ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Volkswagenu Passat Variant
23. prosince 2014

Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tuto tradici i díky kombíku Variant podle mne naváže. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tuto tradici i díky kombíku Variant podle mne naváže. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu.

I když design tradičně prošel spíše evolucí, spousta změn uvnitř auta se dá označit za revoluci. A jen těžko hledám oblast, kde by Passat Variant  nepatřil při porovnání se soupeři ke špičce nebo alespoň nad průměr. Bývalý pašík se postupem generací vyklubal v pašáka.

Fascinuje mne zejména lehkost jízdního projevu testovaných verzí kombíku, která se kombinuje s tradičním komfortem, i když ten nebyl u verze bez adaptivních tlumičů tak vynikající jako u sedanu touto vychytávkou disponujícím.

Oknem do budoucnosti se dají nazvat některé nové asistenční systémy - například plně automatický pohyb auta v kolonách nebo asistent automaticky zastavující auto v případě řidičovy indispozice. Skvělé jsou i parametry některých motorů a jízdní projev naftového BiTurba stejně jako rozměry interiéru a zavazadlového prostoru.

Na výběr je mezi pohonem přední nápravy a všech kol s označením 4Motion. K častějším výletům mimo zpevněné cesty slouží verze Alltrack, kterou vedeme jako samostatný model.

Vysoké ceny příplatkové výbavy jsou spolu s pouze základní dvouletou zárukou nejvýznamnější slabinou při srovnání s soupeři.

Kombík odvozený od Volkswagenu Passat osmé generace se v Česku prodává od konce roku 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kdybych se měl rozhodnout, jestli se mi víc líbí sedan, nebo Variant, asi by z toho byla remíza. Obě karosářské verze vypadají přesně tak, jak bych od Passatu očekával.

Vizáž karoserie zdaleka nenaznačuje revoluci, která proběhla uvnitř auta. Vzhledem k prodejním výsledkům Passatu by ale nějaká zásadní designerská změna ani nedávala logiku. Vůbec jsem nebyl překvapený, když jsem na prezentaci zjistil, že design karoserie dostal na starosti pán ve středních letech. Vizáž auta je opravdu vyzrálá.

Na první pohled opět vidíte - Passat  Variant. Ale když se na novinku podíváte detailněji, zjistíte, že osmá generace vypadá díky ostřeji řezaným rysům moderněji, dynamičtěji a zároveň honosněji a luxusněji než předchůdce.

Všechna provedení, která jsem zatím testoval, zkrášlovala příplatková osmnáctipalcová kola, základ přitom tvoří šestnáctky.

Zkoušená auta na mě "dělala oči" slušivými a také příplatkovými LED světlomety. Chci tím říct, že základně vybavená auta asi takovou parádu neudělají, ale rozdíl by neměl být dramatický.

Množství příplatkové výbavy v testovaných passatech samozřejmě ovlivňovalo také dojem z interiéru, který byl na úrovni luxusních značek. Jim ale odpovídala i cena testovaných kombíků.

Kombinace voňavé měkké kůže, kartáčovaného hliníku, velkých displejů a měkkých plastů zabalená do praktických, ale zároveň pohledných a vycizelovaných křivek neměla chybu.

Kvalitu naznačují i naprosto nehlučné stěrače, tlumený zvuk zavírání dveří i schránek nebo mačkání tlačítek. Celkově vynikající úroveň odhlučnění kabiny měla zřejmě na svědomí i speciální příplatková boční a přední okna absorbující randál.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Zážitky z předních sedadel se pochopitelně prakticky neliší od sedanu. Šofér sedí i v nejnižší poloze relativně vysoko, což přispívá k výbornému výhledu z auta do předoboku. Ještě více se ale o n…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus