ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného VW Golf R
9. února 2019

Volkswagen v roce 2017 modernizoval nejvýkonnější vůz modelové řady Golf s názvem R. Jde o vůbec nejsilnější a nejrychlejší sériový volkswagen na trhu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Po usednutí za volant vozu jsem byl potěšen jednoduchostí a funkčností všech tlačítek a přístrojů. Vše je správně a logicky umístěno tak, aby co nejlépe sloužilo řidiči a jeho posádce. Sezení za volantem mi připadá velmi komfortní a přizpůsobivé různým postavám řidičů.

Speciální sportovní sedadla jsou standardně dodávána s čalouněním v kombinaci látky a semiše, v testovaném autě byla příplatková kožená varianta. Většinou si u kožených sedadel stěžuji na vyklouzávání z nich v zatáčkách, tady díky masivním bočnicím nic takového nehrozilo. Zároveň jsem se v anatomicky tvarované sedačce řidiče cítil pohodlně. Umí být zároveň komfortní při každodenním ježdění po městě a skvěle fungují i při dynamické jízdě. Vzhledem k ceně vozu bych ale očekával elektrické seřizování sedadel.

Volant u Golfu R je opravdu vynikající a troufnu si říci, že jeden z nejlepších co jsem kdy držel. Přes volant se ovládá spousta funkcí jako je například adaptivní tempomat, audio, či palubní počítač. Jako správný sportovní vůz s automatickou převodovkou je i Golf R Performance doplněn o řadící pádla pod volantem. 

Přístroje uvnitř testovaného vozu byly za příplatek zcela digitální (novinka od modernizace v roce 2017). Jde o takzvaný Active Info Display. Pomocí tlačítka na volantu lze volit různé režimy a zobrazení, dohromady jich je pět. Můžete si nechat před sebou zobrazit na velké ploše třeba navigaci. To je praktické, pokud spolujezdec zrovna listuje v menu s muzikou nebo seznamem rádiových stanic. V tomto režimu se rychloměr a otáčkoměr odsunou do stran a navigace má více místa na zobrazení. Můžete ji nechat zobrazit ve 2D, nebo 3D.

Active Info Displej pro sportovní provedení R nabízí speciální ukazatele - například aktuálně využívaný výkon, zrychlení nebo plnicí tlak.

Velmi se mi líbí rozlišení displeje, pravděpodobně nejlepší v kompaktní třídě.

Základní provedení přístrojů zůstává analogické.

Příplatkový multimediální displej o velikosti 9,2" palců použitý v testovaném Golfu R funguje absolutně bez problému. Reakce na stisknutí prstem je okamžitá, škoda jen že na displeji zůstávají otisky.

Přes zmiňovaný displej se obsluhuje celá řada funkcí, například média. Při přehrávání muziky jde zvuk skrze 8 reproduktorů, které úchvatně hrají a na svědomí je má značka audiosystémů Dynaudio. Jako mladý řidič si zakládám na dobře znějících reproduktorech, a tyto naprosto splňovaly mé požadavky.

V základním provedení dostane majitel Golfu R displej osmipalcový a bez navigace.

Vůz nabízí mnoho jízdních asistentů, které se starají o bezpečí a pohodlí řidiče a jeho posádky. Jedná se například o asistenta držení v pruhu nebo adaptivní tempomat. Zmiňovaní pomocníci fungovali velmi dobře. O pohodu při parkování se starají kamery kolem vozu, které jsou zobrazovány na multimediálním displeji ve velmi kvalitní grafice a řidič tak nemá problém rozeznat vzdálenost od překážky. 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Karoserie Golfu R jen o pět milimetrů delší a téměř o tři centimetry nižší než klasický Golf se stejným tvarem karoserie, což napomáhá lepšímu držení vozu v zatáčkách. Jde o jeden z nejkratších pětidveřových hatchbacků nižší střední třídy.

V interiéru se Golf R většinou neliší od klasické verze. Nejvýraznější rozdíl jsme objevili v zavazadlovém prostoru, který podle výrobce disponuje o 37 litrů méně objemným zavazadlovým prostorem než běžný pětidveřový Golf (343 vs. 380 litrů). Kufr je totiž výrazně mělčí.

Jako řidič měřící 174 cm jsem žádný problém se sezením nezaznamenal, všude jsem měl spoustu prostoru a nikde mi nic nepřekáželo. Když jsme však vyjeli se čtyřmi členy rodiny na delší výlet, měl jsem obavy o pohodlí cestujících. Do kufru jsme bez problému naložili pět menších zavazadel a poskládali jsme se do auta. Po hodině jízdy jsem se jich zeptal, zda se jim sedí pohodlně a jestli se moc nemačkají, odpověděli: „Vůbec ne, máme tu až překvapivě hodně místa“. Usoudil jsem tedy, že ačkoli se jedná o sportovní hatchback, nemá problém odvézt pohodlně čtyři lidi plus řidiče.

Sklápění sedadel je hračka. Slouží k tomu páčka umístěná na vrchní části, za kterou jen zatáhnete a sedadla se položí téměř do roviny, aniž by vytvářela schod s navazující podlahou kufru.

Ve výplních dveří jsou velké kapsy jak vpředu, tak vzadu. Také na středovém tunelu je prostoru dost i na to, abyste si tu bezpečně odložili mobil do šikmé schránky. A navíc je tu prohlubeň na odložení klíčku od vozu se startováním tlačítkem.  

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Jedinou pohonnou jednotku pro Golf R představuje čtvřválcový dvoulitrový benzinový turbomotor. Po faceliftu v roce 2017 dostal tento motor do vínku 228 kW (310 koní) a právě s touto pohonnou jedno…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus