ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Volkswagen Arteon
10. února 2021

Zbrusu nový model Volkswagen Arteon dorazil na český trh v roce 2017. Po čtyřech letech účinkování na trhu tak přichází ten pravý čas na jeho omlazení. V rámci něj přijela mimo jiné i dlouho očekává verze kombi. Lehce upravený je potom design exteriéru a interiéru. Vůbec poprvé vlajková loď nabízí hybridní pohon nebo ostré provedení R.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Zbrusu nový model Volkswagen Arteon dorazil na český trh v roce 2017. Po čtyřech letech účinkování na trhu tak přichází ten pravý čas na jeho omlazení. V rámci něj přijela mimo jiné i dlouho očekává verze kombi. Lehce upravený je potom design exteriéru a interiéru. Vůbec poprvé vlajková loď nabízí hybridní pohon nebo ostré provedení R.

Vůz se zajímavým jménem je tu pro ty, kterým běžný Volkswagen Passat nestačí. Oba modely spolu sdílí řadu techniky, ale Arteon je postaven výš. Je stylovější, komfortnější a přináší pořádný balík výbavy.

Úvod článku popisuje cílovou skupinu řidičů. Podle nás půjde hlavně o dobře situované muže, kteří potřebují svezení na denní ježdění, ale nechtějí se z nějakého důvodu přímo pouštět k luxusní značce. Za Arteon se sice platí víc než za Passat, má ale hodně prvků v základní výbavě. A díky designu působí výjimečně. Konkurenty bude hledat hlavně mezi luxusními auty. Zamíří do řad křídel vlastního koncernu VW k Audi A5 Sportback a může se potkat i s fantastickým BMW 4 Gran Coupé

Arteon je nepřímým nástupcem Volkswagenu CC a jeho předchůdce Passatu CC. Na rozdíl od nich je ale obdařen praktickou karosérií typu liftback, pod kterou se skrývá rozměrný zavazadlový prostor. Tím pádem se bude v rámci konkurenčního boje potkávat také s vrcholnými provedeními vozů Ford Mondeo, Opel Insignia Grand Sport nebo Škoda Superb.

Při porovnání s ostatními liftbacky a sedany střední třídy zaujme Arteon designem a boduje podélnou prostorností kabiny a parametry zavazadlového prostoru. Těžko hledat vyložené slabiny.

Do redakčního testu se nám dostala sportovně střižená verze R-line, která tvoří jakýsi podvrchol nabídky. Pod kapotou liftbacku dřímal benzínový čtyřválcový dvoulitr s výkonem 280 koní, který byl spjat se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol 4Motion.  

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Pořekadlo: "Nevybírej podle obalu, ale podle obsahu", určitě platí při výběru partnera na celý život, ale u aut by to tak být nemělo. Přeci jen, když zamýšlíme za vůz utratit spoustu peněz, tak chceme, aby se nám na první pohled líbil. Zmiňujeme to tu z jednoho prostého důvodu. Nový Volkswagen Arteon je prostě krasavec, který dokáže zaujmout nejednoho řidiče/řidičku. Vzhledem připomíná nabušeného sportovce v elegantním saku.

Ačkoli není Arteon, jako Arteon. Velmi záleží na zvolené variantě a specifikaci. Námi testovaný kus byl v nejvyšší výbavě R-line, která s sebou přináší sportovněji střižený design a agresivnější výraz. Pro lidi, kteří preferují elegantní a čistý vzhled, Volkswagen ve svém portfoliu nabízí ještě provedení Elegance, které je o proti R-line o trošku více elegantní a nóbl.  

Řekněme si narovinu, Arteon svou nadčasovou karoserií a nevídanými liniemi patří mezi nejatraktivnější Volkswageny současnosti, přičemž nedávný facelift to jen potvrzuje.  

Nejvýraznějšími korekcemi prošla přední část vozu, která obdržela přepracovanou masku chladiče.

Charakteristické světlomety dostaly nové protažení LED pásků denního svícení, které nově sahají až téměř k novému logu v masce a opticky tak světlomety propojují.

Poslední novinkou je pak upravená spodní část nárazníku, která nabídne odlišný design v závislosti na výbavě. Zatímco Elegance sází na jednoduchost s výraznou chromovou linkou, verze R-Line nabídne agresivnější design s většími nasávacími otvory v rozích.

Vzadu si pak můžeme povšimnout zcela nových diodových svítilen s přepracovanou grafikou, která vytváří zcela nový světelný podpis.

Verze Elegance dostala dvě jednoduché chromované koncovky výfuku, tedy spíše repliky, zatímco R-Line disponuje dvojicí koncovek na každé straně a decentním spoilerem na víku zavazadelníku.

Zastavme se ještě u kol, ta jsou velmi povedená. V základu dostanete disky Cardiff o velikosti 17“, ve vyšších jsou 18“ s jiným designem. Maximem je 20palců za příplatek nebo ve vrcholné variantě R. Na výběr je řada designů litých kol.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Po prvním usednutí za volant nového Arteonu jsme měli pocit, že sedíme spíše v prémiovém Audi, než v levnějším Volkswagenu Passat. Interiér se oproti modelu před faceliftem výrazně změnil. Už tu nen…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus