ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagen Arteon Shooting Brake
23. února 2021

Tohle je asi nejodvážnější auto od automobilky Volkswagen, které v současnosti můžete koupit. Arteon Shooting Brake dokazuje, že u kombi ne vždy musí jít o praktičnost, i když máte praktickou karoserii.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Tohle je asi nejodvážnější auto od automobilky Volkswagen, které v současnosti můžete koupit. Arteon Shooting Brake dokazuje, že u kombi ne vždy musí jít o praktičnost, i když máte praktickou karoserii.

Volkswagen Arteon přišel v roce 2017, aby nahradil stylový sedan-kupé CC (ještě dříve Passat CC) a částečně i neúspěšnou limuzínu Phaeton. I proto dostal podobné jméno. V roce 2020 vstoupil do poloviny svého životního cyklu a automobilka proto přispěchala s facelitem. Ten přinesl nejen modernizaci designu, ale i nové karosářské provedení – Shooting Brake.

Jaký je rozdíl mezi kombi a Shooting Brake? Druhému jmenovanému nejde tak úplně o kapacitu kufru, jako o design. Vznikl jako ukázka fakt, že i karoserie kombi může být pohledná. A novému Arteonu se to daří dokazovat dvojnásob.

Zákazníky Volkswagenu Arteon Shooting Brake vidíme mezi podnikateli, architekty, a výše postavenými manažery, kterým se podaří do firemní flotily prosadit o něco dražší obdobu Volkswagenu Passat Variant. Vůz je ještě víc reprezentativní, přesto může posloužit i jako zajímavé rodinné auto. Cenou v některých verzích ale konkuruje luxusní trojici Audi, BMW, Mercedes.

V únoru 2021 jsme usedli za volant Volkswagenu Arteon Shooting Brake poprvé. Testovali jsme vrcholné benzinové provedení 2.0 TSI 4Motion ve sportovně střižené výbavě R-Line.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Volkswagen Arteon Shooting Brake je o pár milimetrů delší než standardní Arteon, ale vzhledem k tvaru karoserie působí hlavně z bočního pohledu jako opravdu velmi dlouhé auto. Během testu mu většina lidí hádala pět metrů, v realitě měří 4866 mm.
Facelift, který jsme představili v testu modelu Arteon (najdete ho zde), se samozřejmě odehrál i na nové karosářské verzi Arteon Shooting Brake. Auto tedy vyrazilo na silnice s výraznější upravenou maskou chladiče. Vůz jsme fotili během únorových mrazů, proto fleky od vody na kapotě, za které se omlouváme.
Příď vozu zdobí upravené světlomety a také nové diody pro denní svícení. LED prostupuje napříč maskou chladiče, což je velmi vyzývavé.
Jak to vypadá v noci odhaluje náš večerní snímek.
Testované auto bylo ve verzi R-Line, ta má nové logo písmena R. Arteon se s ním chlubí třeba na boku, ale i na dalších místech vozu.
Testovaná 20palcová kola jsou už hodně přehnaná svou velikostí a trochu nám zasahovala do jízdního komfortu. Na druhou stranu autu s odstupem sluší. Jsou samozřejmě přílatková, v základu dostanete 17“ disky, ve vyšších verzích pak osmnáctky.
Novinkou pro model Arteon je tedy záď ve tvaru Shooting Brake. Líbí se nám její svažující se profil, který jí dává dynamická nádech.
Takto vypadá záď při přímém pohledu zezadu. Čiré diodové brzdovky by více vynikly třeba na bílém nebo černém voze.
Podobně jako liftbak i Shooting Brake si zachovává bezrámové dveře, které jsou stále symbolem stylu a luxusu. Akustiku příliš nezhoršují, pomáhá tomu i fakt, že Arteon je o něco aerodynamičtější než běžný Passat.
Na palubě toho proti Arteonu s karoserií liftback není navíc mnoho. I tak vás ale zveme na sedadlo řidiče, které zejména ve verzi R-Line patří mezi lákavá místa k trávení času.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Po prvním usednutí za volant nového Arteonu jsme měli pocit, že sedíme spíše v prémiovém Audi, než v levnějším Volkswagenu Passat. Interiér se oproti modelu před faceliftem výrazně změnil. Už tu nen…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus