ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Golf
15. října 2021

Volkswagen Golf přijel na trh už v osmé generaci. Tenhle klasický hatchback patří k nejúspěšnějším vozům v Evropě. I proto si jeho designéři mohou dovolit jen mírnější změny. Aktuální generace jich dostala ale celou řadu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Volkswagen Golf přijel na trh už v osmé generaci. Tenhle klasický hatchback patří k nejúspěšnějším vozům v Evropě. I proto si jeho designéři mohou dovolit jen mírnější změny. Aktuální generace jich dostala ale celou řadu.

Když řeknete slovo hatchback, většina lidí si vybaví právě Volkswagen Golf. Ten na silnici jezdí už od roku 1974 a v posledních generacích se vyvíjí jen mírnými evolučními kroky. Ono je to ale vlastně dobře. Zákazník ví, co od Golfu očekávat.

I když rozměry zdaleka nedosahuje na českou Škodu Octavia, se kterou sdílí společnou platformu, lze Golf bez okolků doporučit i jako rodinné auto. Zejména pro ty, kteří žijí ve městě a chtějí jej používat nejen pro domácí účely, ale také v práci. Ostatně, velkou část klientů tvoří firmy.

Auto se v osmé generaci přece jen posunulo a to hlavně z hlediska kabiny a ovládání jednotlivých prvků. Nová platforma také umožnila instalaci 48V sítě, čehož využili technici při instalaci mild-hybridních motorů. Postupně přibudou i další motorizace, včetně plug-in hybridů.

Volkswagen Golf jsme jako první zkoušeli s benzinovým motorem 1.5 eTSI, jde o mild-hybrid, který je na jaře 2020 k mání jedině v kombinaci s automatickou převodovkou DSG. Testovaný model byl ve výbavě 1st edition, která už v době psaní testu nebyla k dispozici. Dá se ale odvodit příplatky z varianty Style.

V červenci jsme pak prověřili model s novým motorem 2.0 TDI Evo, který nás dostal neuvěřitelně nízkou spotřebou pohybující se mezi 3 až 4,5 litry nafty na 100 km.

V dubnu 2021 jsme také otestovali plug-in hybridní motorizaci označenou jako Golf GTE.

V létě 2021 jsme testu podrobili legendární sportovně střižené varianty GTI a GTD.

V říjnu téhož roku jsme pak tomuto testu nasadili korunu, když jsme na českých silnicích prověřili vůbec nejsportovnějšího člena rodiny "Gétéčkových". Takzvaný Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 je speciální edicí, která oslavuje pětačtyřicet let od vzniku prvního modelu GTI. I přes poměrně nudné designové úpravy, patří wolfsburgská střela k tomu nejlepšímu, co si aktuálně můžete na trhu pořídit. Pochopitelně chcete-li hothatch s předním pohonem. 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Osmý Golf stojí na platformě MQB Evo, velikostně se změnil jel minimálně. Na délku například povyrostl o 36 mm, na rozvoru o 16. Design jako takový je spíš evolucí. Zejména v testovaném provedení s bílým lakem jsme na ulici mnoho pozornosti ani přes novotu vozu neupoutali.
Maska chladiče je výrazně zúžená. To je ostatně trendy. Za příplatek může i svítit LED páskem.
Full-LED světlomety dostanete v základu, toto jsou IQ.LED za příplatek, které fungují stejně jako světla Matrix, tedy vykrývají protijedoucí vozidla.
Dole na novém nárazníku už není potřeba mít mlhovky, i jejich funkci zastanou full-LED světlomety. Místo toho jsou tu tyto ozdobné lišty.
Vzadu jsou samozřejmě tak LED brzdovky, ty mají 3D design a svítí jakoby individuálně. Je to pěkné, ale nikterak neobvyklé.
Volkswagen už delší čas ukazuje své verze na štítku vozů a nový Golf není výjimkou. Tady je jasný důkaz, že máme k testu 1st edition.
Vůz stál na základních 17“ kolech, ty ale vypadají poměrně k světu.

Takto pak vypadala 19" kola na modelu GTI. Stejnou velikost obouvá i verze GTD. Volit můžete ze tří designů. 

Z tohoto pohledu je prostě všechno jasné. Je to pořád Golf a nikdo ani nic jiného nečekal. Prostě klasické tvary nelze změnit. Na silnici si ho s jiným autem nespletete. To ale i znamená, že na designu není až zas tolik co obdivovat. Tedy minimálně zvenčí.

Zajímavé je, že model GTE stejně jako GTI a GTD dostal sportovnější provedení přídě, zejména pak nárazníku, který se vyznačuje LED mlhovkami hezky sazenými do voštinového grilu.

Model GTE se hlásí o slovo také modrou linkou.

Tady je ještě varianta nárazníku u modelu GTI.
Jak je patrné, GTE má modrou, GTI zase červenou linku.
To kabina prošla totální obměnou. V testované verzi plné displejů a lesklých povrchů vypadá futuristicky. Ne vše je ale navrženo ideálně. No pojďme spolu do následující kapitoly...

Verze Clubsport je designově odvážnější a zároveň agresivnější něž klasické GTI. Mezi její poznávací znamení patří mimo jiné i větší otvory pro přívod vzduchu, černě lakovaná střecha s černým střešním spoilerem, která je vzpomínkou na černý rámeček zadního okna prvního modelu Golf GTI nebo třeba sériově dodávané světlomety IQ.Light Matrix LED.

Součástí sériové výbavy je také exkluzivně pro Golf GTI "Clubsport 45" nabízený "Paket Race" zahrnující leskle černá 19" kola z lehké slitiny typu "Scottsdale" s úzkým lakovaným pruhem na okraji ráfku v odstínu "červená Tornado". Červený proužek na discích dokonale ladí k červeným brzdovým třmenům. Celý brzdový systém byl pak oproti běžnému GTI vylepšen. Došlo zejména ke zvětšení kotoučů a navýšení výkonnosti.

Součástí již zmiňovaného paketu je rovněž sportovní výfuková soustavu od společnosti Akrapovič a neomezená nejvyšší rychlost (ostatní verze jsou elektronicky omezené na 250 km/h).

Dynamický vzhled pak umocňují nápisy na bočních prazích a číslo "45" doplňující nápis na zadním výklopném víku. 

Navenek sice z Clubsportu agresivita a dynamika doslova sálají, ale uvnitř je to těžká nuda. Ostatně jako u všech členů rodiny GT. Až na sedačky, volant a pár drobností je interiér totožný s tím u obyčejného Golfu. No tak, designéři, odvažte se trochu! 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
I za volantem poznáte, že sedíte v Golfu, i když je tu všechno jasně jinak. Stáčí se ale chvíli soustředit a je jasné, že se zase budete dobře orientovat. Tedy až na pár funkcí. O nich ale až za mom…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus