ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Polo
8. září 2017

Se 14 miliony prodaných kusů patří Volkswagen Polo mezi nejúspěšnější vozy z kategorie malých hatchbacků do města. Jenže slovo „malý“ by se už při popisování jeho nové generace možná používat nemělo. Auto se zvětšilo a poprvé délkou přesáhlo hranici čtyř metrů. Kromě toho přináší i bohatou výbavu. Problémem může být vyšší cena.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Se 14 miliony prodaných kusů patří Volkswagen Polo mezi nejúspěšnější vozy z kategorie malých hatchbacků do města. Jenže slovo „malý“ by se už při popisování jeho nové generace možná používat nemělo. Auto se zvětšilo a poprvé délkou přesáhlo hranici čtyř metrů. Kromě toho přináší i bohatou výbavu. Problémem může být vyšší cena.

Nový Volkswagen Polo je podle výrobce uvnitř stejně velký jako Golf čtvrté generace, tedy vůz z přelomu tisíciletí. Růstu pomohl hlavně přechod na koncernovou platformu MQB A0, což Polu přineslo velkou konkurenční výhodu. S platformou se pojí dobré jízdní vlastnosti i možnost bohaté technologické výbavy. Polo tak není žádná plechovka, ale dospělý hatchback nejen na městské cestování.

V Česku bude samozřejmě jeho konkurentem hlavně domácí Škoda Fabia, ale kategorie malých hatchbacků nabízí obrovské množství voleb. Lidé mohou sáhnout třeba i pro levné Hyundai i20, vybavené Suzuki Swift,  nebo stylovém Citroënu C3.

Polo v Německu učarovalo hlavně důchodcům, nová strategie je ale jasná – přilákat mladé řidiče. A tak má vůz nápadné barvy, hezké dekory uvnitř a nabízí širokou konektivitu. To by mohlo opravdu pomoci mladším řidičům za volant. Problémem bude jen vysoká cena (září 2017). Za volantem Pola ale velmi často uvidíme také ženy, poslouží jako druhé auto do rodiny.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nová platforma pomohla Polu mezigeneračně narůst ve všech směrech, na délku měří o 81 mm víc, tedy 4053 a poprvé v historii tak překonalo čtyřmetrovou hranici. S délkou přichází i delší rozvor o 78 mm, celkem 2548 mm. Auto je také o něco širší. Jen výška je nebýt jednoho milimetru stejná.

Vzhled vozu je spíš evolucí, ale velmi povedenou. Je cítit určitá inspirace Golfem, ale zároveň se designéři vydali vlastní cestou zajímavými detaily.

Za velmi povedené považuji světlomety s denním LED rámečkem, které jsou velmi pěkné a vozu dodávají zajímavý charakter. K dispozici jsou od druhé výbavy Comfortline za příplatek nebo v ostré verzi GTI v ceně.

Světla navazují na masku chladiče, která je ozvláštněná lakovaným rámečkem v horní části nad logem.

Na výběr je celá řada designů kol, ten se kterým jsem jezdil, byl poměrně obyčejný, ale k dispozici jsou i zajímavější. Tohle jsou 17“ kola, což je na malé auto docela dost. V základní verzi Trendline dostanete ocelové čtrnáctky. Sedmnáctky jsou za příplatek až pro top verzi Highline.

Trochu překvapením je dnes už archaická anténka na střeše, čekal bych sofistikovanější řešení.

Zaměření na mladé odpovídá interiér. Můžete si ho nechat vybavit barevnou dekorací. V nižších výbavách je barva matná, jak je vidět na ploše kolem kliky.

Ve vysoké Highline je už ale lesklá, což je decentnější volba pro starší řidiče. Osobně mi ale matné zpracování přišlo zajímavější.

Dalším mladistvým počinem je bezesporu speciální výbavová verze Beats, která vznikla ve spolupráci s trendy značkou audio techniky. V ní najdete celu řadu log a samozřejmě známé reproduktory.

Jsou dokonce i na sedadlech se zajímavým barevným designem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Palubní desku považuji za velmi povedenou. Na jednu stranu jsou tu známé ovladače z ostatních Volkswagenů, na druhou stranu tu najdeme i celou řadu nových prvků, takže se vlastně člověk nenudí. Posa…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus