ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Golf
6. dubna 2021

Volkswagen Golf přijel na trh už v osmé generaci. Tenhle klasický hatchback patří k nejúspěšnějším vozům v Evropě. I proto si jeho designéři mohou dovolit jen mírnější změny. Aktuální generace jich dostala ale celou řadu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

I za volantem poznáte, že sedíte v Golfu, i když je tu všechno jasně jinak. Stáčí se ale chvíli soustředit a je jasné, že se zase budete dobře orientovat. Tedy až na pár funkcí. O nich ale až za moment.
Za volantem je snadné najít si dobrou polohu i pro jedince většího vzrůstu. A sloupek je navíc příkladně tenký a tak je z vozu směrem vpřed dobrý výhled, vzad to také není špatné.
Tento nový volant už používají některé modely Volkswagenu. Je to také evoluce předchozího věnce.
Vlevo najdete ovladače tempomatu, asistenčních systémů a hlasitosti.
Vpravo je to pak palubní počítač, vyhřívání volantu nebo volba zobrazení informací na virtuálním kokpitu.
Digitální kokpit je už ve standardu, toto je ale jeho vyšší verze Medium, v základu je menší varianta Basic. I to je trend dnešní doby.
Nabízí samozřejmě celou řadu zobrazení, která ale ničím nevyčnívají z normálu.
Dobrá je i možnost zobrazení mapy, což ne všichni konkurenti nabízí.
Vše na palubě je patřičně lesklé a je vidět, že designéři chtěli co nejvíc dotykových ploch. To se odráží i na ovladači světel.
Příplatkový zábavní systém s velkým displejem je samozřejmě také lesklý. Má základní obrazovku, na které si můžete uspořádat jednotlivé funkce přesně podle svých preferencí.
Některé věci jsou ale poměrně matoucí. Třeba schování vypínání systému start-stop do menu Informace o vozidle.
Jednotlivé aplikace si pak najdete jako na tabletu, mají své ikony. Ovládání je vlastně stejné jako u chytrých mobilních telefonů.

V případě Golfu GTE je možné přes palubní systém volit chování hybridního systémů. Lze si napříkald rezervovat kapacitu baterie. Pokud je rezervace vyšší než stav baterie, akumulátory se budou během jízdy dobíjet.
Rychlý přístup do menu zajišťuje tato dotyková plocha s jednotlivými hlavnímu funkcemi, třeba klimatizací nebo jízdními režimy. Za jízdy její ovládání není moc pohodlné, je potřeba si zapamatovat, kde se zhruba jaká položka skrývá. Ostatně, když už jsme u té klimatizace, ovládá se také dotykově podobně jako u modelů koncernu PSA. Není to šťastné řešení, naštěstí má chytré funkce stejně jako v nové Škodě Octavia. Stačí si tak třeba vybrat: zahřát nohy!
No a nakonec se sluší zmínit, že ruční brzdu už v Golfu nenajdete.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Osmý Golf jsme samozřejmě pečlivě změřili vlastní metodou. Výsledky najdete zde. Z hlediska prostornosti dává smysl jej srovnat s nošovickým hatchbackem Hyundai i30. Ten je sice delší, ale třeba podélnou prostorností 145 cm pokulhává za Golfem o už citelné čtyři centimetry. Golf je o centimetr užší ve druhé řadě, ale o dva centimetry širší vpředu. Prostor nad hlavou vzadu činí u Golfu 96 cm, u i30 pak o centimetr víc.
Celkově ale kabina vozu působí vzdušně, záleží samozřejmě i na tom, jaká sedadla si zvolíte.
Řidič a spolujezdec mají k dispozici dva držáky na nápoje s pohyblivým předělem.
Schránka před spolujezdcem je velikostně spíš průměrná.
A jak je na tom kufr? V základu Golf pojme 381 litrů, což je o poznání víc než i30, který disponuje kapacitou 349 litrů.
Po sklopení asymetricky dělených zadních sedadel vznikne velmi šikmá plocha. Maximum kapacity je pak 1237 litrů proti 1301 u Hyundai.
Pokud nemáte rezervu, bude se vám hodit prostor pod podlahou na převážení menších předmětů nebo lékárničky.
Mezipodlahu můžete zacvaknout za tyto chytré zarážky, což je příjemné při manipulaci s ní.
Trochu ale zarazí laciné zpracování krytu kufru, což je vlastně jen kus plastu zavěšený na šňůrkách.
Víko se otvírá stejně jako v minulých generací, tedy vyklopením loga vzhůru. Testované auto nebylo vybaveno elektrickým otevíráním pátých dveří.

Můžete si připlatit za elektricky odjistitelné tažné zařízení. Tlačítko pro jeho odjištění se nachází na levé stěně kufru. Stačí stisknout.

Tažné se pak odjistí a svou hmotností vypadne takříkajíc na půli cesty. Pak už jen stačí zatáhnout a počkat na správné cvaknutí. Proces je samozřejmě stejný i obráceně, jen se u toho musíte trochu víc nahnout.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Volkswagen Golf se v dubnu 2021 prodává už s poměrně bohatou paletou benzinových, naftových i hybridních motorizací. Základem je jednotka 1.0 TSI o výkonu 81 kW, k té je vždy manuál. Čtyřválec 1.5 T…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus