ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Golf Sportsvan
19. května 2014

Třetí generace nafouknutého Golfu se poprvé nejmenuje Plus, ale Sportsvan. Zvýrazňovat sportování u typicky rodinného auta, to může u někoho vyvolávat shovívavý úsměv, nicméně po testování tří různých verzích Golfu Sportsvan hodnotím jízdní vlastnosti v zatáčkách v porovnání s ostatními rodinnými vozy kategorie MPV jako špičkové a zábavné.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Třetí generace nafouknutého Golfu se poprvé nejmenuje Plus, ale Sportsvan. Zvýrazňovat sportování u typicky rodinného auta, to může u někoho vyvolávat shovívavý úsměv, nicméně po testování tří různých verzích Golfu Sportsvan hodnotím jízdní vlastnosti v zatáčkách v porovnání s ostatními rodinnými vozy kategorie MPV jako špičkové a zábavné.

Zatím jsem ale zkoušel pouze verze s víceprvkovou zadní nápravou. Stejně jako u klasického Golfu mají slabší varianty s motory 1.2 TSI a 1.6 TDI nápravu jednodušší - torzní příčku - a dá se od nich očekávat odskakování v zatáčkách na hrbolaté silnici.

Volkswagen Golf Sportsvan převyšuje většinu konkurentů jízdním komfortem, vlastnostmi některých motorů nebo třeba podélnou prostorností interiéru.

Golf Sportsvan je o 8 cm delší, 1 cm širší a 13 cm vyšší než Golf hatchback. Nabízí tedy více vnitřního prostoru a také vyšší polohu sezení. Proti předchůdci, Golfu Plus, narostl Sportsvan do délky o více než 13 cm. Z křížence mezi hatchbackem a MPV se proporcemi posunul mezi čistokrevné, i když menší velkoprostorové vozy nižší střední třídy. Větší a až sedmimístný Touran nyní tvoří něco jako jeho Grand verzi.

Zásadní nevýhodu proti ostatním kompaktním MPV představuje vyšší základní cena Golfu Sportsvan, kterou ale částečně ospravedlňuje bohatá standardní výbava. Na většinu soupeřů ztrácí i délkou zavazadlového prostoru, která se ale dá zvětšit posouváním zadních sedadel až o 18 cm.

Volkswagen Golf Sportsvan se na českém trhu nabízí od jara roku 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Sportsvan se sice zepředu Golfu hatchback podobá, ale zároveň se od něj docela zřetelně liší tvarem světlometů, mlhovek i dalších dílů přídě.

Posuďte sami. Vlevo vidíte příď Golfu, vpravo Sportsvanu. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Zádi i boční profil se liší ještě výrazněji.

Svému jménu se snaží Golf Sportsvan dostát na poměry vozů MPV docela dynamickými křivkami. Vzhledem ke konkurentům vyžívajícím se dost často ve velmi extravagantní vizáži je ale vzhled Golfu Sportsvan střídmý a relativně nenápadný, ale také velmi nadčasový a nestárnoucí - tak jako u většiny vozů značky Volkswagen.

Z interiéru dýchá typická útulnost a kvalita, u nejvyšší výbavy Highline s příplatkovými prvky i high-tech a sex-appeal. Materiály potěší oči i hmat. Chod ovladačů a tlačítek je tlumený, tichý a precizní. Dveře se zabouchnou bez plechového řinčení, odhlučnění karoserie patří k absolutní špičce.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Připadal jsem si jako v Golfu, ale zároveň o něco výš a vzdušněji. Šířka v loktech se sice proti hatchbacku nezlepšila (patří tam však mezi absolutní špičku), zato místo nad hlavou i výhled z vozu a…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus