu T-ROC okupuje dotekový displej multimediální soustavy. Na snímku vidíte nejvyšší možné osmipalcové provedení, v základní verzi má úhlopříčka displeje podle některých údajů v českém konfigurátoru velikost pět palců, podle jiných 6,5 palců, tak uvidíme. Nejlevnější variantě chybí bluetooth handsfree. Potěšila mne rychlost odezvy displeje na pokyny dotekem, jeho dobrá odolnost proti zapatlávání i propracovaná grafika.

Množství zobrazovaných informací u testovaných automobilů bylo skutečně nepřeberné.

V okolí řidiče se u testovaných aut nacházel dostatek praktických úložných a odkládacích prostorů, i když třeba loketní opěrka patří ke standardu až od druhé výbavy Design. 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Volkswagen T-Roc měří na délku 4234 mm, což ho na podzim roku 2017 řadí na pozici nejmenšího SUV nižší střední třídy, kterou zaujal po Škodě Yeti. Délkou karoserie se tedy nachází na pomezí malých a rodinných SUV, z jejichž řad pro něj pocházejí také někteří konkurenti, ale například šířkou interiéru v kabině nebo paletou motorů téměř shodnou se Škodou Karoq je plnohodnotným SUV nižší střední třídy.

Další rozměry kabiny už tak slavné na poměry rodinných SUV nejsou. Místem na nohy i na zadních sedadlech nad hlavou se T-ROC řadí mezi SUV nižší střední třídy k podprůměru. Podle našich odhadů si "za sebe" pohodlně sednou cestující s výškou lehce nad 180 cm, vyšším už hrozí otlačená hlava a kolena.

Pohodlí na krajních zadních místech není špatné, i když je podklad výrazně tvrdší než na sedadlech předních. Prostřední místo ve druhé řadě je ale vyložená nouzovka. Tady mohou kvůli vyvýšenému sedáku sedět pouze děti na kratší vzdálenosti.

Interiér Vokswagenu T-ROC nenabízí téměř nic, co by zvyšovalo jeho variabilitu proti hatchbackům. Výjimkou je příplatková možnost sklopit opěradlo sedadla spolujezdce.

Podle výrobce nabízí zavazadlový prostor T-ROCu základní objem 445 litrů, což by nebyla vůbec špatná hodnota. Jenže my jsme zatím testovali pouze varianty s pohonem všech kol, které se musejí spokojit s mnohem méně optimistickými 392 litry. Všechny obrázky v tomto testu se týkají právě verze s pohonem všech kol, předokolku jsme zatím nedostali do ruky. Z konfigurátoru jsme zjistili, že ke standardní výbavě patří variabilní podlaha zavazadlového prostoru, která ale u testovaných aut mohla být pouze ve vrchní poloze, kdy vytváří rovnou plochu plynule navazující na sklopená opěradla zadních sedadel. Do spodní polohy, která by vytvořila objemnější zavazadlový prostor, ji nebylo možné přesunout, pouze zcela vyjmout.

Pak by ale dno kufru vypadalo takhle.

S podlahou má verze s pohonem všech kol kufr extrémně mělký, naměřili jsme pouze 42 až 44 cm. Velmi podprůměrná je na poměry rodinných SUV i jeho délka, potěší tak pouze rozumnou šířkou v nejužším místě.

Naopak zamrzí absence prvků, který by zavazadlový prostor dělaly využitelnější. Jediné, co jsme objevili, byly háčky na nákupní tašky.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Základním motorem je u T-Rocu přeplňovaný litrový benzinový tříválec TSI s výkonem 85 kW, manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Na druhém konci nabídky se nachází čtyřválec 2.0…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus