ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu T-Cross
30. září 2019

Volkswagen T-Cross zapadá mezi nejmenší SUV na českém trhu. Vůz sdílející základ s hatchbackem Polo je navíc sourozencem Škody Kamiq a Seatu Arona. Nabízí stejné motory a velmi podobnou výbavu. Cíl? Nalákat co nejvíc městských lidí za volant.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Vítejte na palubě. Sedí se o poznání výš než ve Volkswagenu Polo a interiér také působí vzdušněji.
Výhled přes přední sloupek je zcela bezproblémový.
Vzadu je už tlustší C-sloupek, to ale vadí jen v extrémních případech. Výhled vzad s zhorší až tehdy, povezete-li někoho ve druhé řadě sedadel.
Multifunkční volant dobře padne do ruky. Má nový design, podobný najdete třeba i u Touaregu. Je potažený kůží a dostupný už v základní výbavě Life.
Tlačítek je tu ale poměrně hodně. Vlevo ovládáte systém ACC pro automatické udržování odstupu. A také další bezpečnostní systémy včetně aktivního asistenta pro jízdu v pruzích. Ten se po každém nastartování u našeho vozu znovu zapínal, což nás neskutečně štvalo – hrabe do řízení opravdu silně.
Vpravo najdete ovládání palubního počítače, o to složitější, když si pořídíte příplatkový displej.
Active Info Displej nahrazuje klasické budíky. Ale v obou výbavách Life a Style si za něj musíte připlatit. Naštěstí ne mnoho.
Audiosystém Composition Media dostanete v rámci výbavy Style. Má dotykovou obrazovku, reaguje rychle, ale lesklý povrch je lapačem otisků prstů.
Automatická klimatizace je dostupná ve druhé výbavě Style a nebo za příplatek, který není překvapivě příliš velký.
Celkově se na místě řidiče budete cítit velmi dobře. Vše je při ruce a snadno ovladatelné. Je to jedno z těch aut, které nám padlo jako ulité. Malá výhrada směřuje k použitým plastům. Ty jsou vesměs tvrdé a působí poněkud levněji.
 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Volkswagen T-Cros jsme pečlivě proměřili. Výsledky najdete v přehledné tabulce, která se skrývá pod tímto odkazem.

I tak se ale na moment zastavíme a porovnáme ho se Škodou Kamiq. Ta totiž na stejném základu nabízí více prostoru. Například podélné místo jsme naměřili jen 145 proti 152 cm u Kamiqu. Výška v druhé řadě sedadel je u T-Crosse 93 cm, u Kamiqu 95 cm. T-Cross přebíjí Kamiq snad jen šířkou vpředu – 151 proti 147 cm. Šířka vzadu je shodných 144 cm. Výsledek? Chcete více prostoru? Zkuste český model.

T-Cross ale i tak stojí za pozornost. I ve druhé řadě sedadel totiž nebudete mít problém s tím usadit zde dva dospělé.

Pozitivem je dokonce i řešení nabíjení. Zatímco Škoda má na palubě už jen USB-C kontektory, T-Cross nabízí dvakrát USB-C vzadu a klasické dvě USB zástrčky vpředu. Chybělo nám ale bezdrátové dobíjení, které by našlo pěkné místo v přihrádce.

Kufr je jednoduše pojatý. Chybí chytrá řešení, která má Škoda. Vejde se sem 455 litrů a 1281 litrů po sklopení. Kamiq má jen 400/1395 litrů. V tomto směru tedy vede T-Cross.

Pod podlahou je ještě prostor na věci. Ti, kteří se starají o testovací auto, nám tu zanechali trochu nepořádek. Ale to nevadí.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
V září 2019 se Volkswagen T-Cross prodává se dvěma motory a dohromady ve třech výkonnostních provedeních. Základem je 1.0 TSI o výkonu 70 kW, ten se pojí jen s pětistupňovým manuálem. Nedoporučujeme. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus