ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Volkswagenu Passat Alltrack
4. února 2016

Premiéra terénní verze kombíku Passat Variant s pohonem všech kol se v předchozí generaci vydařila, a proto se Passat Alltrack objevil koncem roku 2015 i v novém provedení.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test nového Volkswagenu Passat Alltrack
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Premiéra terénní verze kombíku Passat Variant s pohonem všech kol se v předchozí generaci vydařila, a proto se Passat Alltrack objevil koncem roku 2015 i v novém provedení.

Auto se dá používat univerzálně - to znamená stejně jako běžný Passat Variant coby manažerský a rodinný vůz, zároveň má ale větší talent pro rozbitější cesty. Nabízí se výhradně s pohonem všech kol.

Proti podobně laděným konkurentům se mi líbí zejména lehkost Passatu Alltrack, se kterou se vrhá do zatáček.

Ceny sice nejsou vyšší než u přímých soupeřů, ale výrazně přesahují obyčejné kombíky, dokonce i řadu vozů SUV střední třídy. Testovaný Passat Alltrack "naložený" téměř vším, co je v konfigurátoru k dispozici, stál po započtení prvků příplatkové výbavy přibližně 1,5 milionu korun!

Za největší konstrukční slabinu považuji stejně jako u předchůdce možnost převozu pouze dvou dospělých na zadních sedadlech kvůli nízko výsuvné prostřední opěrce hlavy.

Design vozu se změnil evolučně, nikoli revolučně.

Od běžného Passatu Variant (vlevo) se Alltrack odlišuje například jinak tvarovanými nárazníky, ochrannými kryty spodní části auta nebo plastovým obložením prahů a podběhů kol. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Kola jsou standardně větší než u Passatu Variant, začínají na rozměru 17 palců. Testovaná verze měla největší možná devatenáctipalcová kola se specifickým a podle mě moc hezkým designem.

Interiér VW Passat Alltrack se liší od běžného kombíku Variant, jehož podrobný test si můžete přečíst zde, jen v detailech.

Jde třeba o tuto plaketku na středovém sloupku.

Passat Alltrack disponuje lepší standardní výbavou než základní Variant. Například sedadla nejsou látková, ale obsahují i semiš (alcantaru), navíc vyhřívaná, řidič má k dispozici adaptivní tempomat udržující nejen jím nastavenou rychlost, ale také vzdálenost od nejbližšího vozu.

Když už jsme u těch sedadel, tak testovaná verze Passatu Alltrack disponovala příplatkovými koženými, ergonomickými, s elektrickým seřizováním, ventilací nebo masážními funkcemi. Připadal jsem si jako v lázních.

Zejména lyžaře potěší i praktické standardní dělení druhé řady sedadel v poměru 40:20:40. Sklopí se střední díl a zůstávají dvě plnohodnotná místa, mezi která se vejde kompletní lyžařská výbava pro celou posádku.

Testoval jsem nejsilnější a zároveň nejdražší verzi z ceníku - dvoulitrové naftové biturbo s úctyhodným maximálním výkonem 176 kW. Díky dvěma turbům motor parádně táhne už z nejnižších otáček a prakticky jsem nezaznamenal mrtvou zónu běžnou u pohonných jednotek s jedním turbodmychadlem. Třeba ve středních otáčkách ale motor 2.0 BiTD zase takový dravec není. I když hodně záleží na jízdním režimu, který máte nastavený. Ten ekonomický, který jsem využíval nejčastěji, totiž motoru hodně energie ubírá.

Passat Alltrack 2.0 BiTD jsem zkoušel v největších mrazech, což se spolu s nezajetým motorem a širokými pneumatikami 245/40 R19 výrazně podepsalo na spotřebě. Ve městě jsem se málokdy dostal pod deset litrů, při konstantní rychlosti 90 km/h ukazoval palubní počítač 6,5 l. Podle výrobce si přitom auto řekne o 5,5 l nafty na každých 100 km v kombinovaném režimu, což bylo v rámci mého testu naprosté sci-fi. I při jízdě s lehkou nohou jsem se dostal jen pár desetinek pod osm litrů.

Sedmistupňový automat přitom nabízí opravdu rychloběžný nejvyšší kvalt, při devadesátce motor točí jen 1500 otáček za minutu. I na dálnici se při jízdě rychlostí 130 km/h čtyřválcový motor jen převaloval na 2200 otáčkách, spotřeba se přesto pohybovala kolem devíti litrů.

S chováním automatické převodovky jsem nebyl stoprocentně spokojený. Její projev je v kombinaci se silným motorem trochu cukavý, zvlášť při změnách směru a popojíždění. Absolutorium si zaslouží za rychlost a hladkost řazení při jízdě pod plným plynem.

Testované auto na největších devatenáctipalcových kolech a s příplatkovou panoramatickou střechou sice vypadalo úchvatně, ale rozhodně bych si ho v této specifikaci nepořídil. Výrazně totiž ubírá na komfortu při přejíždění nerovností.

Naštěstí je nejsilnější motorizace standardně vybavená možností nastavení tlumičů DCC a přepnutí do komfortního módu výrazně rány i rázy od podvozku na ostrých nerovnostech potlačuje, dostavuje se typická důstojnost a ladnost. Celkově mi ale obyčejnější verze Passatu Variant připadaly lépe odhlučněné.

Naprosto mne učarovala pocitová lehkost mastodonta v zatáčkách. I když jsem měl asi nejtěžší možnou specifikaci Passatu Alltrack, co existuje, velký kombík zatáčel podobně lehce a ochotně jako malý hatchback. Dílem k tomu přispívá funkce XDS+, která je u testované verze standardem na obou nápravách. Její funkce spočívá v tom, že přibržďuje kola na vnitřku zatáčky, a tím vzniká efekt, jako kdoyž se v běhu chytnete kolem sloupku.

Auto jsem skoro celou dobu testoval na sněhové pokrývce nejrůznější konzistence a měl jen slova chvály vůči tomu, jak obratně a přilnavě si na ní počínalo. Tam, kde se většina majitelů aut s pohonem jedné nápravy raději ploužila třicítkou, jsem mohl létat stovkou. I na neodhrnuté dálnici jsem měl problém nepřekračovat maximálně povolených 130 km/h, podvozek mi dodával neskutečnou jistotu. Když přišly náznaky smyku, stačilo prostě nezpanikařit, šlápnout na plyn a pokračovat neochvějně vyšší rychlostí ve zvoleném směru.

Jediné, co mi citelně chybělo, byla ruční brzda. Elektrickým tlačítkem si auto v pravoúhlé zatáčce prostě nenatočím. Ještě, že i na hodně kluzkém podkladu zatáčelo až nečekaně schopně.

Offroad režim aktivovatelný tlačítkem u řadicí páky se stará o bezpečné sjíždění prudkých kopců a specificky nastavuje stabilizační systém pro jízdu do terénu. Vzhledem k tomu, že jsem jezdil vlastně mimo asfalt skoro pořád, tak se mi nechtělo trápit auto ještě víc a v pořádném terénu ho neprubnul. Stejně tam nepatří.. 

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus