ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného VW Golf R
9. února 2019

Volkswagen v roce 2017 modernizoval nejvýkonnější vůz modelové řady Golf s názvem R. Jde o vůbec nejsilnější a nejrychlejší sériový volkswagen na trhu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Jedinou pohonnou jednotku pro Golf R představuje čtvřválcový dvoulitrový benzinový turbomotor.

Po faceliftu v roce 2017 dostal tento motor do vínku 228 kW (310 koní) a právě s touto pohonnou jednotkou jsme auto testovali. Koncem roku 2018 ale kvůli emisním změnám motor skončil a nahradila ho o něco slabší pohonná jednotka se stejným objemem, ale s výkonem 221 kW (300 koní). Dynamika se po těchto změnách mírně zhoršila, auto zrychluje z 0 na 100 km/h o 0,1 s později (za 4,7 s). Stále však zůstává jedním z nejdynamičtějších hatchbacků nižší střední třídy.

Díky sériově montovanému systému launch control jsou podobné hodnoty zrychlení opravdu reálné.

Zůstala kombinovaná spotřeba 7 litrů naturalu na 100 km, což jej řadí mezi největší žrouty v rámci benzinových hatchbacků nižší sřední třídy.

V rámci testovaného příplatkového paketu R-Performance jsme měli vypnutý omezovač rychlosti, s nímž mohou řidiči Golfu R upalovat místo maximálních 250 km/h až 267 km/h.

Charakteristiku motoru a řazení hodně ovlivňuje zvolený jízdní mód. Ten ekonomický umožňuje docela klidnou jízdu při každodenních povinnostech.

Jakmile jsem zvolil nejostřejší režim Race, aktivní klapky v příplatkové výfukové soustavě slovinské značky Akrapovič se ihned otevřely a skrze titanové koncovky začal vycházet agresivní a brutální zvuk, který z jízdy udělal opravdový zážitek. Bez Akrapoviče by pro mne nebyl „Rkový“ Golf tak atraktivní.

Převodovka při režimu Race okamžitě začne podřazovat tak, aby čtyřválec držela v ideálních otáčkách a auto mohlo po šlápnutí na plyn vystřelit z kterékoli povolené rychlosti v Česku jako raketa.

Abych co nejlépe otestoval jízdní vlastnosti vyrazil jsem s Golfem R do Točné, kde jsou skvělé zatáčky. A zjistil jsem, že po výjezdu ze zatáčky bych si klidně dopřál ještě několik desítek koní k dobru.

Při sportovní jízdě po okreskách se spotřeba pohybovala mezi patnácti a dvaceti pěti litry na každých sto kilometrů. Po městě bylo možné jezdit i za 8 l/100km. V ekonomickém režimu se totiž převodovka nebrání nízkým otáčkám.

reklama

2.0 TSI 4Motion DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Původně si bylo možné po modernizaci v roce 2017 vybrat mezi šestistupňovým manuálním řazením a dvouspojkovou převodovkou DSG se sedmi stupni. Od konce roku 2018 je v nabídce pouze automat.

Testovaná sedmistupňová automatická převodovka DSG fungovala výborně při sportovní jízdě. Méně spokojený jsem byl s jejím chováním při popojíždění, otáčení se nebo parkování. V tu chvíli totiž docela cukala.

Líbilo se mi přizpůsobení jízdnímu režimu. Například v tom ekonomickém po povolení plynového pedálu auto samo plachtí.

Řízení

Řízení se velmi lišilo podle nastavení jízdního režimu. Při tom komfortním byl posilovač řízení velmi účinný a po městě se s autem krásně manévrovalo a zatáčelo. Naopak v režimu Race posilovač řízení ztuhl a vůz byl připraven na závodní okruh. Problém jsem měl při plném rejdu, kdy jsem v některých pražských uličkách jen o chlup vytočil zatáčku a otáčení bylo vždy tak na třetí pokus.

Podvozek

Zkoušená verze s příplatkovými devatenáctipalcovými koly byla obuta do pneumatik 235/35 R19, které držely tak, že utrhnout auto i na mokru v zatáčkách tvaru T a U bylo téměř nemožné, a to i po vypnutí stabilizačního systému. Ten je v základním nastavení právě na mokru někdy zbytečně horlivý, ale dá se přepnout buď do sportovního režimu, nebo zcela deaktivovat. Začátečníkům bych to moc nedoporučoval, protože poznat, kdy se auto s pohonem všech kol na asfaltu utrhne, není vůbec lehké, a většinou pak není moc času na udržení se na silnici.

Musím říct, že už dlouho jsem se s žádným autem tak nepobavil jako právě s Golfem R Performance. Měl jsem velké štěstí, že v týdnu kdy jsme vůz testovali, napadlo i v Praze velké množství sněhu. A jako správný mladý kluk zapálený do aut jsem ihned usedl za volant a vyjel na místní prázdné a rozlehlé parkoviště. Vypnul jsem stabilizaci a zapnul režim Race. Po krátkém nácviku a prozkoumání terénu jsem zkusil vůz na sněhu odlepit. A úspěšně. Auto se mnou nechalo vést a já si užíval neskutečnou čitelnost a hravost auta v driftu za doprovodu orchestru s názvem Akrapovič.

Překvapením pro mne bylo, jak testovaný hatchback se šlupičkami místo pneumatik fungoval na nerovnostech. Nedá se napsat, že by byl výrazně méně pohodlný než běžné hatchbacky na běžných pneumatikách, a to i ve sportovním režimu.

Testovaný Golf R disponoval možností nastavení tuhosti tlumičů DCC, ale žádné dramatické rozdíly mezi sportovním a komfortním módem jsem, na rozdíl od reakcí motoru a převodovky, z tohoto pohledu nezaznamenal. 

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus