ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagen Passat Variant
21. května 2020

Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tuto tradici i díky kombíku Variant podle navazuje. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu. Navíc před časem prošla facelitem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem se budete cítit jako doma. Passat je starý známý a to nejen po faceliftu, ale i mezigeneračně.
Výhled šikmo vpřed je ideální. A sloupky jsou totiž poměrně tenké a ani za zrcátka se vám nikdo jen tak neschová.
I když jde o kombík, musíme Passat pochválit i za výhled šikmo vzadu. Díky proskleným bokům je dobrý.
Toto je nový multifunkční volant s pádly pro řazení s automatem. Vypadá dobře a zároveň má přehledné ovládání.
Vlevo se nastavuje adaptivní tempomat a ovládání hlasitosti.
Vpravo jsou to informace palubního počítače a zobrazení virtuálního kokpitu.
V ceně je tento displej nahrazující klasické budíky. Můžete si nechat ukázat běžné zobrazení. Nebo si nastavit detailnější provozní informace.
Uprostřed je zábavní systém s navigací a lesklou obrazovkou, která je magnetem na otisky prstů. Má ale přehledné menu.
Díky jemnosti vysokého rozlišení vidíte dost detailů a i reakce systému jsou rychlé.
Na palubě jsme měli i klasickou automatickou dvouzónovou klimatizaci, je dobře, že na rozdíl od Golfu nebo Octavie ji Volkswagen ještě nestihl přesunout do ovládání přes displej, ale toho se určitě dočkáme v další generaci tohoto manažerského vozu.
Proti ostatním modelům má varianta GTE dvě speciální tlačítka na výběr jízdních režimů. Čudlík GTE pak udělá to, že elektromotor naboostuje a použijete ho při akceleraci.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

S rozvorem 2786 mm je Passat uvnitř nebývale rozměrný. Není divu, když jeho sourozencem je Superb, který také schopně využívá maximum své velikosti.
Překvapením je, že elektrické otevírání pátých dveří není standardem, ale v našem voze bylo.
Kufr nabízející v základu 650 litrů prostoru a po sklopení zadních sedaček do neúplné roviny dokonce 1780 je dobře využitelný.
Zadní sedadla lze snadno sklopit zatáhnutím za páčku opěradel v kufru.
Pod podlahou kufru se místo klasického prostoru nachází menší místo na kabely od nabíječky verze GTE. Zbytek zabírají baterie. To ale samozřejmě neplatí u ostatních modelů.
Na stěně kufru najdete i přípojku na 12V, což se hodí třeba i pro autoledničku.
Na cestách se hodil i tento mělký odkládací prostor na drobnosti.
Auto jsme také podrobili měření. Podrobnosti o rozměrech Passatu Variant najdete pod tímto odkazem.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Passat Variant se nabízí s obdobnou paletou motorizací jako verze sedan. Základem je benzinový jedna-pětka, kterou lze spárovat i s automatickou převodovkou DSG. Motor 1.5 TSI ACT umí vypínat polovi…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus