ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Toyoty Prius Plug-in
18. února 2017

Toyota Prisu Plug-in nabízí ideální kompromis mezi hybridem a elektromobilem. Na jedno nabití dokáže ujet až 50 kilometrů, ale pokud s ní pojedete na delší vzdálenost, neštítí se použít i spalovací motor. Máte tedy jistotu, že dojedete. A jen tak mimochodem se chlubí tím, že je jedním z prvních aut na světě s kombinovanou spotřebou 1 litru benzinu na 100 km. Realita ale může být jiná.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan Markovič

Toyota Prisu Plug-in nabízí ideální kompromis mezi hybridem a elektromobilem. Na jedno nabití dokáže ujet až 50 kilometrů, ale pokud s ní pojedete na delší vzdálenost, neštítí se použít i spalovací motor. Máte tedy jistotu, že dojedete. A jen tak mimochodem se chlubí tím, že je jedním z prvních aut na světě s kombinovanou spotřebou 1 litru benzinu na 100 km. Realita ale může být jiná.

Model Plug-in je zajímavá alternativa ke standardnímu hybridu, který využijete nejvíc v městském provozu. Na rozdíl od něj na elektřinu umí jet i dálničními rychlostmi. Nevýhodou ale je, že jde o dražší model, těžší a má o poznání menší zavazadelník. Velká část místa v kufru totiž padla právě na baterie.

Jako rodinné auto tedy Prius Plug-in nemůžu doporučit. Spíš se bude líbit jedincům nadšeným do moderních technologií a možná i firmám. Každopádně nákup doporučuji jen v případě, že vlastníte garáž se zásuvkou. Dobíjet samozřejmě můžete i z veřejných stanic, což vám ve většině nákupních center zajistí VIP stání.

Prius Plug-in je oproti Priusu poznatelný i díky specifickému designu a několika dalším odlišnostem, o kterých se dočtete v této recenzi. Pokud ale toužíte spíš po klasickém hybridu, přečtěte si jeho test zde.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco hybridní Prius je bezesporu ošklivé auto, u Priusu Plug-in to až zas tak úplně neplatí. Designéři si zřejmě trochu sáhli do svědomí a na světě se díky několika málo detailům, které tohle auto dělají zajímavější, ocitl na pohled jiný model.

Asi nejzásadnější změnou jsou světlomety. Hybrid má klasické, tady jsou futuristická full-LED světla řazená za sebou ve čtyřech samostatných skleněných hranolech. Když svítí, trochu připomínají supersportovní Hondu NSX. Je to paráda!

Jiná je i maska chladiče, která je zaslepená průhlednou deskou. Naznačuje, že se Prius Plug-in bude víc snažit o elektrické cestování než benzinové.

Naprosto odlišná je i záď. Má dělené zadní sklo, které je přepůlené křídlem ve tvaru vlny. Brzdová světla jsou malá, ale zato spojená jedním pásem diod přes celé křídlo. Opět vypadá perfektně, ta u hybridního Priusu se teď zdá být spíš variací na starožitnou almaru.

Ještě si prohlédněte jeden zajímavý detail. Aerodynamika auta se dá zlepšit třeba i drobnostmi, jako jsou tyhle dvě linky u zpětného zrcátka, které vzduch posílají správným směrem.

Vyloženým šokem je ale bohužel boční pohled. Obzvlášť díky těmto miniaturním kolečkům velikosti 15“ obutým do balonů. Auto se splývavou zádí působí z tohoto úhlu pohledu opravdu spíš disproporčně.

Interiér se ale povedl. Klikněte pod tímto textem a přesuňte se do řidičovy zóny. Design dvoubarevné kabiny se mi hodně líbil.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Interiér Plug-inu je stejný jako u hybridu. V testovaném autě ale bylo dvoubarevné provedení, které kabinu i místo pro řidiče povyšovalo na luxusnější úroveň. Docela se mi tedy za volantem líbilo. Z…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus