ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Toyoty Verso
22. ledna 2013

Modernizace Toyoty Verso odstranila několik slabin, které oblibu auta srážely při porovnání s konkurenty ze třídy kompaktních velkoprostorových aut neboli MPV. Minulostí je nevýrazný vzhled přídě, lacině působící plasty v interiéru nebo jeho odhlučnění. Jako jedinou zásadnější nevýhodu vidím i nadále relativně malý kufr.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Modernizace Toyoty Verso odstranila několik slabin, které oblibu auta srážely při porovnání s konkurenty ze třídy kompaktních velkoprostorových aut neboli MPV. Minulostí je nevýrazný vzhled přídě, lacině působící plasty v interiéru nebo jeho odhlučnění. Jako jedinou zásadnější nevýhodu vidím i nadále relativně malý kufr.

Verso naopak soupeře převyšuje například šířkou interiéru nebo kultivovaností dvoulitrového turbodieselu. Auto se po faceliftu díky strmějšímu řízení a hladšímu řazení lépe vodí v zatáčkovitých pasážích.

Toyota Verso se nabízí buď v pětimístném, nebo za příplatek od druhé výbavy Active v sedmimístném provedení. Zaujme rodiny, které se nerady omezují v přepravních nárocích.

Aktuální třetí generace Toyoty Verso (dříve Corolly Verso) přijela do Česka v roce 2009. Podstatně zmodernizovaná varianta se prodává od 21. ledna 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace přinesla zásadní zvýraznění přední části Versa po vzoru menších sourozenců Yarise nebo Aurise. Auto tak působí méně nudným dojmem než dříve.

Interiér pro změnu získal na hodnotnosti. Dříve kritizované šedé tvrdé plasty na přístrojové desce vystřídal tmavší odstín nově protkaný stříbrnými dekory a palubka hned prokoukla. Její vrchní část je navíc od prostřední výbavy Active měkčená, což dodává pomáhá odhlučnění.

Toyota tvrdí, že index srozumitelnosti řeči v kabině vzrostl z 0,76 na 0,83. To nemohu potvrdit ani vyvrátit, ale subjektivně mi interiér připadal opravdu mnohem lépe utlumený než u staršího provedení. A to i ve druhé řadě sedadel, hluk jsem trochu víc vnímal až úplně vzadu na sedadlech 3. řady. Například v rychlostech mezi 90 a 110 km/h dovnitř nepronikaly prakticky žádné zvuky, teprve při 130 km/h jsem začal trochu vnímat hluk způsobený vzduchem obtékajícím karoserii.

Zaujal mne tvar vnitřních klik, díky nimž se navíc dveře otvírají opravdu zlehka. Fotku si můžete zvětšit stejně jako všechny ostatní v testu kliknutím na ni.

Téměř bezhlučné zavírání dveří prozrazuje pečlivost dílenského zpracování, na druhou stranu jsem ale cítil v některých otáčkách vibrace naftového dvoulitru v řadicí páce a tiše rezonoval i nějaký plast v útrobách přístrojovky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Potěší její vzdušnost vyplývající z nadprůměrné šířky interiéru a dostatku místa nad hlavou. Ideální pozice za volantem se hledá lehce, nikde nic nepřekáží a neutlačuje. Výhled z auta stejně ja…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus