ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Toyoty Yaris
31. července 2014

Třetí generace malého hatchbacku Yaris přijela s novou tváří. Agresivnější vzhled ještě umocnil facelift v roce 2014.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Třetí generace malého hatchbacku Yaris přijela s novou tváří. Agresivnější vzhled ještě umocnil facelift v roce 2014.

Kromě prodloužení karoserie dostala nová Toyota Yaris výraznější design ve stylu menšího bráchy Ayga, tedy přední masku ve tvaru písmene X a zcela jiný vzhled palubní desky s přístroji přímo před řidičem nikoli uprostřed.

Jízdní vlastnosti Yarise stále zůstávají orientované hlavně na komfort, který patří v porovnání s konkurenty k nejsilnějším stránkám. Modernizace ale posílila i sportovní tendence.

Yaris boduje poměrem ceny a výbavy u variant pro náročnější zákazníky malých vozů. Mezi jeho největší přednosti patří multimediální soustava s velkoplošnou dotykovou obrazovkou i u relativně dostupných specifikací, která má šanci zaujmout generaci závislou na internetu a mobilních telefonech.

Právě pro ni, tedy vzdělanější jednotlivce a páry kolem třicítky, mi pětidveřové provedení třetí generace Yarisu pasuje nejlépe.

Výtky jsem zaměřil spíše na drobnosti jako třeba ovládání palubního počítače tyčinkou přímo na přístrojích u nejnižší specifikace.

Pětidveřové provedení se nabízí nejen s benzinovými motory a dieselovým agregátem, ale také jako hybrid na benzin a elektřinu. K dispozici je i třídveřová varianta na klasická paliva. Obě tato provedení vedeme jako samostatné modely.

Nová Toyota Yaris se vyrábí ve francouzském Valenciennes a v Česku se dá objednávat od srpna 2011. V roce 2014 model prošel výraznou modernizací.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Obliny minulé generace vystřídaly u současného Yarisu hrany, prolisy a spojlery, což vedlo k agresivnější vizáži.

Vlevo vidíte provedení před faceliftem a vpravo po něm. Fotky zvětšíte klikutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Modernizace se dotkla zejména přední masky, která je zdobena kontrastním X a dodává tak vozu ještě silnější dynamický nádech. Nižší výbavy se od ostatních liší jinou strukturou mřížky chladiče obsahující žebra místo malých čtverečků. Celkově vůz vypadá po faceliftu moderněji.

Facelift prodělala i záď vozu, působící nyní s novou strukturou světlometů robustněji. Opět nabízíme vlevo provedení před modernizací a vpravo po ní.

Yaris třetí generace není takovým miláčkem žen jako dvě předchozí, i když lidé z Toyoty tvrdí, že nový vzhled auta ženy neodrazuje a navíc láká více mužů a mladých lidí, kteří u předchozí generace tvořili mezi kupci malé toyoty minoritu.

To se podepsalo i na vzhledu interiéru. Přístroje už nejsou centrálně umístěné a digitální, ale analogové a přímo před očima řidiče. Palubní deska získala na členitosti a vzhledové bohatosti.

Podle mě mezigenerační změny udělaly z Yarise výrazně modernější auto, ale zároveň mu trochu ubraly na originalitě. To ale změnil facelift a jeho X-styl.

Tvrdé plasty se na přístrojové desce střídají s měkkými, některé působí kvalitně, jiné laciněji. Celkově na mne ale Yaris působil dojmem dobře zpracovaného auta. Ani u jedné z testovaných verzí nikde nic nedrnčelo, k čemuž přispívá i palubka vyrobená z jednoho kusu a tedy beze spár.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Zcela se změnila proti předchozí generaci, nezůstal tu kámen na kameni. Z hlediska dostupnosti ovladačů a informací jsou to určitě změny k lepšímu. Po modernizaci v roce 2014 (vpravo) se palubní…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus