ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Toyoty Yaris po druhém faceliftu
9. července 2017

Třetí generace malého hatchbacku Yaris upoutá pozornost výrazným vzhledem, tento poměrně agresivní design s ostrými liniemi ještě umocnil facelift v roce 2014. V dubnu 2017 se začal prodávat Yaris po druhé výrazné modernizaci, která má vzhled ještě dynamičtější, novinkou je ale hlavně to, že vůz dostal nový objemnější motor, který nahradil zavedenou benzinovou třináctistovku. Bezpečnostní výbava se výrazně rozšířila, takže vůz má v základu mnoho prvků, které jsou jinde vždy za příplatek.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Interiér se zcela změnil hlavně ve srovnání s předchozí generací. Modernizace však nebyly tak radikální.

Na fotce vlevo vidíte palubní desku, která přišla s modernizcí v roce 2014, na pravé je faceliftovaný interiér zroku 2017.

Sedí se vysoko, což ocení zejména ženy, které mívají rády nadhled a vzdušnost. Výhled z auta směrem do předoboku a zadoboku i díky tomu zůstává nadprůměrně dobrý. Sedadla mají celkem slušné tvarování, i když opěradlo by mohlo mít lepší boční vedení. Připomínku máme jen proti seřizování sklonu opěradla páčkou a váhou vlastního těla, nikoli růžicí.

Volant vyhovuje tvarem i tloušťkou, nechybí ani efektní prošití označované Toyotou jako baseballový steh. Přímo z něj se dá ovládat audiosoustava a rovněž bluetooth handsfree.

Všechny základní hodnoty z palubního počítače se zobrazují na velké obrazovce multimediálního rozhraní Toyota Touch 2, ale také na displeji v kapličce přístrojů. Po modernizaci v roce 2017 je tento displej mezi otáčkoměrem a rychloměrem ještě větší a řidič tak vidí a může přepínat mezi těmi nejpodstatnějšími informacemi. Lze si tu nechat zobrazovat i základní navigační informace. Nečekejte mapu, jakou mají virtuální kokpity v autech o třídu nebo dvě větších, ale i základní šipky, které řidiče navádí, přijdou občas vhod.

Jak bývá zvykem, hybrid přišel o klasický ukazatel otáček, které řidiči tohoto vozu tolik nezajímají. Nahradil ho budík zobrazující chování systému, který poslouží jako dobré vodítko k co nejúspornější jízdě. Modré pole CHG ručička ukáže v případě dobíjení, pokud se pohybujete v zelené zóně ECO, jedete úsporně. Bílá PWR znamená maximální využití potenciálu motoru a také pořádný nárůst konzumace paliva.

Za příplatek může být Toyota Touch 2 obohacena o navigaci.

Specialitou Yarisu v porovnání s konkurenty je pouze jediný stěrač místo klasické dvojice. Svou práci zvládal dobře a tiše, podle lidí od Toyoty řešení přispívá k lepší aerodynamice.

Yaris po druhé modernizaci má rozšířený balíček, kterému Toyota říká Safety Sense. Vůz má už v základu přednárazový systém s aktivním brzděním před překážkou, systém, který pípáním varuje při svévolném opuštění jízdního pruhu a také automatické spínání dálkových světel. Taková výbava nění u konkurence běžná a Toyota si hlavně slibuje to, že díky tak bohaté nabídce bezpečnostních asistentů získá skvělé hodnocení v nárazových testech.

Systém varující při přejetí mězi pruhy lze vypnout tlačítkem vlevo pod volantem.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Zadní sedadla Yarisu přišla o svou variabilitu. Na rozdíl od minulé generace už nejsou posuvná, nenabízejí ani nastavitelný sklon opěradla. Výrobce to zdůvodňuje tím, že se zvětšil prostor na kolena i v zavazadlovém prostoru, takže tohle řešení už není zapotřebí.

Prostornost kabiny Yarisu se řadí mezi malými hatchbacky k průměru, ale vzhledem k délce auta potěší. Na krajní místa ve druhé řadě si může sednout cestující s maximální výškou kolem 175 cm, pokud nechce ve vzpřímené poloze drhnout hlavou o strop. Teoreticky si tak za sebe mohou sednout cestující s výškou 185 a 180 cm, pokud se ten zadní trochu sesune, aby nedocházelo ke kontaktu jeho hlavy se stropem.

Většímu sesuvu brání relativně krátký sedák. Jinak se ale na krajních místech druhé řady cestuje pohodlně.

Prostřední místo mohou využívat lidé měřící maximálně kolem 160 až 165 cm, pro vyšší představuje limit strop a níže vysouvatelná hlavová opěrka. Sezení tady ale není o moc tvrdší a vyvýšenější než na krajích.

Asymetricky dělená opěradla zadních sedadel se sklápějí přímo na pevné sedáky. Vzniká tak rovná plocha, ale také schod mezi ní a podlahou kufru. Ten však může vyrovnávat vyjímatelná mezipodlaha.

Objem kufru nového Yarisu patří k lepšímu průměru,v základu má 286 l.

Trochu mě překvapuje levné řešení zavěšení krytu kufru, který šňůrkách, jenž jsou zakončena očkem. A chybí tu nějaké použitelné háčky na tašky s nákupem.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Parametry motorizací se měnily jak při generační změně, tak při modernizaci v roce 2014. S druhým faceliftem v roce 2017 se odehrála asi nejzsadnější změna. Čtyřválec o objemu 1.3 litru byl stažen z…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus