ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Volkswagenu Sharan
12. října 2015

Velký víceúčelový vůz MPV, který se může během pár desítek vteřin proměnit z minibusu pro sedm dospělých na auto jen pro řidiče a tisíce litrů nákladu. Všechna sedadla přitom zůstávají na palubě. To je Volkswagen Sharan druhé generace, který se vyrábí spolu se svým dvojčetem, Seatem Alhambra, v portugalské Palmele od roku 2010 a v roce 2015 absolvoval modernizaci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test modernizovaného Volkswagenu Sharan
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký víceúčelový vůz MPV, který se může během pár desítek vteřin proměnit z minibusu pro sedm dospělých na auto jen pro řidiče a tisíce litrů nákladu. Všechna sedadla přitom zůstávají na palubě. To je Volkswagen Sharan druhé generace, který se vyrábí spolu se svým dvojčetem, Seatem Alhambra, v portugalské Palmele od roku 2010 a v roce 2015 absolvoval modernizaci.

Pojízdná garsonka je ideálním autem pro bohatší a rozvětvenější rodiny, parádně poslouží při cestě na dlouhou dovolenou k moři. Zároveň může fungovat jako pomocník třeba pro potřeby malého pensionu.

Mezi tradičně nejsilnější stránky sharana v porovnání s konkurenty patří uživatelská přívětivost nejen pro řidiče, ale i ostatní členy posádky. Potěší i gigantický kufr pětimístné varianty nebo dynamika nejsilnější verze 2.0 TDI/135 kW. Kromě pohonu přední nápravy je v nabídce i provedení 4MOTION, u něhož zabírají všechna čtyři kola.

Největší nevýhoda zmizela s modernizací. Na českém trhu už se totiž nenabízí chudě vybavený základní stupeň Trendline. Jako zápor tak vidím především vyšší ceny a to i v porovnání s přímou konkurencí.

Facelift designu VW Sharan v roce 2015 rozhodně není poznat na první pohled. Jde spíše o drobné retuše, které podle současné módy dávají oběma rodinným vozům v duchu současné módy o něco ostřejší rysy.

Vlevo vidíte příď auta před modernizací, vpravo po ní. Fotky zvětšíte po kliknutí na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

V interiéru jsem si všiml například nového volantu včetně funkčních tlačítek nebo nového multimediálního systému. Jde o změny k lepšímu, i když starší volant mi připadal sice méně líbivý, ale pro velké auto typu Sharana takový důstojnější.

Díky modernizaci se výbava rozšířila o některé bezpečnostní asistenty. Testoval jsem například sledování mrtvého úhlu pomocí diody ve zpětném zrcátku, která svítí žlutě, když je vedlejší pruh obsazený a rozbliká se, pokud do něj chcete vjet. Přivítal bych ale výraznější varování, třeba i akustické.

Poprvé jsem testoval sedmimístnou verzi Sharana a s potěšením konstatoval, že všechna samostatná sedadla relativně komfortně převezou i dospělé cestující. Ti úplně vzadu by neměli být větší než 175 cm, protože pak budou po napřímení drhnout hlavou o strop. Potěšila mne poctivost a fortelnost provedení sedaček třetí řady.

Daní za sedmimístné provedení je přibližně o 12 cm mělčí kufr. Na druhou stranu se zarovná schod mezi podlahou kufru a složenými sedadly druhé řady.

Významné změny proběhly na pohonných jednotkách. Ty samozřejmě nově splňují emisní limity Euro 6, ale zároveň došlo ke snížení jejich spotřeby a většinou i k navýšení výkonů a zlepšení dynamiky. Sharan se v Česku prodává výhradně s naftovými motory 2.0 TDI/110 a 135 kW. Dají se kombinovat s manuální i automatickou převodovkou, u verze se 110 kW výkonu nechybí ani pohon všech kol. Spotřeba se proti verzím před modernizací zlepšila přibližně o půl litru nafty na každých 100 km a dosahuje od 5,0 po 5,6 l (u verze 4x4). V průměru o půl vteřiny se zrychlil také sprint z místa na stovku. Slabší verze se 110 kW dosahují této rychlosti z místa za deset vteřin a nějaké drobné, ty silnější hluboko pod tuto hranici a dělají ze Sharana jedno z nejsvižnějších velkým MPV.

Testoval jsem po modernizaci verzi s pohonem všech kol 2.0 TDI/110 kW 4MOTION. Motor mi subjektivně připadal živější než verze 2.0 TDI/103 kW s pohonem přední nápravy před faceliftem. Spotřeba 5,6 l na 100 km nebude úplně nereálná, protože u nezajetého motoru v recenzovaném voze jsem při ustálené jízdě rychlostí 90 km/h na šestý rychlostní stupeň (cca při 1600 otáčkách) naměřil 5,4 l. Ve městě jsem se vešel do sedmi litrů, při 130 km/h se konzumace vyšplhala asi na 7,5 l na každých 100 km.

Řazení u naftové verze není na rozdíl od dřívějších dob zatuhlé, ale mohlo by být samozřejmější a dráhy lépe vymezené.

Na suchém asfaltu mi jízdní vlastnosti verze s pohonem všech kol nepřipadaly moc odlišné od dříve testované "předokolky". Potěšilo mne, jak ochotně velké auto zatáčí.

Ještě podrobnější test Volkswagenu Sharan před modernizací naleznete zde.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximálnísedadla třetí řadakufr za třetí řadou sedadel
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus