ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagen Passat Variant
21. května 2020

Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tuto tradici i díky kombíku Variant podle navazuje. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu. Navíc před časem prošla facelitem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Volkswagen Passat už léta drží v Česku pozici nejoblíbenějšího zahraničního manažerského auta a osmá generace na tuto tradici i díky kombíku Variant podle navazuje. Na rozdíl od sedanu ideálně kombinuje služební využití přes týden a rodinné o víkendu. Navíc před časem prošla facelitem.

I když design tradičně prošel spíše evolucí, spousta změn uvnitř auta se dá označit za revoluci. A jen těžko hledáme oblast, kde by Passat Variant nepatřil při porovnání se soupeři ke špičce nebo alespoň nad průměr. Bývalý pašík se postupem generací vyklubal v pašáka.

Oknem do budoucnosti se dají nazvat některé nové asistenční systémy - například plně automatický pohyb auta v kolonách nebo asistent automaticky zastavující auto v případě řidičovy indispozice. Skvělé jsou i parametry některých motorů a jízdní projev naftového BiTurba stejně jako rozměry interiéru a zavazadlového prostoru.

Na výběr je mezi pohonem přední nápravy a všech kol s označením 4Motion. K častějším výletům mimo zpevněné cesty slouží verze Alltrack, kterou vedeme jako samostatný model. Zajímavostí je i plug-in hybrid GTE. Ten jsme testovali jako první motorizaci modelu po faceliftu, proto většina fotek v tomto testu zatím pochází z něj.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design Passatu se po faceliftu mírně posunul, rozměry zůstávají stejné.
Poznat je to halvně na čelní masce chladiče, která je svěže upravená, ale když byste před sebou neměli starší model, rozdíl nepoznáte.
Nová je i grafika předních světlometů, které byly v testovaném voze full-LED. Navíc je nově zaštiťuje LED pro denní svícení na horní straně.
Pokud si pořídíte verzi GTE, pak najdete víko přípojky chytře schované v masce chladiče, což znamená, že na jiném místě neruší design vozu.
Takovéto balony na běžném modelu jen tak neuvidíte. Obrovské 17“, které připomínají plavací kruh, dostane právě verze GTE.
Auto po faceliftu poznáte podle nápisu PASSAT na zádi, je to podobné jako u Superbu a dalších aut koncernu.
Verze GTE má podobně jako elektromobily od Volkswagenu typické LED pro denní svícení i v nárazníku. Jsou ve tvaru písmene C na obou stranách zrcadlově.
I v kabině se toho tolik neměnilo. Přibyla nová obrazovka zábavního systému, je skleněnější ve stylu moderních aut koncernu. A pak je tu také nový volant. O tom ale už v další kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se budete cítit jako doma. Passat je starý známý a to nejen po faceliftu, ale i mezigeneračně. Výhled šikmo vpřed je ideální. A sloupky jsou totiž poměrně tenké a ani za zrcátka se vám …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus