ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Golf Alltrack
30. prosince 2015

Kombík odvozený od modelu Golf a zkřížený s vozy kategorie SUV - to je Volkswagen Golf Alltrack, který se na českém trhu začal prodávat na jaře 2015. Prodává se výhradně s pohonem všech kol.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test Volkswagenu Golf Alltrack
reklama
Ondřej Běhal

Kombík odvozený od modelu Golf a zkřížený s vozy kategorie SUV - to je Volkswagen Golf Alltrack, který se na českém trhu začal prodávat na jaře 2015. Prodává se výhradně s pohonem všech kol.

Kříženci kombíku a SUV jsou v nižší střední třídě ke konci roku 2015 výhradně doménou koncernu Volkswagen. Největšími konkurenty Golfu Alltrack jsou tak Škoda Octavia Scout a Seat Leon X-Perience. Všechny tyto tři vozy vyjíždějí s podobnou technikou.

Volkswagen Golf Alltrack se vyrovná i s těžším terénem než asfaltkou nebo hladkou polní cestou. Doporučil bych ho všem, kdo potřebují prostorné auto a občas musejí mimo asfalt. Rodinám s dobrodružnými choutkami, majitelům nemovitostí v odlehlejších lokalitách s horšími příjezdovými cestami, podnikatelům na horách. Jde tedy o velmi univerzální osobní vůz.

Bodovat může zejména u těch, kterým vzhled Octavie Scout připadá málo sportovní a vizáž Leonu X-Perience málo reprezentativní.

Za jeho největší výhodu proti dvěma velmi podobným přímým konkurentům považuji vynikající odhlučnění kabiny a velmi kvalitně provedený interiér. Vadila mi standardně montovaná mezipodlaha v kufru a o něco vyšší cena než u seatu a škodovky.

Nový Golf Alltrack je v podstatě obrněným Golfem Variant, tedy kombi verzí nejprodávanějšího evropského modelu. Proti němu narostl o 16 mm délky a 34 mm výšky, z toho 20 mm rozdílu tvoří větší výška světlá neboli vzdálenost podvozku od země.

Od běžného Golfu Variant se Alltrack liší na první pohled lištou v nárazníku, která jako křídla obklopuje mlhovky, černými lemy rozšířených podběhů kol, nově tvarovanými nárazníky nebo rozšířenými bočními prahy. Alltrack má i vlastní řadu litých kol (auto v testu má příplatkové osmnáctky, základ tvoří sedmnáctky), stříbrné kryty zpětných zrcátek a střešní ližiny nebo loga "Alltrack" na různých místech karoserie.

Vlevo vidíte příď klasického Golfu Variant, vpravo Alltracku. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Volkswagen Golf Variant mi připadá více sexy než běžný Golf Variant, ale proti Octavii Scout i Leonu X-Perience působí z mého pohledu usedleji a konzervativněji.

Standardní výbava Alltracku se pohybuje mezi druhým stupněm Comfortline a třetím stupněm Highline u Golfu Variant, je tedy bohatá a odpadají některé lacině působící prvky jako plastový volant nebo ocelová kola.

Zahrnuje například dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s 5,8palcovým dotekovým displejem a bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy, sedmnáctipalcová litá kola nebo tempomat včetně omezovače. Nechybí možnost volby profilu jízdy včetně režimu offroad obsahujícího například asistenta jízdy ze svahu. Podvozek chrání sada pro špatné cesty.

Pod kapotou Volkswagenu Golf Alltrack se objeví čtyři motory, které pohánějí všechna čtyři kola, z toho dva nenajdeme u Golfu Variant. Jde o benzinový 1.8 TSI/132 kW a naftový 2.0 TDI/135 kW, oba v kombinaci se šestistupňovým automatem. Oba dělají v porovnání s ostatními kombíky nižší střední třídy z Golfu Alltrack dynamické a zároveň žravější auto.

Základní motorizaci tvoří naftový motor 1.6 TDI 4Motion, který žere o 0,3 l paliva na každých 100 km více než u Golfu Variant (4,8 l). Horší je i jeho zrychlení z 0 na 100 km/h a to o 0,4 s (za 12,1 s). Mezi naftovými kombíky nižší střední třídy jde z hlediska parametrů motoru o podprůměrné auto. Lépe je na tom silnější 2.0 TDI/110 kW 4Motion (oba se pojí se šestistupňovým manuálním řazením), jehož parametry se od Golfu Variant téměř neliší, zrychluje z místa na stovku za 8,9 s a řekne si o 4,9 l na 100 km (+0,1 l proti Variantu).

Testoval jsem motor 2.0 TDI/110 kW s manuálním řazením, velmi pravděpodobně nejčastější volbu českého zákazníka.

Nemám nic zásadního, co bych mu vytknul. I když jsem auto přebíral úplně nové a motor syrový a nezajetý, potěšil mě jeho tichý a kultivovaný chod. Přibližně od 1500 otáček za minutu poskytuje i velmi slušný zátah, při testu se mi nestalo, že bych potřeboval více dynamiky nebo síly.

Vibrace jsou po šlápnutí na plyn cítit jen přibližně pod 1250 otáčkami, i z těchto nížin se ale motor bez podřazení sebere.

S autem jsem ujel téměř dva tisíce kilometrů a spotřeba velmi rychle z nepěkných hodnot díky zajetí klesala. Nakonec jsem alespoň při plynulé jízdě rychlostí 90 km/h dosáhl lepšího výsledku, než jaký výrobce garantuje v kombinovaném cyklu (4,8 l místo 4,9 l). Na dálnici při 130 km/h ale žízeň alltracku dosahovala přibližně sedmi litrů. Se základním užším obutím a po dalším zajetí očekávám ještě výrazně lepší výsledky.

Auto je zpřevodované relativně "do rychla", ani šestka není extrémně dlouhá. Motor točí při 90 km/h už více než 1600 otáček a při 130 km/h asi 2400 otáček.

Vozy šmrncnuté kategorií SUV většinou nemívají ideální aerodynamiku, takže mě v dobrém slova smyslu šokovalo, jak neuvěřitelně tiše a klidně se Golf Alltrack choval při vysokých rychlostech i kolem 200 km/h. Vnímání rychlosti je tady zkreslené podobně jako u manažerského Passatu a 200 km/h mi na německé dálnici připadalo jako pohodové cestovní tempo.

Testoval jsem auto na příplatkových osmnáctipalcových kolech s rozměrem pneumatik 225/45 R18 (standard je 205/50 R17). Nadchla mě pocitová lehkost Golfu Alltrack v zatáčkách. Na rozdíl od Golfu Variant je každý Alltrack vybavení víceprvkovou zadní nápravou, pohonem všech kol a na obou nápravách pracuje systém XDS+, který přibrzďuje vnitřní kola a tím pádem stáčí auto i do prudkých oblouků. Ochota relativně těžkého auta se zvýšeným podvozkem zatáčet na suché vozovce je až fascinující. Nedotáčivost se dostavuje až na kluzkém povrchu.

Chci tím říct, že jsem si s terénně vyhlížejícím kombíkem zatáčkovité pasáže užil skoro jako s hatchbackem.

Naprosto nadšený jsem byl z chování auta na rozbité a zabahněné polní cestě, zvlášť, když jsem si částečně deaktivoval stabilizační systém. Elektronika mě pak nechala sklouznout ve smyku všech kol, přitom jsem měl auto zcela pod kontrolou. Do těžkého terénu jsem se nepouštěl, ale ze zkušeností s Octavií Scout a Leonem X-Perience věřím, že i Golf Alltrack se může rovnat minimálně průměrně schopným SUV. Mimo jiné standardně disponuje režimem offroad s asistentem pro kontrolované sjíždění svahů. Už dlouho jsem nezažil kombík, které by mě tak informoval o tom, co se děje pod koly.

To samozřejmě není zcela příjemné z hlediska komfortu. Zvlášť se sportovním rozměrem pneumatik bylo auto při přejíždění větších nerovností docela nepohodlné. Na těch menších to bylo podstatně lepší. Předpokládám, že Golf Alltrack se základními sedmnáctipalcovými pneumatikami bude výrazně komfortnější, i když asi ne tak fascinující z hlediska jízdních vlastností.

Podrobný test Volkswagenu Golf Variant, kde se dozvíte i detaily o řidičově zóně nebo kabině a kufru Golfu Alltrack, čtěte zde.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus