ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu T-Cross
30. září 2019

Volkswagen T-Cross zapadá mezi nejmenší SUV na českém trhu. Vůz sdílející základ s hatchbackem Polo je navíc sourozencem Škody Kamiq a Seatu Arona. Nabízí stejné motory a velmi podobnou výbavu. Cíl? Nalákat co nejvíc městských lidí za volant.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

V září 2019 se Volkswagen T-Cross prodává se dvěma motory a dohromady ve třech výkonnostních provedeních. Základem je 1.0 TSI o výkonu 70 kW, ten se pojí jen s pětistupňovým manuálem. Nedoporučujeme. Ideální volbou je silnější varianta tříválce, která má 85 kW. Navíc dostala už šestistupňový manuál nebo DSG se 7 stupni. Naftu zastupuje jednotka 1.6 TDI o výkonu 70 kW. Opět ji lze spojit s manuálem i automatem.

reklama

1.0 TSI/70 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 TSI/85 kW

Agregát 1.0 TSI 85 kW spojeným se šestikvaltem je známá jednotka a tak nepřekvapí, když má totožné projevy jako ve Škodě Kamiq, Škodě Scala nebo třeba ve Volkswagenu Polo. V nízkých otáčkách je vlažná až líná, ve středních naopak horlivá, aby ve vysokých opět uvadla. Jenže tříválec vozu sluší, už jen díky jeho pěknému vrnivému zvuku. V 85 kW provedení navíc poskytuje solidní dynamiku a tak se dá jet svižně (pokud máte ty správné otáčky). Na dálnici točí v šestém rychlostním stupni okolo 2800 za minutu.

Velmi nás potěšila spotřeba. Dá se pohodlně jezdit za 6,5 litru benzinu na 100 km, ale i méně. Občas se nám ukázala i hodnota pod šesti litry. Auto jsme vzali na výlet z Prahy do Špindlu a ani dálnice nebo časté předjíždění až zas tak se spotřebou nezamávaly. Jestli má nějaký benzinový motor nahradit slabší dieselové jednotky, pak je to bezesporu tento.

1.0 TSI/85 kW DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 TDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 TDI DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Řadili jsme zatím jen manuální šestistupňovou převodovkou ve spojení se silnějším tříválcem. Chod v dráze je přesný a jistý, přesně tak, jak od koncernového systému očekáváme.

Řízení

Řízení je překvapivě zábavné, dobře vyvážené a docela nás bavilo. Určitě si ho oblíbí každý, kdo neočekává extrémní závodní výkony, ale zároveň nechce úplně odlehčené zacházení s příliš aktivním posilovačem. Je tedy prakticky stejné jako u Škody, což není překvapením.

Podvozek

Podvozek je místo, kde se T-Cross opět s Kamiqem potkává. Je totiž velmi dobře naladěn. I když stojí výš než Polo, o větších náklonech do zatáček nemůže být řeč. Vyšší stavbu karoserie je možné poznat až při vysokých rychlostech a hrubším zacházení, k čemuž T-Cross rozhodně není stavěný.

Tužší tlumiče si rozumí hlavně s hladkým povrchem silnice německého stylu, to je pochopitelné. Občas tak může mít potíže se slepenou vozovkou. To jsme ostatně vyzkoušeli v okolí Jičína na rozbitých okreskách, kde se z jednoduše řešené zadní nápravy ozývaly rázy a vibrace proudily i do kabiny. Celkově je ale cestovní komfort stále na velmi dobré úrovni a rozhodně výš, než už řady jeho francouzských konkurentů.

Celkově lze jízdní vlastnosti vozu označit za vyvážené a velmi dobré. Určitě patří k lépe jezdícím autům v kategorii malých SUV a byl by jednou z našich prvních voleb, tedy podobně jako Škoda Kamiq.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus