ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu T-Cross
30. září 2019

Volkswagen T-Cross zapadá mezi nejmenší SUV na českém trhu. Vůz sdílející základ s hatchbackem Polo je navíc sourozencem Škody Kamiq a Seatu Arona. Nabízí stejné motory a velmi podobnou výbavu. Cíl? Nalákat co nejvíc městských lidí za volant.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Volkswagen T-Cross zapadá mezi nejmenší SUV na českém trhu. Vůz sdílející základ s hatchbackem Polo je navíc sourozencem Škody Kamiq a Seatu Arona. Nabízí stejné motory a velmi podobnou výbavu. Cíl? Nalákat co nejvíc městských lidí za volant.

Kategorie takzvaných baby SUV se v Evropě rozrostla natolik, že každá automobilka, která zde chce uspět, musí mít nějaký vůz v této třídě. Zatím se daří Francouzům s jejich Renaultem Captur nebo Peugeotem 2008. V roce 2019 do toho ale hodně šlape koncern Volkswagen. Modely T-Roc a Škoda Kamiq jsou novinkou jasně zacílenou na menší městské rodiny.

T-Roc se od Kamiqu a Arony samozřejmě liší designem, nabídkou motorizací ale ne. I tak stojí za vyzkoušení. Jako první jsme testovali na konci září model se silnějším benzinovým tříválcem 1.0 TSI o výkonu 85 kW.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

T-Cross stojí stejně jako Polo na platformě MQB A0. Malé SUV je o pár milimetrů kratší než Škoda Kamiq.
Dozdobení světlometů o LED pásky je samozřejmostí. V nejvyšší výbavě Style pak můžete mít i full-LED světlomety.
Pěkná je ztmavená maska chladiče s plastovými lemy a chromovou linkou uprostřed. Dělá auto tak trochu větším, než ve skutečnosti je.
S naším bílým provedením pěkně kontrastovala zpětná zrcátka v černé barvě.
Ale tolik se nám zase nelíbila tahle nálepka na C-sloupku. Jaký důvodu tu má? Lákat mladé lidí? Možná, ale do vkusu nám o trochu starším se příliš nestrefila.
Ostatně designové výstřelky se opakují i v kabině. Takto je ozdoben prostor před spolujezdcem. No, posuďte sami, jestli se vám to tak úplně líbí.
Zpět na zevnějšek. Naopak hezká jsou totiž brzdová světla provedená už v základu v LED.
Dohromady tvoří zajímavou propojenou záď, díky které auto okamžitě poznáte a odlišíte ho od všech ostatních modelů Volkswagenu. Je dobře, že T-Cross i díky tomu nepůsobí jen jako zvednuté Polo.
Kabina je - až na zmíněný dekor, typický Volkswagen se svými pozitivy i neduhy. O tom ale až v další kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vítejte na palubě. Sedí se o poznání výš než ve Volkswagenu Polo a interiér také působí vzdušněji. Výhled přes přední sloupek je zcela bezproblémový. Vzadu je už tlustší C-sloupek, to ale vadí jen…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus