ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagen Caddy
7. června 2021

I když se to na první pohled nezdá, oblíbené kompaktní MPV Volkswagen Caddy prošlo v nové generaci zásadní obměnou. Poprvé stojí na platformě MQB. A to znamená jedno – k skvěle promyšlenému a prostornému interiéru přidává i výrazně lepší jízdní vlastnosti a také moderní technologie.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem se nesedí až zas tak vysoko, jak by člověk čekal. Řízení je ale „dodávkovitě“ sklopené a palubní deska poměrně vysoká. Menší postavy si budou pumpovat sedačku vysoko.
Jakmile ale najdete správnou polohu za volantem, zjistíte, že výhled z vozu je přímo excelentní, ať už se koukáte šikmo vpřed...
... nebo šikmo vzadu. Tady ale bude samozřejmě záležet také na tom, jak moc máte auto obsazené lidmi nebo nákladem.
Volant nepřekvapí, přinesla ho nová generace Golfu. Vlevo se ovládají tempomat nebo asistenční systémy, vpravo multimédia či palubní počítač.
Jak je vidět z tohoto pohledu, pracoviště řidiče je celkem jednoduché. Moc tlačítek tu není a vše máte při ruce. Možná je tu až moc pusto, dalo by se říci.
Pak jsou tu podivné kombinace. Caddy samozřejmě dostal dotykové ovládání světlometů stejné jako Golf. Lesklá plocha ale moc nekoresponduje s lacinějším provedením plastové palubní desky.
Stejně tak jednoduché jsou i klasické ručičkové budíky s malým displejem palubního počítače mezi nimi. Tento pohled už známe i ze starších Volkswagenů.
Displej multimédií tu působí tak trochu naroubovaně. V levné verzi nemá ani dotykové plochy k ovládání klimatizace, což je jednak nepohodlné a jednak to působí opět lacině kvůli obyčejné záslepce. A dokazuje to také fakt, že posunutí klimatizace do dotykové obrazovky není právě ideálním řešením.
K rychlému přístupu do hlavních položek v menu pak poslouží další dotyková plocha, tentokrát mezi výdechy klimatizace uprostřed. Je shodná s Golfem a kvůli své lesklosti opět působí v kabině lehce nepatřičným dojmem.
Caddy dostal už elektronickou parkovací brzdu. V nabídce je nově i sada chytré elektroniky. Třeba asistent pro jízdu v pruzích nebo kontrola mrtvého úhlu.
Podobně jako všechny ostatní Volkswagen nebo i vozy značky Škoda nabídne Caddy nabíjení přes nejnovější USB konektory.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální
sedadla třetí řadakufr za třetí řadou sedadel

Caddy si můžete pořídit ve dvou rozvorech, ale už krátká varianta nabízí možnost sedmimístného uspořádání. To jsme testovali a ukazuje se, že jde jedno z nejlepších řešení, jaké současné vozy na trhu nabízejí.
Pokud sedadla vezete s sebou, je trochu oříšek s využitím kufru. Sice se na ně vejde náklad, ale pokud budete mít menší věci, rozhází se po cestě do škvír mezi nimi, což není právě ideální.
Naštěstí je lze extra jednoduše jedno po druhém vyndat. Stačí zabrat za páčku, kotvičky se odemknout a pak už jen vzít sedadlo do ruky a schovat do garáže nebo do sklepa.
Rázem máte k dispozici obrovský kufr. Ten pojme se zvednutou druhou řadu a bez třetí řady celkem 760 litrů nákladu, Berlingo v krátké verzi nabízí 597 litrů.
Pokud povezete děti ve třetí řadě, bude za nimi místo pro 191 litrů nákladu. Nikdo ale neříká, že musíte použít obě sedačky.
Třetí řada není problém ani pro menší dospělé, dětem se tu ale samozřejmě líbí nejvíce.
Jen přístup sem je trochu nepohodlný. A problém je i s tím, kam pak schovat kryt kufru.
Praktičnost je samozřejmostí i v dalších detailech. Třeba prostor nad hlavou vyplňují úložné přihrádky podobně jako u klasických dodávek. I rodině se budou hodit.

Některé přihrádky jsou naopak zbytečné. Cokoliv dáte sem před řidiče, bude v každé zatáčce skákat ze strany na stranu. Přilnavější povrch by neuškodil. I tak ale patří Volkswagen Caddy mezi nejpraktičtější sedmimístná auta současnosti.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Volkswagen Caddy se v červnu 2021 na českém trhu nabízí se třemi verzemi vznětového čtyřválcem 2.0 TDI. Dostupný je od velmi nízkého výkonu 55 kW, přes 75 až po 90 kW. Top motor se nabízí také v kom…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus