ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nového VW Golf Variant
29. června 2013

Jeden z nejúspornějších a zároveň nejlépe jezdících kombíků nižší střední třídy - to je nový Volkswagen Golf Variant. V řadě parametrů také patří mezi nejprostornější. Nabízí nejen pohon přední nápravy, ale i všech kol označovaný 4Motion.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Jeden z nejúspornějších a zároveň nejlépe jezdících kombíků nižší střední třídy - to je nový Volkswagen Golf Variant. V řadě parametrů také patří mezi nejprostornější. Nabízí nejen pohon přední nápravy, ale i všech kol označovaný 4Motion.

Ze druhé misky vah, která obsahuje negativa, musím zmínit hlavně standardně montovanou mezipodlahu, která nadělá v kufru víc škody než užitku. Vyšší než u většiny konkurentů je základní cena. Tu ale vyvažuje bohatá výbava. Na zadní sedadla se bezpečně posadí pouze dva dospělí, prostřední místo lze využít jen pro děti.

Výkonově slabší verze Volkswagen vybavil stejně jako u hatchbacku jednodušší a levnější zadní nápravou, která z technického hlediska znamená proti předchůdci krok zpět, ale s motorem 1.2 TSI fungovala nečekaně schopně. Sofistikovanější víceprvková zadní náprava, díky níž Golf Variant naopak v obloucích nad soupeři vyniká, zůstala variantám nad 90 kW včetně (po modernizaci v roce 2015 od 92 kW) a všem provedením s pohonem všech kol.

Kombík Variant odvozený od sedmé generace Volkswagenu Golf se vyrábí v německém závodě Zwickau nebo nizozemském Emdenu a na českém trhu se prodává od začátku léta 2013.

Výrobce nabízí i speciální varianty, které popisujeme jako samostatné modely - například sportovní R Variant nebo terénní Golf Alltrack.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nový Volkswagen Golf Variant navazuje na vizáž hatchbacku nejen tradičně přídí, ale tentokrát i zádí. A je to dobře, protože vodorovná světla auto opticky rozšiřují a z karoserie dýchá kromě jednoduchosti i moderna a dynamika.

Nový Golf Variant jde s dobou, přitom zůstává nadčasový a mezi konkurenty svůj, i když snad až příliš zapadá do uniformovaného šiku všech vozů značky VW. Dobráckou grimasu u předchůdce vystřídaly ostřejší rysy.

Z interiéru dýchá typická útulnost a kvalita, u nejvyšší výbavy Highline s příplatkovými prvky i high-tech a sex-appeal. Materiály potěší oči i hmat. Chod ovladačů a tlačítek je tlumený, tichý a precizní. Dveře se zabouchnou bez plechového řinčení.

Na druhou stranu mě u testovaných předsériových aut zklamalo několik drobných, ale nepříjemných kvalitativních nedostatků. U jednoho z kombíků povrzávaly stěrače, u obou se občas ozývalo rezonování některých částí palubní desky. U sériových vozů zkoušených v Česku jsem nic podobného nezaznamenal.

reklama
Řidičova zóna
Přístrojovou desku konstruktéři kombíku plně převzali z hatchbacku, takže se proti předchozí generaci dost změnila. Přesto se tady cítím ... jako v Golfu. To znamená, že nic nemusím hledat, téměř vš…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus