ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test pětidveřového Volkswagenu Golf GTI
13. srpna 2014

Golf GTI poslouží při běžném ježdění podobně jako obyčejný pětidveřový golf. A k tomu nabízí možnost si občas život na silnicích opepřit. Kvůli vyšší cenové hladině o něm budou uvažovat spíš dobře vydělávající singlisté a mladší páry než rodiny. Umím si ho také představit jako služební auto pro specifickou skupinu manažerů – třeba těch, kteří vedou firmy zabývající se sportem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Golf GTI poslouží při běžném ježdění podobně jako obyčejný pětidveřový golf. A k tomu nabízí možnost si občas život na silnicích opepřit. Kvůli vyšší cenové hladině o něm budou uvažovat spíš dobře vydělávající singlisté a mladší páry než rodiny. Umím si ho také představit jako služební auto pro specifickou skupinu manažerů – třeba těch, kteří vedou firmy zabývající se sportem.

Při porovnání s konkurenty patří Golf GTI k řidičsky nejvíce vstřícným sportovním verzím kompaktních aut - a to i v přiostřené verzi Performance s větším výkonem a uzávěrkou předního diferenciálu, kterou jsem testoval.

Po několika dnech za volantem můžu v klidu říct, že bych se nejnovější „gé-té-íčko“ nebál půjčit osmdesátiletému dědovi, až poveze babičku do okresního města na polikliniku. Chod pedálů i řazení působí kultivovaně, podvozek dokáže vyhladit většinu děr lépe než průměrné rodinné auto. Motor si to spokojeně brouká třeba sedmdesátkou na šestku.

Za tohle všechno budou nové GTI pomlouvat ctitelé podvozků tvrdých jako skála, přátelé tuhých pedálů a milovníci drsných nekultivovaných motorů. Všichni tihle ortodoxní sportovci určitě neradi uslyší, že když na to šlápnete, projedete s novým Golfem GTI, a speciálně ve verzi Performance, každou zatáčku o dost rychleji a zábavněji než s jakoukoli předchozí generací i většinou soupeřů. A navíc vám bude dlouho v uších znít nádherně syté, byť uměle vyvolané vrooooom...

Existuje ještě sportovnější provedení Golf R s pohonem všech kol a motorem 2.0 TSI/221 kW.

Golf GTD je turbodieselovou verzí GTI osazeného benzinovým turbomotorem. Zvenčí se obě provedení od sebe liší pouze maličkostmi. GTD jsem zatím netestoval, proto se všechny dojmy týkají GTI. Obě varianty odvozené od sedmé generace klasického Golfu přijely na český trh na jaře roku 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, nárazníky se sportovním vzhledem, červené brzdové třmeny pro GTI, ztmavené zadní LED lampy nebo chromované koncovky výfuku – to jsou věci, které zvenčí odlišují design standardního GTI/GTD od běžné verze.

Testované auto obouvalo příplatková devatenáctipalcová kola s pneumatikami 225/35 R19, které vyznívají zvlášť efektně.

Sportovní golf je zkrátka o něco výraznější než ten obyčejný, ale přitom jde o docela decentní tuning nadčasového díla. Každopádně mi jeho design připadá o dost ostřejší a nazlobenější než u minulé generace.

Uvnitř tvrdí muziku hlavně standardní sportovní sedačky s tradičním károvaným designem sympaticky připomínajícím flanelové košile z dob mého mládí.

Moc pěkný je také kožený multifunkční volant, líbilo se mi i provedení řadicí páky s hlavicí ve stylu golfového míčku nebo pedály z ušlechtilé oceli. Není to násilné roubování sportovních doplňků na běžný interiér za každou cenu, ale vkusné vylepšení útulného a kvalitního prostředí.

reklama
Řidičova zóna
Zůstává přehledná a přátelská jako u běžného golfu. Navíc standardně obsahuje více prvků výbavy a působí sportovněji a luxusněji. Speciální sportovní sedadla pro GTI/GTD mají ještě tvarovanější bo…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus