ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test pětidveřového VW Golf
6. května 2017

Volkswagen Golf sedmé generace se začal prodávat na podzim roku 2012, po čtyřech letech se dočkal faceliftu. Modernizovaný Golf vchází do prodeje na jaře 2017.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Volkswagen Golf sedmé generace se začal prodávat na podzim roku 2012, po čtyřech letech se dočkal faceliftu. Modernizovaný Golf vchází do prodeje na jaře 2017.

Změnilo se toho dost, nikoli však rozměrově. Vůz je o naprosto zanedbatelné tři milimetry delší, o 16 mm vyšší a rozvor se zkrátil o 17 mm. Má však přepracované nárazníky, a to zjeména ten vzadu s chromovou lištou a dvěma koncovkami výfuku.

Nejpodstatnější jsou však nové přední světlomety, které mají pouze diody. V šeru perfektně svítí. Hezký pohled je i na zadní světlomety. Blinkry totiž fungují stejně jako ty v Audi - postupně se rozsvěcují z vnitřní strany ven a blinkr tak vypadá velmi efektně.

Pětidveřový Golf je i nadále po faceliftu autem nejen pro slušně zajištěné jednotlivce, ale i menší rodiny. Má prostorný interiér i kufr. Nyní se výrazně zlepšil dojem z kabiny, který byl sice velmi dobrý i předtím, teď však díky velké dotykové skleněné obrazovce působí ještě luxusněji. Golf má vynikající sedadla a posaz za volantem. Konkurence bývá levnější (např. Kia Cee´d, Opel Astra), ale s novou benzinovou patnáctistovkou Golf ještě lépe jezdí než dříve s 1.2 TSI.

Při porovnání s konkurencí vyniká nový Volkswagen Golf rovněž komfortem podvozku, parametry některých motorů nebo příjemně naladěným řízením pro většinu jízdních režimů.

Jde po všech stránkách o povedené a perfektně fungující auto s kvalitním interiérem, efektivními motory a dobrým podvozkem. Dá se mu opravdu vytknout jen máloco.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Volkswagen Golf jde s dobou, přitom zůstává nadčasový a svůj. Designerům se povedlo vetknout sedmé generaci auta vyvážený styl s ostřejšími rysy, někteří však mohou namítnout, že až příliš zapadá do uniformovaného šiku všech vozů značky VW.

Modernizovaný Golf dostal novou příď s lehce přepracovanou maskou a chromovými doplňky. V logu VW se nachází kamera radarového tempomatu, už tedy není vidět skrz masku. Vypadá to mnohem uhlazeněji. Namísto xenonů má full-LED světlomety, samozřejmě v závislosti na výbavě. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako ostatní v testu.

Velké změny se udály hlavně vevnitř, co šlo, je nyní digitalizováno. Tomu se však budeme věnovat v následující kapitole. Pokud jde o design interiéru, málokteré auto nižší střední třídy je tak povedené. Ačkoli tvůrci sází na jednoduchost, právě díky ní je Golf tak povedený. Vše tu perfektně funguje, řidič netápe, přitom zpracování a materiály jsou téměř na prémiové úrovni.

Celkově lze říci, že facelift Golfu prospěl, zejména zepředu vypadá díky novým světlometům téměř prémiově. Golf má navíc nadčasové tvary, ani vůz před faceliftem nepůsobí zastarale.

Osobně bych si na místě designérů odpustila ty chromované detaily na zadním nárazíku, ale v tomto případě záleží na vkusu jednotlivce.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Přístrojová deska se proti šesté generaci dost změnila. Přesto se tady cítím ... jako v Golfu. To znamená, že nic nemusím hledat, téměř vše, na co si vzpomenu, se nějakým řízením osudu (ve skutečnos…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus