ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Toyota Prius+ 2015
17. května 2016

Hybridní technologie i pro ty, kteří potřebují rodinné auto s až sedmimístnou kapacitou – to je hlavní myšlenka, která stála u zrodu nafouknutého Priuse.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Hybridní technologie i pro ty, kteří potřebují rodinné auto s až sedmimístnou kapacitou – to je hlavní myšlenka, která stála u zrodu nafouknutého Priuse.

Zatímco základní Prius patří stejně jako třeba Octavia mezi kompaktní liftbacky (auta s protáhlou zádí a vysoko výklopnými pátými dveřmi), Prius+ řadíme mezi multifunkční vozy neboli do kategorie MPV.

Díky umístění baterií mezi řidiče a spolujezdce hybridní pohon neomezuje prostornost a funkčnost auta. Mezi největší výhody Priuse+ v porovnání s konkurencí patří vynikající podélná prostornost. Naopak nevýhodou je hodně mělký kufr. Prius+ se nabízí výhradně v sedmimístném provedení s tím, že na všech místech mohou cestovat dospělí. Všechna sedadla, která se právě nepoužívají, zůstávají na palubě. Dají se sice sklopit, ale to právě zvyšuje dno zavazadelníku.

Největším benefitem hybridního pohonu je schopnost uchovávat energii vznikající brzděním do baterií a posléze ji využívat k pohonu elektromotoru. Příjemně mne překvapilo, jak často se dá s Priusem+ jezdit jenom na elektřinu. Pokud jsem se vyhýbal dálnicím, dařilo se mi s prázdným autem dosahovat spotřeby udávané výrobcem, tedy 4,1 l benzinu na 100 km, o čemž se nezdá ani konkurenci s naftovými motory.

Priusu+ by se měli vyhnout řidiči, kteří mají choutky na agresivní jízdu. Na dravé projíždění prudkých zatáček auto rozhodně není stavěné.

Prius+ podle mne osloví táty od rodin, kteří jsou hračičkové, baví je soutěžit o co nejnižší spotřebu, fandí novým technologiím a mají sklon k ekologii. Auto by měli využívat převážně mimo dálnice a hodně s ním jezdit v obydlených oblastech, aby se jim vyplatilo.

Toyota začala Prius+ v Česku nabízet od jara roku 2012. Začátkem roku 2015 prodalal modernizaci, po níž jsme vůz netestovali, a tak odkazujeme na podrobnou recenzi verze před ní.

¾ zepředu doprava¾ zezadu doleva
reklama
Test Toyoty Prius+
Podrobný test naleznete zde:
Test Toyoty Prius+
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus