ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Toyoty RAV4
27. května 2021

Nová generace Toyoty RAV4 přináší více prostoru, lepší výbavu a pohodlnější svezení. Sází hlavně na hybridy nebo benzinové motory, diesel u ní nenajdete. Díky nápadnému designu si ji na silnici určitě nespletete s žádným jiným SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Nová generace Toyoty RAV4 přináší více prostoru, lepší výbavu a pohodlnější svezení. Sází hlavně na hybridy nebo benzinové motory, diesel u ní nenajdete. Díky nápadnému designu si ji na silnici určitě nespletete s žádným jiným SUV.

Toyota RAV4 vyjela na silnice už v roce 1994 a je právem považovaná za jednoho ze zakladatelů kategorie SUV. Tehdy měla ještě rezervu na zadních dveřích, ale postupem času se proměnila v moderně vyhlížející vůz. To bezvýhradně platí pro její už pátou generaci.

Auto stojí na platformě Toyoty s označením TNGA, kterou největší světová automobilka používá pro drtivou většinu vozů ze svého portfolia. Toyotě se už nevyplatilo vyvíjet diesel pro Evropu a tak pod kapotu tohoto vozu nasadila hybridy, na které klade velký důraz. Za pozornost ale stojí i verze s benzinovým motorem.

Auto bychom doporučili rodinám, které jej budou používat při cestách na výlety nebo dovolenou, ale očekávají spíš menší nájezd okolo 25 tisíc kilometrů za rok. Jinak by už bylo vhodnější podívat se spíš po naftové konkurenci. RAV4 má solidně prostorný interiér i kufr a tak může pohodlně sloužit jako jediný vůz pro rodinu.

V únoru 2020 jsme testovali Toyoty RAV4 s benzinovým dvoulitrem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Je zajímavé, že ve výbavě Comfort jde o relativně dostupné SUV, které ovšem nabízí poměrně vysoký uživatelský komfort.

V květnu roku 2021 jsme pak přesedlali do vrcholné verze, kterou hnalo kupředu plug-in hybridním ústrojí o úctyhodném výkonu 306 koní. Pohon kombinuje dva elektromotory, jeden na každé nápravě. Jde tedy o vůz s pohonem všech čtyř kol. Hnací sílu na "všechna čtyři" přenáší automatická převodovka e-CVT.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

RAV4 mezigeneračně změnila své rozměry a to hlavně díky tomu, že přešla na novou podvozkovou platformu. Rozvor vozu tak narostl o 30 milimetrů, zkrátily se ale převisy i přední kapota. Auto má vyšší světlou výšku o 15 mm, ale je celkově nižší než zaoblenější předchozí generace. S tou si novinku rozhodně nespletete.
RAV4 poznáte okamžitě hlavně díky agresivně vypadající masce chladiče, která z tohoto vozu dělá na pohled vyloženě drsné auto. Má hodně mužského DNA, takže za jeho volantem moc žen neočekáváme. Styl ale vozu přidal určitě na přitažlivosti.
Na masku navazují moderní Bi-LED světlomety. Jsou parabolické, ve vyšších výbavách Selection a Executive pak dostanete projektorové, které by měly svítit silněji a dál.
Základem jsou 17“ disky, testované auto bylo ve výbavě Comfort s přidaným paketem Stylem, který dodal 18“ kola. Obuta jsou do zimních gum Nokian. Osmnáctky jsou také pro RAV4 maximem, což bohatě stačí.
Zajímavé je, že nápadná je na voze jen příď. Pokud se podíváte na zbytek auta nebo třeba do kabiny, je už Toyota vyloženě klidná a usedlejší. To se bude líbit i starší klientele, na kterou je také částečně zaměřena. V další kapitole vám už představíme, jak se budete v nové RAV4 cítit za volantem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se logicky sedí výš, máme tu čest se středně velkým SUV. Polohu jsme našli po nastoupení rychle a celou dobu jsme se cítili pohodlně. Kabina je z celkového dojmu vzdušná a přívětivá. Ve…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus