ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagenu Golf
8. července 2020

Volkswagen Golf přijel na trh už v osmé generaci. Tenhle klasický hatchback patří k nejúspěšnějším vozům v Evropě. I proto si jeho designéři mohou dovolit jen mírnější změny. Aktuální generace jich dostala ale celou řadu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Volkswagen Golf přijel na trh už v osmé generaci. Tenhle klasický hatchback patří k nejúspěšnějším vozům v Evropě. I proto si jeho designéři mohou dovolit jen mírnější změny. Aktuální generace jich dostala ale celou řadu.

Když řeknete slovo hatchback, většina lidí si vybaví právě Volkswagen Golf. Ten na silnici jezdí už od roku 1974 a v posledních generacích se vyvíjí jen mírnými evolučními kroky. Ono je to ale vlastně dobře. Zákazník ví, co od Golfu očekávat.

I když rozměry zdaleka nedosahuje na českou Škodu Octavia, se kterou sdílí společnou platformu, lze Golf bez okolků doporučit i jako rodinné auto. Zejména pro ty, kteří žijí ve městě a chtějí jej používat nejen pro domácí účely, ale také v práci. Ostatně, velkou část klientů tvoří firmy.

Auto se v osmé generaci přece jen posunulo a to hlavně z hlediska kabiny a ovládání jednotlivých prvků. Nová platforma také umožnila instalaci 48V sítě, čehož využili technici při instalaci mild-hybridních motorů. Postupně přibudou i další motorizace, včetně plug-in hybridů.

Volkswagen Golf jsme jako první zkoušeli s benzinovým motorem 1.5 eTSI, jde o mild-hybrid, který je na jaře 2020 k mání jedině v kombinaci s automatickou převodovkou DSG. Testovaný model byl ve výbavě 1st edition, která už v době psaní testu nebyla k dispozici. Dá se ale odvodit příplatky z varianty Style.

V červenci jsme pak prověřili model s novým motorem 2.0 TDI Evo, který nás dostal neuvěřitelně nízkou spotřebou pohybující se mezi 3 až 4,5 litry nafty na 100 km.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Osmý Golf stojí na platformě MQB Evo, velikostně se změnil jel minimálně. Na délku například povyrostl o 36 mm, na rozvoru o 16. Design jako takový je spíš evolucí. Zejména v testovaném provedení s bílým lakem jsme na ulici mnoho pozornosti ani přes novotu vozu neupoutali.
Maska chladiče je výrazně zúžená. To je ostatně trendy. Za příplatek může i svítit LED páskem.
Full-LED světlomety dostanete v základu, toto jsou IQ.LED za příplatek, které fungují stejně jako světla Matrix, tedy vykrývají protijedoucí vozidla.
Dole na novém nárazníku už není potřeba mít mlhovky, i jejich funkci zastanou full-LED světlomety. Místo toho jsou tu tyto ozdobné lišty.
Vzadu jsou samozřejmě tak LED brzdovky, ty mají 3D design a svítí jakoby individuálně. Je to pěkné, ale nikterak neobvyklé.
Volkswagen už delší čas ukazuje své verze na štítku vozů a nový Golf není výjimkou. Tady je jasný důkaz, že máme k testu 1st edition.
Vůz stál na základních 17“ kolech, ty ale vypadají poměrně k světu.
Z tohoto pohledu je prostě všechno jasné. Je to pořád Golf a nikdo ani nic jiného nečekal. Prostě klasické tvary nelze změnit. Na silnici si ho s jiným autem nespletete. To ale i znamená, že na designu není až zas tolik co obdivovat. Tedy minimálně zvenčí.
To kabina prošla totální obměnou. V testované verzi plné displejů a lesklých povrchů vypadá futuristicky. Ne vše je ale navrženo ideálně. No pojďme spolu do následující kapitoly...

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
I za volantem poznáte, že sedíte v Golfu, i když je tu všechno jasně jinak. Stáčí se ale chvíli soustředit a je jasné, že se zase budete dobře orientovat. Tedy až na pár funkcí. O nich ale až za mom…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus