ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test elektromobilu Volkswagen e-up!
13. května 2014

Nejlevnější elektromobil v Česku, to je Volkswagen e-up! Zároveň však cena zůstává jeho největší nevýhodou v porovnání s konvenčními pohony na benzin a naftu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nejlevnější elektromobil v Česku, to je Volkswagen e-up! Zároveň však cena zůstává jeho největší nevýhodou v porovnání s konvenčními pohony na benzin a naftu.

Podle výrobce se s malým elektromobilem v praxi ujede na jedno nabití 120 až 160 km, z běžné sítě následně dočerpává energii šest až osm hodin.

V porovnání s ostatními elektromobily zaujme zejména čtyřmi stupni intenzity rekuperace - tedy brzdění motorem, přeměňování kinetické energie na elektřinu a jejího ukládání do baterií.

E-up! vznikl z pětidveřového minivozu Up! a ponechává si většinu jeho výhod při porovnání s ostatními prcky.

V první řadě jde o dospělost podvozku, jehož komfortní naladění a suverenita vytvářejí dojem jízdy v mnohem větším autě - a to i s úzkými pneumatikami 165/65 R15 speciálně určenými pro elektromobil.

Volkswagen e-up! převyšuje ostatní minivozy také šířkou v loktech na předních i zadních sedadlech a velikostí zavazadlového prostoru. Rovněž výškou ve druhé řadě patří na špičku.

Ohromí příplatkový asistenční systém City Safe Drive, díky němuž elektromobil při rychlostech do 30 km/h sám zabrzdí před překážkou.

Volkswagen e-up! patří do města, kde vyniká hbitostí, ovladatelností a parádním rejdem. Lidem nesmrdí pod nos a neruší je hlukem, což ale může být v případě neopatrných chodců i na škodu. Fascinuje téměř dokonalý klid v kabině.

Pořídit by si Volkswagen e-up! mohli zejména bohatší lidé z města nakloněni ekologii a novým technologiím jako druhé auto do rodiny. Umím si e-up! představit třeba pro zaměstnanou manželku a maminu.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Elektrický up! se na první pohled liší od benzinového jen v detailech.

Posuďte sami. Vlevo vidíte příď klasické verze a vpravo e-up!u. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Poznávacím znakem e-up!u jsou zejména výrazná LED světla pro denní svícení.

Každopádně elektrický up! přitahoval pozornost publika včetně ženského mnohem více než ten obyčejný - samozřejmě i díky nápisům, ze kterých bylo jasné, že jde o elektromobil.

V interiéru najdete změn ještě méně. Mírně upravené jsou třeba palubní přístroje. E-up! se nabízí v jediném výborně vybaveném stupni výbavy, takže nehrozí rozpaky z chudých základních verzí obyčejného Up!u.

Parádní disciplínou většiny elektromobilů je ticho v kabině a e-up není v tomto ohledu výjimkou. Spíše naopak, k čemuž přispívá výborná aerodynamika.

Z hlediska pocitu kvality mě trochu vadily vibrace v přístrojové desce při přejíždění dlažebních kostek, s nimiž jsem se u benzinové verze nesetkal. Zato potěší pro minivozy netypický precizní chod ovladačů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Liší se od obyčejného Up!u jen v maličkostech a jak jsem již uvedl výše, také v tom, že je k dispozici jediná skvěle vybavená verze. Přístrojová deska se v duchu tradice značky chlubí přehledností…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus