ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagen Caddy
7. června 2021

I když se to na první pohled nezdá, oblíbené kompaktní MPV Volkswagen Caddy prošlo v nové generaci zásadní obměnou. Poprvé stojí na platformě MQB. A to znamená jedno – k skvěle promyšlenému a prostornému interiéru přidává i výrazně lepší jízdní vlastnosti a také moderní technologie.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Volkswagen Caddy se v červnu 2021 na českém trhu nabízí se třemi verzemi vznětového čtyřválcem 2.0 TDI. Dostupný je od velmi nízkého výkonu 55 kW, přes 75 až po 90 kW. Top motor se nabízí také v kombinaci s automatickou převodovkou DSG nebo dokonce pohonem všech kol 4Motion. Benzin zastupuje jednotka 1.5 TSI o síle 84 kW, kterou rovněž můžete mít i s automatem.

reklama

1.5 TSI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 TSI DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/55 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/75 kW

Středně výkonný naftový dvoulitr nabízí dobrý poměr mezi cenou, spotřebou a výkonem. I když s plně obsazeným vozem bychom si už na kratší mezery pro předjíždění rozhodně netroufli. Jednotka je nicméně tichá, nevibruje a nehlučí dokonce ani ve vyšších otáčkách. Na vůz tohoto charakteru nabízí rozumnou dynamiku.

Spotřeba je také slušná. My jsme s autem strávili poměrně dost času na dálnici a ve městě a i přes větší aerodynamický odpor jsme zaznamenali průměr 7,0 litru nafty na 100 km. To umožnilo i velmi dobrý dojezd na jednu nádrž. Na okreskách se dá ale jezdi i o litr méně, což je dobrý výsledek. Tento motor proto pro Caddy doporučujeme.

2.0 TDI/90 kW 4Motion

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/90 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 TDI/90 kW DSG

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Caddy jsme zatím testovali pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Řadí hladce, v kulise chodí přesně a po krátkých dráhách.

Řízení

Vláčné, ale s rozumnou strmostí. Dříve tato MPV měla řízení ve stylu dodávky, to už ale naštěstí u Caddy dávno neplatí.

Podvozek

Z hlediska podvozku zaznamenal Volkswagen Caddy obrovský posun. Dá se říci, že ještě minulá generace jezdila spíš jako dodávka. Byla méně stabilní, rozlítaná a bezesporu hlučnější a celkově komfortnější. Nový Caddy ale snese srovnání třeba s běžnými hatchbacky nebo vozy MPV, které nejsou původem založeny na dodávkách.

Za co tomu vděčí? Jde o fakt, že se jej konečně Volkswagen rozhodl postavit na platformu MQB. Nic lepšího se tomuto vozu stát nemohlo. Díky tomu nyní nabídne i komfortnější svezení než Citroën Berlingo a můžete ho pohodlně využít jak na každodenní službu, tak tisícikilometrový výlet k moři. Pro Caddy už nic není problém.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus