ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Toyoty Yaris HSD
28. března 2015

Zkratka HSD za jménem Yarisu nemá nic společného s drogami. Znamená Hybrid Synergy Drive, tedy hybridní soustavu benzínového motoru a elektromotoru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Zkratka HSD za jménem Yarisu nemá nic společného s drogami. Znamená Hybrid Synergy Drive, tedy hybridní soustavu benzínového motoru a elektromotoru.

Toyota Yaris HSD je cenově dostupným plnohodnotným malým hybridem, tedy vozem, který se dokáže pohybovat i pouze na elektriku - v případě malé toyoty až dva kilometry.

Velkou výhodu proti klasickému Yarisu představuje nízká spotřeba. Výrobce uvádí 3,3 l benzinu na 100 kilometrů, o což jsme se ale snažili marně. Při běžné jízdě ukazoval palubní počítač o dva litry vyšší hodnotu.

Proti nejlevnějšímu Yarisu je základní HSD lépe vybaven, ale samozřejmě začíná na vyšší ceně. Ta je však srovnatelná s naftovými verzemi malých hatchbacků.

Typickými zákazníky budou podle nás ekologičtí nadšenci obou pohlaví. Vzhledem ke skvělému poměru ceny a spotřeby ve městě by ale mohl hybridní Yaris oslovit třeba kurýry nebo taxikáře.

Toyota Yaris HSD přijela na český trh v květnu 2012, v roce 2014 absolvovala modernizaci.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco před modernizací se hybrid proti běžnému pětidveřovému Yarisu víc mračil, teď se od něj téměř neliší.

Poznávacími znaky jsou například modré logo Toyoty nebo nápisy na karoserii. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Tady vidíte změnu, kterou přinesl facelift. Vlevo si prohlédněte Yaris HSD před ním a vpravo po něm.

Auto působí díky písmenu X na přídi a ostře tvarovaným světlometům o dost výraznějším a modernějším dojmem než dříve.

Uvnitř vozu proti dobře vybaveným verzím běžného Yarisu moc změn nenajdeme - vyjma některých odlišných přístrojů nebo řadící páky.

Tvrdé a křaplavé plasty se na přístrojové desce střídají s měkkými, některé působí kvalitně, jiné laciněji. Na rozdíl od auta před modernizací jsem tady v přístrojové desce zaznamenal při jízdě po dlažbě nepříjemné drnčení.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Liší se od běžného Yarise jinou řadicí pákou a ovladači nebo přístroji, které mají na starost funkce hybridního systému. Zůstává však přehledná a přátelská. Přístrojová deska se před řidičem tyčí…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus